Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اتاق خبر»
2024-04-16@23:14:00 GMT

افزایش ٢برابری نیاز آب تا٢٠٥٠میلادی

تاریخ انتشار: ۲۵ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۲۷۶۵۸۳

افزایش ٢برابری نیاز آب تا٢٠٥٠میلادی

 

به گزارش اتاق خبر، به نقل از مهر، علی گودرزی، کارشناس حوزه آب با اشاره به اینکه دولت متولی حفظ و نگهداری منابع آب و همچنین کسب رضایت مصرف کنندگان است، گفت: دولت در این حوزه می‌تواند با در اختیار قرار دادن تسهیلات مورد نیاز کمک کند تا تولیدکنندگان به فعالیت‌های خود با قدرت ادامه دهند.

وی افزود: با این حمایت‌ها می‌توانیم روزی را شاهد باشیم که در این حوزه کاملاً به خودکفایی رسیده ایم و تمامی نیازهای بازار را پاسخگو هستیم که این موضوع به اشتغال زایی نیز کمک می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این کارشناس حوزه آب با بیان اینکه کشور ما و به طور کلی منطقه خاورمیانه با مشکل کم ابی مواجه است، ادامه داد: از سال ۱۳۹۰ با توجه به خشکسالی‌های اخیر در کشور و کاهش بارش‌ها که منجر به افت شدید سطح آب‌های زیر زمینی و همچنین بدلیل برداشتهای زیاد و بدون نظارت در سنوات گذشته که باعث آسیب شدید به آبخوانهای مهم در سطح کشور شد و همچنین قرار گرفتن کشورمان در منطقه خاور میانه که منطقه‌ای خشک از نظر آب و هوایی است، شرکت مدیریت منابع آب ایران و وزارت نیرو را بر آن داشت تا جهت مدیریت مصرف آب‌های زبر زمینی و حتی آب‌های سطحی اقدام به تعریف پروژه‌ای موسوم به کنتور هوشمند کند.

به گفته گودرزی کشورهای خاورمیانه با توجه به مواجه بودن با مشکل کم آبی می‌توانند با استفاده از تجربیات ایران در اجرایی نمودن این پروژه ملی در کشور به عنوان پایلوتی در این منطقه به الگو برداری از آن در راستای حفظ و حراست از منابع آبی خود بپردازند. تولیدکنندگان داخلی نیز در همین راستا می‌توانند با صادرات محصولات خود در جهت تجهیز این منابع آبی در کشورهای این منطقه اقدام کنند.

انتهای پیام/

منبع: اتاق خبر

کلیدواژه: آبرسانی صرفه جویی آب سامانه آبرسانی آبرسانی روستایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.otaghnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اتاق خبر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۲۷۶۵۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستگیری ۵هزار زمین‌خوار در کشور/ افزایش ۳۵۳ درصدی حریق

فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی کشور از دستگیری ۵ هزار و ۸۳۷ مجرم و زمین‌خوار در کشور خبر داد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از خرم‌آباد، علی ملکی آهنگران، ظهر امروز، در نشست خبری با بیان اینکه 22هزار و 370 هکتار از اراضی ملی سال گذشته به بیت‌المال بازگردانده شد، گفت: ما به‌دنبال عمومی‌کردن فرهنگ حفاظت از منابع طبیعی هستیم.

او با بیان اینکه حیات همه به جنگل و گونه‌های گیاهی وابسته است و آیندگان به این منابع طبیعی و خدادادی نیاز دارند، اضافه کرد: فرهنگ‌سازی و تبلیغ مهم‌ترین و اصلی‌ترین رکن حفاظت از منابع طبیعی است.

فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی کشور با تأکید بر اینکه با متخلفان بدون اغماض به‌صورت قانونی برخورد می‌شود، عنوان کرد: 67هزار و 131 تماس و گزارش‌های مردمی سال گذشته با شماره تماس‌های 139 و 1504 برقرار شد.

او با بیان اینکه 33هزار و 536 پروندۀ قضایی معارضان به منابع طبیعی شناسایی و به دستگاه قضا معرفی شد، بیان کرد: پنج هزار و 837 مجرم و زمین‌خوار دستگیر شدند و سه هزار و 838 دستگاه خودرو و 1313 دستگاه تجهیزات قطع درختان توقیف شد.

ملکی آهنگران با اشاره به رفع تصرف 8 هزار و 702 هکتار از اراضی ملی، خاطرنشان کرد: تعداد 1704فقره به‌مساحت 12هزار و 430 هکتار حریق در عرصه‌های منابع طبیعی نیز رخ داد.

فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی کشور با اشاره به اینکه 17هزار و 478 پرونده با مساحت 45هزار و 318هکتار در راستای تخریب و تصرف اراضی ملی تشکیل شده‌است، بیان کرد: 42 نفر از نیروهای حفاظتی و پنج نفر از نیروهای مردمی نیز در راستای حفاظت و پاسداری از عرصه‌های منابع طبیعی مجروح شدند.

او با بیان اینکه 6هزار و 120 پرونده قاچاق چوب تشکیل و 91 هزار و 898 اصله درخت و 6 هزار و 656 مترمکعب چوب کشف شد، یادآور شد: 502 پرونده در راستای ایجاد کوره زغال غیرمجاز تشکیل و 1024 باب کوره زغال تخریب و جمع‌آوری شد.

ملی آهنگران با بیان اینکه 4 هزار و 826 پرونده چرای دام غیرمجاز 855 هزار و 165 رأس واحد دامی تشکیل شد، بیان کرد: سه هزار و 777 پرونده در مورد ماده 42 قطع درخت تشکیل شد.

به گفتۀ فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی کشور از مجموع 6 هزار و 121 فقره پرونده تخلفاتی تشکیل‌شده مادۀ 48 که شامل کشفیات قاچاق چوب، زغال و محصولات جنگلی منابع طبیعی کشور است تعداد 4096 فقره مربوط به استان‌های شمالی کشور و معادل 67 درصد پرونده‌های تخلفاتی است.

او ادامه داد: از مجموع پنج هزار و 837 نفر دستگیرشدۀ منابع طبیعی تعداد چهار هزار و 212 نفر برای ماده 48 دستگیر شده‌اند که معادل 72 درصد است.

ملی آهنگران گفت: حدود 400هزار نفر همیار طبیعت در سراسر کشور وجود دارد که در زمینۀ مشارکت مردمی کافی نیست و باید همیار طبیعت افزایش یابد.

فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی کشور تصریح کرد: 82 درصد از نظر تعداد و 353 درصد از نظر مساحت افزایش حریق‌ در کشور داشتیم که عمدی و سهل‌انگاری‌بودن مهم‌ترین دلیل این حریق‌ها در سال گذشته بود.

او اضافه کرد: 5500 نیرو در مجموعه منابع طبیعی کشور به فعالیت مشغول هستند و ما به‌دنبال نصب و راه‌اندازی 300 دوربین و استفاده از هوش مصنوعی و ریزپرنده‌ها برای جلوگیری از تخلفات هستیم.

انتهای پیام/ 645

دیگر خبرها

  • وزیر صمت: خودروسازان متخلف به قوه قضاییه معرفی می شوند
  • کشور به تولید واقعی نیاز دارد نه مونتاژکاری!
  • ضرورت تحقق منابع تقویت بنیه دفاعی
  • تشریح دستاوردها و اهداف بانک صادرات در حضور وزیر اقتصاد
  • تشریح دستاوردها و اهداف بانک صادرات ایران در حضور وزیر اقتصاد
  • تشریح دستاوردهای بانک صادرات در حضور وزیر اقتصاد
  • حمایت از تولید داخل باعث رشد نیازهای جدید دارویی در کشور می شود
  • دستگیری ۵هزار زمین‌خوار در کشور/ افزایش ۳۵۳ درصدی حریق
  • اصلاح معماری داده همگام با هوشمندسازی دولت
  • معماری داده همگام با هوشمندسازی دولت اصلاح می‌شود