Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: از ابتدای اسفند تا کنون نزدیک به ۲۵۰۰ بستری داشتیم که هم اکنون این آمار به ۹۰۰ نفر رسیده است که شامل موارد مشکوک است. ۲۵ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۸:۳۲ استانها اصفهان نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اصفهان، طاهره چنگیز عصر امروز در نشست خبری اطلاع رسانی بیماری کرونا در اصفهان اظهار داشت: این بیماری همه‌گیر که کل دنیا را تحت تأثیر خود قرار داده است یک بیماری نو پدید است  و ابعاد ناشناخته‌ای در جوامع مختلف از خود نشان داده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

استان اصفهان پس از قم، تهران و گیلان به این بیماری گرفتار شد.

وی تصریح کرد: در سطح استان تنها شهرستانی که در آن تست مثبت کرونا نداشتیم بویین و میاندشت است. آلودگی بیماری کرونا در سراسر استان پیشروی کرده است و با توجه به سرایت‌پذیری این ویروس باید اقداماتی از جمله پیشگیری از سرایت در سطح استان صورت گیرد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان خاطرنشان کرد: هم اکنون باید جابجایی در سطح استان و تماس با تعداد زیاد افراد را به‌ حداقل برسانیم. فردی که آلوده باشد و با  10 نفر ارتباط برقرار کند شانس سرایت بیماری به افراد اطراف خود را دارد. پس باید در خانه بمانیم تا این ویروس شیوع پیدا نکند. شعار ما در این فاز "تردد بی‌جا و تجمع بی جا ممنوع است" قرار داده شده است.

وی به اعتبارات تخصیص داده شده برای مقابله با کرونا اشاره و بیان کرد: 50 میلیارد تومان برای این بیماری در اصفهان اختصاص یافته است که جوابگو نیست. این در حالی است 100 هزار عدد ماسک معمولی و 15 هزار ماسک N95 در بیمارستان‌ها و مراکز بهداشتی مصرف می‌کنیم. برای تجهیزات مصرفی روزانه یک میلیارد هزینه می‌کنیم که در این راه از پشتیبانی خیرین، صنایع و اتاق بازرگانی نیز استفاده می‌کنیم.

چنگیز درباره قرنطینه خانگی نیز بیان کرد: این بحث یک بحث مخلوط نظامی و بهداشتی است و در مکان‌هایی که قرنطینه اجرا شده با یک ضابط نظامی اجرا شده است. در شهرهایی که قرنطینه جدی انجام شده است بحث نظامی بوده است. برخی بر این باورند که در صورت تعطیلی، به شهرهایی که در آن‌ها موارد کم تری وجود دارد، سفر کنند. یکی از موضوعاتی که از تعطیلی اداره‌جات جلوگیری شد، جلوگیری از سفرها است. تعطیلی اصناف نیز به دلیل جلوگیری از سودجویی برخی از افراد و نیاز مبرم مردم انجام نشد و اگر تعطیلی صورت می‌گرفت ممکن بود امنیت را به خطر بیندازد. تصمیم‌گیری برای تعطیلی ارگان‌ها بر عهده دولت است. نگاه‌هایی که در استان به ویروس کرونا می‌شود مثل هم نیست، این که تا چه حد می‌توان موضوعات و نظرات را به یکدیگر نزدیک کنیم بسیار سخت و دشوار است.

وی درباره تجهیزات مصرفی در بیمارستان‌ها و مراکز درمانی ادامه داد: در ابتدای شیوع این ویروس تجهیزات مصرفی داخلی مصرف می‌شد اما با مواجه با اپیدمی نیاز واقعی و نیاز کاذب افزایش پیدا می‌کند. درخواست عموم مردم برای ماسک نیز مزید علت شد و این در حالی است که تقاضا باعث افزایش قیمت و فساد می‌شود که در این زمینه باید تقاضای کاذب مدیریت شود. در سطح مراکز درمانی و بهداشتی نیز محدویت وجود دارد و برخی از داروخانه‌ها نیز در مضیقه هستند اما ماسک در اصفهان وجود دارد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان درباره تعطیلی مترو نیز بیان کرد: قبل از تعطیلی مترو، استفاده از این وسیله حمل و نقل عمومی کاهش پیدا کرده بود. این تصمیم نیز یک تصمیم دوگانه است و ترجیح بر این بود که همراه با سایر شهرها مترو تعطیل شود.

وی درباره آمارهای اعلام شده نیز گفت: آن چه هر روزه به آمار عنوان می‌شود، آمار تست‌های مثبت است که از ابتدا در تهران انجام می‌شد و ما نیز از وزارت بهداشت مطلع می‌شدیم، اما پس از آن با ایجاد آزمایشگاه‌های تخصصی، تست کرونا در اصفهان انجام شد و آمار به وزارت خانه ارسال می‌شود و توسط سخنگوی وزارت بهداشت اعلام می‌شود. این اطلاع رسانی به دلیل "دبل چک" است تا خطاها به حداقل برسد. از ابتدای اسفند تا کنون نزدیک به 2500 بستری داشتیم که هم اکنون این آمار به 900 نفر رسیده است که شامل موارد مشکوک است.

اصفهان| ستاد ملی مقابله با کرونا هنوز برای قرنطینه تصمیم‌گیری نکرده است/ فعلا به کنترل ورودی‌ها بسنده می‌کنیماستاندار اصفهان: کمبود اقلام بهداشتی کادر درمانی را پیگیری می‌کنم؛ برای تعطیلی ادارات اختیاری نداریم155 مورد جدید ابتلا به کرونا در استان اصفهان شناسایی شد/ تعداد مبتلایان از مرز 1000 نفر گذشت

چنگیز درباره مرگ‌ و میرهای ناشی از مصرف الکل در اصفهان خاطرنشان کرد: تا به امروز 7 مورد مرگ ناشی از مصرف الکل در اصفهان وجود داشته است که این موارد متأسفانه مصرف و بخور الکل بوده است. همچنین شرایط تجهیزات در مطب‌های پزشکان نیز نابسمان است که امیدواریم شرایط بهبود پیدا کند. در این زمینه رایزنی‌هایی با نظام پزشکی صورت گرفته است.

وی درباره اقدامات طرح غربالگری در اصفهان نیز خاطرنشان کرد: این اقدام از طریق سامانه پیش‌بینی شده و غیرحضوری انجام می‌گیرد که در صورت نیاز به درب منازل مراجعه می‌شود. همچنین دانشگاه علوم پزشکی با سازمان بسیج تفاهم نامه‌ای انعقاد کرده است که بسیج در این راه پشتیبانی خوبی انجام داده است. هدف‌گذاری ما این است که در یک هفته آینده جمعیت استان را وارد این پایگاه داده کنیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان درباره استفاده از ظرفیت دانشجویان نیز گفت: یکی از دلایل تعطیلی دانشگاه‌ها این است که دانشجویان در خوابگاه‎‌ها حضور پیدا نکنند. همچنین سامانه تلفنی 3113 با حضور دانشجویان و پزشکان نیز در حال اجرا است. آزادی  4 هزار نفر زندانی که امکان آزادی آن‌ها وجود داشت و ممنوعیت اجاره تالارها و عدم برگزاری مراسم‌ها سایر اقدامات انجام شده در راستای پیشگیری از شیوع ویروس کرونا است. این که در منازل مراسمی صورت نگیرد به منزله حکومت نظامی است و لغو تجمعات نیازمند الزامات  و مجوزها است. همچنین بسته‌های حمایتی در مناطق کم‌تر با کمک خیرین تهیه شده است که توزیع آن در مناطقی از شمال شهر آغاز شده است.

وی درباره عدم استفاده از بیمارستان الزهرا برای بیماران کرونایی اظهار داشت: این که با اختصاص بیمارستان در مرکز شهر برای بیماران کرونایی محیط اطراف آن آلوده شود ذهنیت درستی نیست. بیمارستان الزهرا بیمارستان 600 تا 700 تخته است که درگیر سایر بیماری‌ها و پذیرش بیمار از شهرهای اطراف است. در ابتدا از بیمارستان‌هایی که ظرفیت و پرستاران با تجربه دارند استفاده شده است که در صورت نیاز از امکانات و پزشکان بیمارستان الزهرا استفاده می‌کنیم.

چنگیز با بیان این‌که از همراهی مردم راضی نیستیم، گفت:  اگر مجبور شویم نیازمندیم تا بیمارستان‌های الزهرا و شریعتی را به بیماران درگیر با کرونا اختصاص دهیم. همچنین این نکته قابل ذکر است که انتخاب بیمارستان‌های مدنظر برای کرونا انتخاب درستی بوده است.

وی درباره صحبت‌هایی که درباره طب سنتی مطرح شده است، بیان کرد: اگر در این زمینه افراد صاحب نظر با استفاده از  روش‌های طب خود و بدون استفاده از ماسک و لباس‌های مخصوص وارد بخش بیماران کرونایی شوند و به این بیماری مبتلا نشدند بنده شخصا استعفا می‌دهم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان درباره تجمع روز گذشته مقابل استانداری اظهار داشت: به نظر بنده این افراد کمی عجله کردند و خواسته آن‌ها این بود که چرا مشمول قانون کار نسبت به بخشنامه جدید افزایش 50 درصدی حقوق نمی‌شوند. پیگیر این موضوع هستیم البته که مشمولین قانون کار حدود 35 درصد افزایش حقوق داشتند.

انتهای پیام/172/ش

R41346/P/S6,51/CT11

منبع: تسنیم

کلیدواژه: رئیس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان بیمارستان ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۲۷۶۶۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پروژه بیمارستانی «نیایش» خرم‌آباد در ایستگاه ۶۰درصد پیشرفت فیزیکی

به گزارش خبرنگار مهر، بهرام دلفان امروز چهارشنبه در نشست با خبرنگاران با بیان اینکه تعداد پروژه‌های تکمیل شده حوزه بهداشت و درمان لرستان از سال ۱۴۰۰ تا ۱۴۰۲، ۷۱ پروژه بوده است، اظهار داشت: مساحت این تعداد پروژه ۴۰ هزار و ۶۲۸ مترمربع بوده است.

وی عنوان کرد: اعتبار هزینه شده برای این تعداد پروژه در استان ۳۱۸ میلیارد تومان بوده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان با بیان اینکه همچنین ۵۰ پروژه عمرانی در حوزه بهداشت و درمان استان در دست اجرا داریم، افزود: این تعداد پروژه نیز در مساحت ۱۶۷ هزار مترمربع در حال ساخت هستند.

دلفان، بیان داشت: در بین این پروژه‌های در دست اجرا، سه بیمارستان وجود دارد.

وی با بیان اینکه پروژه بیمارستان «نیایش» خرم‌آباد در زمینی به مساحت ۶۰ هزار مترمربع در حال احداث است، افزود: در مجموع سه بیمارستان در حال ساخت در استان در قالب هزار و ۱۰۰ تخت ساخته می‌شوند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان با اشاره به اینکه در حال پیگیری اخذ ماده ۲۳ بیمارستان رومشکان نیز هستیم، گفت: پیشرفت فیزیکی بیمارستان «نیایش» از ۲۳ درصد به ۶۰ درصد رسیده است.

دلفان، ادامه داد: تعداد تخت‌های این پروژه بیمارستانی نیز از ۵۱۵ تخت به ۶۱۱ تخت رسیده است.

وی در ادامه با بیان اینکه دو هزار میلیارد تومان برای تکمیل این پروژه بیمارستانی در استان نیاز است، عنوان کرد: در سفر دوم رئیس‌جمهور برای اختصاص اعتبار این پروژه پیگیری خواهیم کرد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان، افزود: قرارگاه خاتم اعلام کرده که در صورت تأمین اعتبار، این پروژه بیمارستان تا سال ۱۴۰۴ ساخته می‌شود.

کد خبر 6080447

دیگر خبرها

  • اولین کنگره پژوهش و فناوری در حوزه بهداشت و سلامت در اصفهان
  • اولین کنگره پژوهش و فناوری در حوزه بهداشت و سلامت + فیلم
  • افتتاح مرکز تصویربرداری پزشکی غرب فارس در کازرون
  • پروژه بیمارستانی «نیایش» خرم‌آباد در ایستگاه ۶۰درصد پیشرفت فیزیکی
  • بهره‌برداری از ۷۱ طرح درمانی طی دو سال گذشته در لرستان
  • بهره برداری از ۷۱ طرح درمانی طی دو سال گذشته در لرستان
  • بهره مندی بیش از یک هزار و ۵۰۰ بیمار هموفیلی از خدمات درمانی و مراقبتی
  • افتتاح ۱۲ پروژه بهداشتی و درمانی در دولت سیزدهم در کردستان
  • فعالیت ۷۵۰۰ آزمایشگاه پزشکی در کشور / کرونا؛ تجهیزات آزمایشگاهی را فرسوده کرد
  • راه‌اندازی ٨ رشته جدید در دانشگاه علوم پزشکی کردستان