Web Analytics Made Easy - Statcounter

نشست رهبران کشورهای سازمان سارک امروز (یکشنبه) به صورت ویدئو کنفرانسی و با حضور «ظفر میرزا» وزیر بهداشت پاکستان برگزار شد.
این برنامه با هدف رایزنی در خصوص مدیریت شیوع ویروس کووید-۱۹ برگزار شد و طرف پاکستانی رویکرد و اقدامات این کشور در قبال این بیماری همه گیر را تشریح کرد.
وزیر بهداشت پاکستان گفت: این کشور از ابتدای شیوع ویروس کرونا اقدامات لازم را برای مهار آن اتخاذ کرد و به قدردانی سازمان بهداشت جهانی از پاکستان نسبت به آنچه که وی راهبرد پیشگیرانه اسلام آباد برای مهار شیوع کرونا خواند، اشاره کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی بر لزوم توانمندسازی دبیرخانه دائمی سازمان سارک برای تبدیل شدن به سکویی به منظور تلاش‌های منطقه‌ای جهت مبارزه با بیماری همه گیر کرونا تاکید کرد.
ظفر میرزا پیشنهاد اجرای طرح آزمایش غربالگری مسافران خروجی از سوی کشورهای عضو سارک و ایجاد مکانیزم‌هایی برای یادگیری از تلاش‌های موثر چین در کنترل و مهار کرونا به عنوان عضو ناظر این سازمان، را مطرح کرد.
وزیر بهداشت پاکستان در این نشست ویدئو کنفرانسی پیشنهاد میزبانی اسلام آباد را برای برگزاری اجلاس وزیران بهداشت سازمان سارک در اولین فرصت مطرح کرد.


وضعیت کشمیر
رسانه‌های پاکستان با اشاره به اینکه پنج مورد ابتلا به ویروس کرونا در کشمیر تحت کنترل هند، موضوعی که همواره عمده‌ترین دلیل تنش‌ها میان اسلام آباد و دهلی نو به حساب می‌آید، گفتند: وزیر بهداشت پاکستان با ابراز نگرانی از اوضاع کشمیر خواستار لغو ممنوعیت‌های اعمال شده از سوی هند در این منطقه شد.
وی از جامعه جهانی خواست تا نسبت به آنچه که وی وضعیت بحرانی در کشمیر خواند، واکنش نشان داده و هند نیز تدابیر حفاظتی و تضمین سلامت شهروندان کشمیری را فراهم کند.

همزمان با دویست‌وبیست‌ودومین روز از لغو امتیاز ویژه کشمیر از سوی دولت هند که موجب صف آرایی مجدد میان رقبای هسته‌ای شبه قاره طی ماه‌های اخیر شده، بسیاری از کشورهای جهان ضمن هشدار جدی نسبت به بالا رفتن امکان رویارویی میان رقبای هسته‌ای در جنوب آسیا، بر ضرورت از سرگیری مذاکرات میان اسلام آباد و دهلی نو تاکید دارند.

برچسب‌ها ویروس کرونا پاکستان پروندهٔ خبری هراس جهانی از ویروس کرونا

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا پاکستان پاکستان پاکستان پاکستان پاکستان پاکستان هند پاکستان هند هند هند ویروس کرونا پاکستان وزیر بهداشت پاکستان ویروس کرونا سازمان سارک اسلام آباد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۲۷۷۷۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جذب ۲۱ هزار پرستار بویژه نیروی طرحی دوران کرونا/ تدوین لایحه مادی و معنوی پرستاران

معاون پرستاری وزارت بهداشت، درمان و اموزش پزشکی گفت: ۲۱ هزار نفر از پرستاران که بخش عمده آن‌ها در دوران کرونا نیرو‌های طرحی بودند استخدام شدند.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، عباس عبادی، معاون پرستاری وزارت بهداشت گفت: در حال حاضر جذب پرستاران در مراکز درمانی در اولویت وزارت بهداشت بوده و تعداد محدودی از همکاران ما در مناطقی که مجوز استخدام در آن‌ها وجود ندارد، برای جذب باقی مانده اند.

وی از تدوین لایحه مادی و معنوی پرستاران خبر داد و گفت: این لایحه دارای ۳۱ ماده است که یک ماده آن به جذب پرستارانی که بحران‌هایی مانند کرونا و ... در خدمت نظام سلامت هستند، اختصاص دارد و امیدواریم با تصویب آن‌ها در مجلس بتوان اقدمات موثرتری برای این قشر زحمتکش برداریم.

عبادی با بیان اینکه کمبود نیروی پرستاری یک چالش عمومی جهانی است و کشور ما نیز از این موضوع مستثنی نیست، گفت: با افزایش پذیرش دانشجویان پرستاری در دانشگاه‌ها و تسهیلاتی که برای استخدام و تبدیل وضعیت آن‌ها در حال انجام است، چنانچه قانونگذار از این بابت به نظام سلامت کمک کند، امیدوار خواهیم بود تا چندسال آتی مشکل کمبود پرستار در کشور کاهش یابد.

وی تصریح کرد: اکنون ۲۰۹ هزار کادر درمان اعم از همکاران پرستار، اتاق عمل، هوشبری، بهیار و کمک پرستار در مراکز درمانی وزارت بهداشت، بخش خصوصی، تامین اجتماعی و نیرو‌های مسلح مشغول به خدمت هستند، و نسبت پرستار به تخت، ۹ دهم و نسبت گروه پرستاری به تخت، ۱.۲ است که امیدواریم با افزایش جذب و تربیت نیروی انسانی، فاصله ۱.۲ تا ۱.۸ در سال‌های آتی برطرف شود.

عبادی اظهار داشت: از اقدامات خوب دولت سیزدهم اجرایی شدن قانون تعرفه گذاری خدمات پرستاری است، زیرا این قانون پس از ۱۵ سال مسکوت ماندن و در دوره طرح تحول سلامت که زمان طلایی اجرای این طرح بود و اتفاقاً برخی افراد که امروز منتقد اجرای این طرح هستند در آن دوران مسوولیت داشتند، می‌توانست اجرایی شود، اما نشد.

وی افزود: ارزش نسبی خدمات پرستاری در بخش‌هایی که سختی کار بیشتر است، بالاتر است. در سال جاری، مثلا در بخش‌های عمومی و داخلی جراحی ارزش نسبی معادل ۸ کا و در بخش‌های مراقبت‌های ویژه تا ۳۳.۴ کا هم افزایش پیدا می‌کند. البته، چون تعداد بیماران بخش‌های عمومی نسبت به بخش‌های ویژه بیشتر است، نوعی تعادل در پرداختی‌ها صورت می‌گیرد؛ در آیین نامه هم پیش بینی شده که نباید بین همکاران پرستار هم رده تفاوت کارانه بیشتر از ۲.۵ برابر باشد.

دیگر خبرها

  • جذب و به کارگیری پرستاران دوران کرونا
  • وضعیت استخدام پرستاران دوران کرونا
  • دستگاه های خدمات رسان کرمان برای مقابله با بحران سیل آماده باشند
  • طولانی‌ترین عفونت کرونا که ۶۱۳ روز طول کشید، بیش از ۵۰ جهش ایجاد کرد
  • جذب ۲۱ هزار پرستار بویژه نیروی طرحی دوران کرونا/ تدوین لایحه مادی و معنوی پرستاران
  • شایع‌ترین اختلالات روانی در مبتلایان به کرونا را بشناسید
  • اختصاص ۷ همت به طرح دارویار
  • مطالعه وزارت بهداشت درباره واکسن گارداسیل / الزامی به تزریق همگانی نیست
  • دیدار و گفت‌وگوی وزیران نفت ایران و پاکستان
  • هشدار سازمان بهداشت جهانی در مورد اپیدمی جدید/ آیا ویروس جدید جای نگرانی دارد؟