Web Analytics Made Easy - Statcounter

پلیس راهور ناجا اعلام کرد به منظور پیشگیری از شیوع ویروس و تأمین ایمنی و سلامت مردم و کارکنان مقرر گردید مراکز شماره‌گذاری و تعویض پلاک سراسر کشور از تاریخ ۹۸/۱۲/۲۶ تعطیل هستند. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، معاون اجتماعی پلیس راهور از تمدید تاریخ گواهینامه منقضی شده تا ۱۵ اردیبهشت خبر داد.   سرهنگ جهانی همچنین با توصیه به مردم برای موکول کردن نقل و انتقال و تعویض پلاک خودرو به سال آینده از کاهش تعداد مراجعه کنندگان به مراکز شماره گذاری به یک چهارم خبر داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

  خدمات دهی در مراکز شماره گذاری طبق پلاک خودروها، زوج و فرد شده است تا مردم به مرور برای دریافت خدمات به این مراکز مراجعه کنند.

منبع: شبکه خبر

کلیدواژه: شماره گذاری خودرو تعویض پلاک پلیس راهور ناجا کرونا ویروس مراکز شماره گذاری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبکه خبر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۲۷۷۷۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ضابطه مندی معاینه فنی تهران برای خودروهای پلاک شهرستان در پایتخت

تین نیوز

سرپرست ستاد معاینه فنی خودروهای تهران تاکید کرد: با توجه به سهم بالای تردد روزانه خودروهای پلاک شهرستان در پایتخت تدبیر راهکاری برای ملزم ساختن این خودروها به دریافت معاینه فنی از شهر تهران می تواند در کاهش آلودگی هوا موثر باشد.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایسنا، سید محمد مهدی میرزایی قمی در خصوص سهم سالانه خودروهای پلاک شهرستان در انتشار آلودگی هوای شهر تهران، گفت: براساس مطالعات سیاهه انتشار شهرداری تهران، میزان تولید و انتشارآلایندگی سالانه خودروهای پلاک شهرستانی در شهر تهران در بخش آلاینده های گازی ۷۵ هزار تن و در بخش ذرات معلق ۴۱۵ تن برآورد می شود که این میزان نشان می دهد این خودروها سهمی معادل ۱۱ درصد از کل انتشار آلاینده های گازی و ۴ درصد در ذرات معلق شهر تهران را دارند.

میرزایی قمی با اشاره بدین موضوع که تعدد خودروهای پلاک شهرستانی براساس اطلاعات دوربین های تردد شمار سطح شهر تهران در یک بازه زمانی یک ماهه برآورد شده افزود: سهم خودروهای پلاک شهرستان (غیر تهران) در ترددهای کل خودروهای عبوری شمارش شده در بازه یک ماه در شهر تهران حدود ۲۸.۷ درصد برآورد می شود.

وی با اشاره به تاکید ریاست شورای اسلامی شهر تهران مبنی بر نیاز اعمال ضوابط خاص برای وضعیت آلایندگی خودروها در شهر تهران و همکاری شهرداری تهران و وزارت کشور جهت ارائه طریق برای الزام اخذ معاینه فنی خودروهای پایتخت در مراکز معاینه فنی شهر تهران گفت: آزمون ها و کنترل های انجام شده در مراکز معاینه فنی شهر تهران منطبق بر آیین نامه، دستورالعمل و استانداردهای ابلاغی دولت انجام می شود و به صورت مستمر صحت عملکرد مراکز معاینه فنی و انطباق سنجی رویه های آن مراکز با دستورالعمل ها توسط کارگروه استانی وزارت کشور، ستاد معاینه فنی خودروهای تهران و سایر دستگاه های نظارتی دارای تکلیف در این ارتباط پایش و کنترل می شود. مراکز معاینه فنی شهر تهران دارای بدنه کارشناسی و قوی بوده که با استفاده از تجهیزات بروزآوری شده خدمات کیفی و قابل اعتمادی را به مشتریان ارائه می نماید.

میرزایی قمی اضافه کرد: در مراکز شهر تهران نظارت عالیه به صورت کامل و دقیق با استفاده از تجهیزات، نیروهای انسانی مجرب و دوربین های مستقر در مراکز انجام می شود و این ستاد با توجه به تکالیف قانونی تمام تلاش خود را برای جلوگیری از بروز هرگونه تخلف احتمالی و ارتقا سطح کیفی سلامت و صحت خدمات به شهروندان می نماید. بنا بر اظهار شهروندان و گاها اخبار منتشر شده در شبکه های مجازی متاسفانه شاهد آن هستیم برخی از مراکز در اطراف تهران دارای دقت لازم در انجام معاینه فنی نیستند و به راحتی برای خودروهای دارای نقص فنی و ایمنی معاینه فنی صادر می نمایند. بدون تردید با وضعیت موجود تدبیر راهکاری توسط مدیران شهری برای الزام استفاده از خدمات معاینه فنی شهر تهران برای خودروهایی که در پایتخت تردد می نمایند می تواند در کاهش آلودگی هوا موثر باشد.

سرپرست ستاد معاینه فنی در توضیح این مسئله که آیا خودروهای پلاک شهرستانی فاقد معاینه فنی نیز اعمال قانون می گردند بیان کرد: کلیه پلاک ها (شخصی-دولتی -عمومی) وسایل نقلیه تهران و شهرستان توسط دوربین های سطح شهر تهران ثبت و به سامانه یکپارچه ملی معاینه فنی کشور به منظور بررسی وضعیت معاینه فنی خودرو ارسال می شود. در نهایت پس از طی فرایند مربوطه خودروهای فاقد معاینه فنی مشمول توسط پلیس اعمال قانون می گردند. تاکید می شود که کلیه فرایندهای مربوط به پایش معاینه فنی خودروها به صورت هوشمند در بستر IT انجام شده و اطلاعات مربوط به معاینه فنی و یا مشخصات VIN متعلق بر هر پلاک از سرورهای ملی مرکزی پلیس و وزارت کشوراستعلام گرفته می شود.

بر اساس گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهر، میرزایی قمی در خصوص اجرای طرح های تشویقی برای خودروهای پلاک شهرستان جهت دریافت معاینه فنی از مراکز شهر تهران افزود: امسال براساس مصوبه شورای اسلامی شهر تهران برای خودروهای دارای معاینه فنی برتر تهران تخفیف ۲۰ درصدی عوارض تردد در محدوده های ترافیکی شهر تهران لحاظ شده است. همچنین براساس همین مصوبه برای نخستین بار دارندگان معاینه فنی از مراکز شهر تهران نیز مشمول ۱۰ درصد تخفیف می گردند که اجرای آن مستلزم ایجاد دسترسی لازم از طریق سامانه سیمفا وزارت کشور است.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • جاده هراز تا اطلاع ثانوی بسته است
  • مسدود شدن یک جاده مهم به دلیل باران شدید و ریزش سنگ | تا اطلاع ثانوی هر دو مسیر رفت و برگشت بسته است
  • سامانه یکپارچه فروش خودرو تعطیل شد؟ / وزیر صمت: مشتریان مستقیم با خودروساز در ارتباط باشند
  • سامانه یکپارچه فروش خودرو تعطیل شد؟ / وزیر صمت: مشتریان باید مستقیم با خودروساز در ارتباط باشند
  • ضابطه مندی معاینه فنی تهران برای خودروهای پلاک شهرستان در پایتخت
  • اقتصاد ایران تا اطلاع ثانوی، نفتی، رانتی و دستوری است
  • سهم خودروهای پلاک شهرستان در آلودگی هوای تهران
  • گواهی‌های صادره در مراکز اطراف تهران دقیق نیست
  • لزوم ضابطه‌مند کردن داشتن معاینه فنی تهران برای تردد در پایتخت 
  • هوشمندسازی در کاهش تلفات از اولویت‌های پلیس راهور