Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از گرگان، عبدالرضا فاضل رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان گفت: در بیمارستان صیاد شیرازی و ۵ آذر نزدیک به ۱۷ نفر کادر درمانی و پزشکی به کووید ۱۹ مبتلا شدند و برخی از این افراد نیز در حال حاضر پس از سپری کردن دوره بیماری به کار برگشتند.

 

عبدالرضا فاضل افزود: پذیرش بیماران کرونایی در ۱۱ بیمارستان استان انجام می‌شود و تا امروز ۲ هزار و ۸۰۰ بیمار در بیمارستان بستری شدند که در حال حاضر ۹۰۵ نفر در بیمارستان بستری هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


فاضل با بیان اینکه ۶۴ نفر بر اثر بیماری کرونا در استان فوت کردند، ادامه داد: در کشور چین دو سه مرحله پیک برای این بیماری وجود داشت و قطعاً نمی‌توان پیک آن را نیز در استان پیش بینی کرد و به طور قطع به بیمارستان صحرایی نیاز خواهیم داشت.

 

او افزود: طبق تصمیم استاندار گلستان هتل ورزش به منظور نقاهتگاه در نظر گرفته شده که می‌تواند ۲۵۰ بیمار را در این نقاهتگاه بستری کنیم.

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان گلستان ادامه داد: افرادی در این نقاهتگاه بستری می‌شوند که دوره بیماری را گذرانده باشند، در حال حاضر ۱۰ تا ۱۲ بیمار در این مکان بستری هستند و رسیدگی به آن‌ها به بسیج جامعه پزشکی واگذار شده است.

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان گلستان افزود: دارویی به نام «تامی فلو» که برای آنفولانزا قابل مصرف بود برای برخی از بیماران کرونا استفاده می‌شد و با توجه به اینکه امروز مشخص شد تاثیری در درمان بیماران کرونا ندارد از پروتکل درمانی وزارت بهداشت حذف شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان گلستان در ادامه گفت: برای تهیه کیت در کشور با مشکل روبه رو بودیم و حوزه ویروس شناسی استان گلستان اعلام آمادگی کردند که می‌توانند این آزمایش را در استان انجام دهند و با تهیه کیت توسط یک خیر انجام شد.

 

فاضل گفت: در حال حاضر ۴۰۰ کیت تهیه شده که برای بیماران بستری و بدحال در نظر گرفته شده و نیازی نیست که از بیماران سرپایی آزمایش گرفته شود.

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان گلستان افزود: افراد مشکوک به کرونا در خانه قرنطینه شوند و از ظروف یک بار مصرف استفاده کنند و در محل کار حضور پیدا نکنند و مسائل پیشگیرانه را رعایت کنند.

 

فاضل گفت: سیستم غربالگری در سطح شهرستان‌ها راه اندازی شده و کسانی که در بیمارستان حضور داشتند و یا بستگان آن‌ها بر اثر بیماری کووید ۱۹ فوت کردند با آن‌ها تماس گرفته می‌شود و شرایط آن‌ها مورد بررسی قرار می‌گیرد.


رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان گلستان افزود: خیرین نیز در این ایام همکاری خوبی با دانشگاه علوم پزشکی گلستان داشتند و نسبت به خرید ۵۵ دستگاه تنفس مصنوعی اقدام شد و این در حالی بود که در طول ۴۰ سال گذشته تنها ۱۸۰ دستگاه ونتیلاتور در استان گلستان وجود داشت.

 

انتهای پیام / فا

 

منبع : خبرگزاری شبستان

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: کرونا در ایران کرونا ویروس پرستاران مبتلا به کرونا رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان گلستان حال حاضر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۲۷۸۴۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سال گذشته فرزندآوری در قم نیم درصد افزایش یافته‌است

مهدی مصری روز دوشنبه در جلسه جوانی جمعیت،گفت: قطعا یکی از دلایل این رشد جمعیت، برگرفته از اقدامات صورت گرفته توسط تیم‌های بهداشت و درمان در استان است که باید همواره گسترش یابد.

 رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم با تاکید بر اهمیت فعالیت بر موضوع جوانی جمعیت و فرزندآوری، افزود: باید در این راستا با تمام توان برنامه‌ریزی کرد و اقدامات لازم انجام شود.

 رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم به اقدامات صورت گرفته در این راستا اشاره و بیان کرد: میز خدمت ارائه مشاوره فرزندآوری در راستای اجرای قانون جوانی جمعیت به‌صورت مستمر و هر هفته در خدمت نمازگزاران نماز جمعه می‌باشد.

 رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم افزود: در راستای جوانی جمعیت، کارشناسان مامایی و مراقبین سلامت در ایام نیمه شعبان با حضور شبانه‌روزی در مسجد جمکران اقدام به ارائه مشاوره فرزندآوری و باروری سالم می‌نمایند.

به گفته مصری، ۱۷ تیم مشاوره با استقرار در شبستان‌ها و صحن‌های مسجد جمکران در قالب پویش نوسرباز در راستای اجرای قانون جوانی جمعیت مشاوره لازم را به مراجعه‌کنندگان ارائه نمودند.

پویش نوسرباز از اربعین سال گذشته آغاز شد و در اعیاد نیمه شعبان به‌صورت شبانه روزی در مسجد جمکران انجام می‌شود.

 رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم بیان کرد: دانشگاه علوم پزشکی قم در زمینه اقدامات انجام گرفته در راستای جوانی جمعیت دانشگاه برتر در سطح کشور شناخته و مورد تجلیل قرار گرفت.

باشگاه خبرنگاران جوان قم قم

دیگر خبرها

  • رازهای سر به مُهر پرستاران در بیمارستان‌ها
  • تولد نوزادان در قم افزایش یافت
  • بیمارستان مطهری قطب درمانی چشم پزشکی علوم پزشکی ایران خواهد شد
  • سال گذشته فرزندآوری در قم نیم درصد افزایش یافته‌است
  • تخصیص بودجه برای بیمارستان ماهفروجک از نیازها است
  • جوان یزدی ناجی بیماران نیازمند عضو شد
  • نخستین پرستار قربانی کرونا به روایت مادرش
  • بدهی بیمه تامین اجتماعی به دانشگاه علوم پزشکی قزوین
  • تامین اجتماعی به دانشگاه علوم پزشکی قزوین ۶۰۰ میلیارد بدهکار است
  • سومین همایش سلامت، حکمت و حکمرانی در بیمارستان فرهیختگان برگزار می‌شود/ یکم اردیبهشت؛آخرین مهلت ارسال مقالات