Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-16@23:18:21 GMT

فداکاران و ایثارگران دوران کرونا

تاریخ انتشار: ۲۵ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۲۷۸۵۹۱

فداکاران و ایثارگران دوران کرونا

پایگاه خبری جماران: مبارزات و فداکاری های ملتمان و اوج آن بهمن ۵۷ و به میدان آمدن مبارزان برای اداره کشور و وقایع بعد از آن در کشور و سپس واقعه بزرگ دفاع مقدس و ایثار و شهادت رزمندگان اسلام از یک طرف و حمایت های بی دریغ مردممان از آنها و تحمل همه کمبودها و ناملایمات و پذیرش قطعنامه ۵۹۸ فراموش ناشدنی و افتخاری است برای همه ما که شایستگی محقق نمودن این اتفاق بزرگ را در آن دوران داشتیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در تقویم ما روزهایی جهت یادآوری آن دوران ها مشخص و نامگذاری گردیده است. "سوم خرداد" روز شهادت و ایثار و پیروزی و "بیست و دوم اسفند" روز شهید و شهادت نامگذاری شده است. یادآوری فداکاری ها و رشادت ها و گذشت و ایثار ملتمان در آن دوران فراموش ناشدنی است.

هم اکنون و در آغاز دهه پنجم ، واقعه دیگری در جریان است و شاهد تکرار همان دوران ایثار و شهادت هستیم.

پزشکان و پرستاران و کادر درمانى کشور درخط مقدم این مبارزه قراردارند.

این دو عرصه ایثار و شهادت، شباهت ها و تفاوت هایی با هم دارند. شباهت اصلى این دو عرصه همان فداکارى و از خودگذشتگى وتحمل همه ناملایمات جهت کسب موفقیتها است.

برخورداری ازحمایت هاى همه جانبه مردم در پشت جبهه یکى از اثرگذارترین امور درارتقاء روحیه رزمندگان جهت نیل به پیروزی به شمارمى آمد. اقدام پیرزنی که قند خرد شده سهمیه کوپنی اش را در دستمالی پیچیده و سخاوتمندانه برای رزمندگان ارسال می نمود وده ها ، صدها و هزاران اقدام مشابه ، همگی موجب دل گرمی و بالا رفتن روحیه تلاش و مجاهدت رزمندگانمان بود.

در آن دوران بخشی از کشور درگیر مستقیم با دشمن بود و هر لحظه شاهد انفجار خمپاره و بمب و موشک.

فشار ناشی از کمبود ها به لحاظ رعایت نسبی اصول اعتدال و عدالت در توزیع قابل تامل بود. انتظارات کم  و شرایط زندگی وضعیت قابل تحملی را ایجاد کرده بود... به هر روی آن دوران به سرآمد .

اکنون عرصه ایثار و شهادت، جولانگاه عقل و آگاهی و تدبیر و ازخودگذشتگی کادر درمانی، از پزشکان و پرستاران و سایر افراد درگیر در این رزمگاه است اما درگستره تمامیت کشور.

اکنون، دشمن نابکار ذره ای نادیدنی است، ضعیف تر از آنچه که به فکر آید و قوی تر از آنچه تجسم شود. رزمندگان در این عرصه ضمن به خطر انداختن جان خود، شاهد پرپرشدن عزیزترین کسانشان به دست آن دشمن مرموز و ناتوان از نجات جان همه ی آسیب دیدگان والبته با کمترین حمایت از پشت صحنه هستند!! 

امروز این دلاورمردان و زنان ، آرزویشان کم و کمتر شدن آسیب دیدگان است. ورود هر مریض مبتلا به کرونا، بمب و موشکی است در سنگرهای انفرادی و تجمعی آنها.

خواسته شان از مردم رعایت اصول بهداشتی و مراقبتی است. با التماس و گریه از مردم می خواهند که از خود محافظت نمایند و متاسفانه ما پاسخ مثبت و شایسته ای به آنها نمی‌دهیم!  

قطعا شهادت این رزمندگان ، جایگاهی فراتر و بالاتر از رزمندگان ما در آن دوران دارد. آن‌ها با دشمنی سرسخت می‌جنگیدند ولی برخوردار از حمایت پشت جبهه ولی این ها ...

آنها در اثر موشک و بمباران شهرها و کشته و مجروح شدن مردمانمان برای مجاهدت وجانبازی مصمم‌تر از گذشته می‌شدند ولی امروز گسیل روز افزون مبتلایان به ویروس کرونا به بیمارستان ها جامعه پزشکی ما را مایوس و خسته می کند.

امروز حمایت از فداکاران و ایثارگران حوزه درمان، گوش فرادادن و عمل به درخواست آنان که همانا رعایت اصول بهداشتی و " قرنطینه اختیاری" است می باشد.

ما با تبعیت از خواسته های جامعه پزشکی، می توانیم یک بار دیگر با همبستگی و اتحاد خود بر بحران ناشی از این بیماری فایق آمده و جوانه های سلامتی و تندرستی را در بهار پیش رو به نظاره بنشینیم . ملت ما درحال وآینده هیچگاه یاد وخاطره ایثارگرانمان در هر دو عرصه را به فراموشى نخواهد سپرد وبه آنان افتخار مى کند.

انشاءالله هرچه زودترشاهد شادمانى ملتمان در پیروزى همه کسانیکه نقشى در این معرکه دارند باشیم. 

سید على صنیع خانی  ـ  ٢٥ اسفند ٩٨

منبع: جماران

کلیدواژه: بودجه 99 ویروس کرونا جنگ تحمیلی دفاع مقدس پزشکان پرستاران ویروس کرونا بودجه 99 ویروس کرونا امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی ایثار و شهادت آن دوران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۲۷۸۵۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آئین تجلیل از همسران شهدای دشتی و تنگستان برگزار می شود

به گزارش خبرنگار مهر، نعمت الله غلامپور شنبه شب در دیدار با فرماندار شهرستان دشتی گفت: همزمان با سفر رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور به استان بوشهر، آئین تجلیل از همسران شهدای والامقام شهرستان‌های دشتی و تنگستان در خورموج برگزار می‌شود.

مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان بوشهر افزود: در نشست شورای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت که با حضور رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور انجام می‌شود، حواله ۳۰۰ قطعه زمین به فرزندان شهدا اهدا خواهد شد.

کد خبر 6078370

دیگر خبرها

  • ارائه خدمت به ۴ هزار نفر در خصوص کارت ایثار
  • مراسم بزرگداشت شهدای دمشق و راسک در میبد
  • تحول آوینی منجر به نهادینه شدن فرهنگ ایثار و شهادت شد
  • یکی از فرماندهان دوران دفاع مقدس به همرزمان شهیدش پیوست
  • آئین تجلیل از همسران شهدای دشتی و تنگستان برگزار می شود
  • یادواره شهدای معلم حوادث تروریستی آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان
  • ایران اسلامی به مرحله جدیدی از تصمیم‌سازی سياسی در جهان ورود می‌کند
  • ایران به مرحله جدیدی از تصمیم‌سازیهای سیاسی در خاورمیانه و جهان ورود خواهد کرد
  • برگزاری هشتمین جشنواره ملی تئاتر ایثار به میزبانی استان گلستان
  • ۱۵۰۲ عضو جدید به کانون های مساجد خراسان شمالی اضافه شدند