مدیریت ژانر در سریال سازی برای شبکه نمایش خانگی
تاریخ انتشار: ۲۶ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۲۷۹۸۵۶
علیرضا استادی درباره تاثیر پخش سریال های نمایش خانگی در طول هفته معتقد است باید در پرداختن به سوژه های سریالها در تلویزیون و شبکه نمایش خانگی به شدت دقت شود و از سوژه های موازی استفاده نشود
علیرضا استادی، بازیگر، در گفتوگو با خبرنگار فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا در ارتباط با تاثیر دیده شدن سریالهای تلویزیونی که به صورت موازی با سریالهای شبکه نمایش خانگی پخش میشوند گفت: خیلی خوشحال هستم که سبد فرهنگی ما از حیث تولید آثار بصری به ویژه در مدیوم های تلویزیون و شبکه نمایش خانگی پُر بار شده ولی گاهی اوقات کمیتی که وجود دارد به نوعی آسیب زننده است این کمیت گاهی اوقات باعث می شود که ما از کیفیت غافل شویم و زمانی که از کیفیت غافل شویم نمی توانیم آن اثری را که مدنظر ما است نمی تواند مخاطب ما را اغنا کند به همین علت به عقیده من اگر یک ساماندهی صورت گیرد تا پخش سریال های تلویزیونی و عرضه آثار شبکه نمایش خانگی بایکدیگر تداخل نداشته باشند بهطور مثال ما برای 50 میلیون جمعیت کار میکنیم و افرادی که قدرت تماشای این آثار را دارند حداقل از استفاده سوژه های موازی پرهیزکنند بهطوری که به یکباره تمامی آثار ژانر ملودرام نداشته باشند یا همه در ژانر کمدی ساخته نشود.
بیشتر بخوانید:
اخباری که در وبسایت منتشر نمیشوند!
او افزود: اگر تولیدات هر مدیوم در زمینه اینکه به تولید چه ژانری در سریال سازی خود بپردازند مدیریت شود به عقیده من خروجی مناسب تری از این چیزی که در حال حاضر در بازار وجود دارد پیدا خواهد شد.
این بازیگر در پایان درمورد سریالهایی که به خاطر پخش یک بخش از یکی از قسمتهای آن جنجالی را در فضای مجازی به راه میاندازند خاطرنشان کرد: محصول فرهنگی و یا هر محصولی که قابل ارائه به مخاطب مدنظر خودش باشد، بخش اعظمی را به بخش تبلیغات اختصاص میدهند و صددرصد بی تاثیر نیست. طی گذشت این چندسال اخیر که جنجال برخی از قسمتهای یک سریال در فضای مجازی اتفاق افتاده است به عقیده من بسیار جالب است و گاهی تماشاگر راضی از محتوای سریال نیست فکر نمیکنم تقصیر تبلیغات آن سریال باشد. اگر این عرصه و عناصر در کنار یکدیگر باشد هم بهتر دیده میشود و بهتر هم در قالبهای دیگر ثبت و ضبط شوند به صورتی که اگر خواهان دیدن در زمان دیگری باشد میتواند به آن فایل ضبط شده در زمان دیگری رجوع کند چه در شبکه نمایش خانگی و یا در فضای رسانه ملی باشد.
منبع: خبرگزاری برنا
کلیدواژه: آرماندو علیرضا استادی زیرنظر زهرمار درخونگاه سالهای دور از خانه به رنگ خاک
درخواست حذف خبر:
«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را بهطور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کردهاست، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۲۷۹۸۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتیکه در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.
خبر بعدی:
آثار مکرمه قنبری به نمایش درمیآید/ قصههایی از دریکنده
به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی نمایشگاه، مجموعهای از آثار زندهیاد مکرمه قنبری معروف به ننه مکرمه شامل آثاری از دورههای مختلف کاری وی در نمایشگاهی تحت عنوان «قصههای دریکنده» در گالری سهراب به نمایش درخواهد آمد.
این نمایشگاه با همکاری خانه موزه مکرمه برگزار خواهد شد که در آن ۳۱ اثر روی دیوار خواهد رفت. همزمان با افتتاح این نمایشگاه مستندی از مکرمه به کارگردانی ابراهیم مختاری، با عنوان «مکرمه، خاطرات و رؤیاها» که در سال ۱۳۷۶ ساخته شده نیز نمایش داده خواهد شد.
استیتمنت نمایشگاه «قصه های دریکنده» رونوشتی از زندهیاد احمدرضا دالوند است که در مورد مکرمه نوشته شده است.
در استیتمنت این نمایشگاه آمده است: «مکرمه قنبری، نماینده فارغ البالی و رهایی ایماژهای هنرمندانه در زمانه ماست. او از پس تحمل رنج های بسیار به چنان خلوصی رسیده بود که میخواست در هذیان لذت بخش خلاقیت بی وقفه اش ما را نیز سهیم سازد.»
همچنین شهاب شاهپرویزی نویسنده و منتقد هنری در مورد مکرمه در چند سطر برای این نمایشگاه نوشته است: «آثاری که قصه یک دنیاست. دنیایی رنگارنگ. رنگارنگی کوچک که سروتهاش به قدر روستای دریکنده بود. کوچکی که در ساحت تصویرگرایانه مکرمه قنبری حامل قصههایی عمیق است. قصههایی فولکلور از ستیزهگران و ستیزهپذیرانِ ناچار. ستیزه جهانی جبار با زنی تنها. زنی تنها و غریب در احاطهی دیوچهرهگان و اژدهارویان. آثار مکرمه در رنگهای روشن، در سادهگی طرحهای بداهه و فیگورهای سوررئال؛ قصه دردهایی است فراموش نشده. فراموش نشدههایی فراتر از مرزهای دریکنده، فراتر از مرزهای قراردادی، فراتر از مرزهای جنسیتی و حتی من و تو. مکرمه، نقاش درد تنهایی، غریبهگی و سردرگمی است؛ همان درد مشترک آدمی. شاعری که قلممو را جایگزین قلم کرد.»
مکرمه قنبری معروف به ننه مکرمه متولد ۱۳۰۷ در دریکنده بابل، نقاش سبک پست مدرنیسم مازندرانی است که به خاطر نقاشیهایش به شهرت جهانی رسید. نقاشیهای وی موجب شد تا بهعنوان بانوی سال نقاش در سال ۲۰۰۱ توسط دوازدهمین کنفرانس ایرانشناسی در دانشگاه دولتی سوئد، معرفی شود. مکرمه که تحصیلات دانشگاهی و سواد خواندن و نوشتن نداشت و دوره علمی نیز نگذرانده بود، در سن ۶۷ سالگی بهخاطر فروخته شدن گاو محبوبش افسرده شد و برای رهایی از اندوه، به نقاشی پناه برد. او آنچه را که در دل داشت، روی دیوارهای خانهاش جان بخشید. خانه کوچک ۲۰۰ متری او در روستا امروزه به موزه ننه مکرمه تبدیل شده است و از آثار ملی ایران و جاهای دیدنی بابل به شمار میآید.
این نمایشگاه از هفتم اردیبهشت آغاز و تا هفدهم اردیبهشت در گالری سهراب به آدرس خیابان سمیه، بین مفتح و رامسر، پلاک ۱۴۲ برقرار است.
کد خبر 6086772