Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست گفت: جمع کردن آراد کوه ۶ تا ۷ سال طول خواهد کشید و باید به دل کویر منتقل شود چرا که در آراد کوه ده‌ها میلیون تن زباله وجود دارد.

 

عیسی کلانتری در مصاحبه با برنامه سلام صبح بخیر شبکه سه سیما گفت: آراد کوه قطعا باید از مکان فعلی جا به جا شود. ولی شهرداری حدود ۷۵۰ تا ۸۰۰ میلیون دلار هزینه برای جا به جایی آن می‌خواهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی در ادامه بیان کرد: جمع کردن آراد کوه ۶ تا ۷ سال طول خواهد کشید و باید به دل کویر منتقل شود. در آراد کوه ده‌ها میلیون تن زباله وجود دارد.

 

 

وی ادامه داد: بر اساس تصمیم‌های اخذ شده در سال ۹۹ قیمت خرید برق از محل تولید پسماند را بیش از دو برابر رساندیم تا مقرون به صرفه باشد تا استفاده کنند.

 

 

کلانتری با اشاره به اینکه قیمت حال حاضر تولید برق از محل پسماند به صرفه نیست و این تغییر به اندازه قیمت برق صادراتی می‌تواند به ترغیب سرمایه گذاران منجر شود گفت: روزانه ۶ هزار تا ۷ هزار تن زباله می‌تواند منبع خوبی برای تولید برق شود.

 

 

رئیس سازمان محیط زیست در پاسخ به این سوال که چرا در روزهای اخیر با آلودگی مواجه بوده ایم؟ گفت: دو نوع آلودگی داریم یکی در فصل سرما و دیگری در فصل گرما. عمدتا زماتی که هوا سرد آن عوامل آلوده کننده بیشتر ذرات معلق زیر دو نیم میکرون است. وقتی هوا گرم می شود گازهای متساعد شده منجر به آلودگی می شوند. در فصل زمستان آلاینده ها بیشتر ذرات زیر دو نیم میکرون هستند و این ذرات تولید شده از سوخت های فسیلی مثل وسایل حمل و نقل و کارخانجات و ... است.

 

 

هر موتور سیکلت به اندازه ۸  خودروی سمند آلودگی ایجاد می کند

 

 

کلانتری گفت: عمده نیروگاه‌ها در غرب تهران هستند و در شرق نیروگاهی نداریم و جریان هوا نیز از غرب به شرق است و وقتی وارد شهر می‌شود به دلیل وجود برج‌ها و کوه‌ها متوقف می‌شود. از سوی دیگر وسایل حمل و نقل ما عمدتا دیزلی هستند که این دیزلی‌ها در فصل زمستان آلایندگی تولید می‌کنند و بنزینی‌ها در فصل تابستان منجر به آلودگی می‌شوند. در کشور حدود ۹۲ تا ۹۳ درصد موتور سیکلت‌ها کاربراتوری هستند. هر موتور سیکلت کاربراتوری به اندازه ۷ تا ۸ وسیله نقلیه مثل خودروی سمند آلاینده تولید می‌کند.

 

 

۱۰ میلیون موتور سیکلت به اندازه ۸۰ میلیون خودرو آلایندگی تولید می‌کنند

 

 

رئیس سازمان محیط زیست با بیان اینکه در سطح کشور ۱۱ میلیون موتور سیکلت داریم که بیش از ۱۰ میلیون آن کاربراتوری هستند. یعنی ۱۰ میلیون موتور سیکلت به اندازه ۸۰ میلیون خودرو آلایندگی تولید می‌کنند.

 

 

 ۸۰ درصد موتورسیکلت ها فرسوده هستند

 

 

وی در ادامه بیان کرد: از ۱۰ میلیون موتورسیکلت کاربراتوری ۸۰ درصد آن‌ها فرسوده هستند و اصلا نباید به آن‌ها اجازه عبور و مرور داد. ما از ۱۱ میلیون موتور سیکلت ۹ و ۶ دهم میلیون موتور سیکلت فرسوده هستند. خودرو‌های دیزلی و کامیون‌ها و اتوبوس‌ها بیش از ۷۰ درصد فرسوده هستند و باید از رده خدمت خارج شوند.

 

 

 اگر کیفیت سوخت امروز مثل سال ۹۲ بود هیچ کدام از کلان شهر‌های ما قابل سکونت نبود

 

 

کلانتری گفت: ۶۰ درصد از ۷۰ هزار دستگاه کامیون ما عمر بیشتر از ۲۵ سال دارند. اگر کیفیت سوخت امروز مثل سال ۹۲ بود هیچ کدام از کلان شهر‌های ما قابل سکونت نبود. کیفیت سوخت الان خیلی بهتر شده و بنزین‌های ما نزدیک ۹۰ درصد یورو ۴ ویرو ۵ است و اگر مثل ۵ تا ۶ سال یش بود باید تمام کلان شهر‌ها را ترک می‌کردیم. خودروهای ما فرسوده هستند و عمده آلاینده های ما فرسوده هستند.

 

 

کلانتری افزود: برنامه دولت این بوده که از سال ۹۷ سالیانه ۷۰ هزار کامیون را نوسازی کنند. ولی درا ین زمینه با تحرم‌ها رو به رو شدیم. هر کامیونی حداقل ۲۰۰ هزار دلار پول می‌خواهد و ۷۰ هزار کامیون ۲۰۰ هزار دلاری می‌شود ۱۴ میلیارد دلار در حالی که کل فروش نفت ما انقدر نیست. تحریم ها برنامه دولت را در نوسازی ناوگان حمل و نقل به هم ریخت.

 

 

از رده خارج کردن موتور سیکلت‌های فرسوده ۹۶۰ سال طول می‌کشد

 

 

کلانتری تصریح کرد: قرار بود سالانه ۵۰۰ هزار موتور سیکلت برقی تولید شود ولی الان سالیانه ۱۰ هزار تا هم تولید نمی‌شود و اگر بخواهیم ۹ میلیون ۶۰۰ هزار موتور سیکلت را از رده خارج کنیم با تولید الان ۹۶۰ سال طول می‌کشد. عامل اصلی آلودگی هوا خودرو‌های فرسوده هستند.

 

 

از اول سال ۹۹ خودرو سازان باید طبق قانون بنزین یورو ۵ تولید کنند

 

 

رئیس سازمان محیط زیست در ادامه بیان کرد: خودرو سازاان از ما خواستند که با توجه به مسائل تحریم و کرونا اجازه بدهید که سال ۹۹ هم بنزین یورو چهار تولید کنند که ما به آن‌ها گفتیم سلامت مردم مهتر از سود خودرو سازان است. از اول سال ۹۹ باید طبق قانون بنزین یورو ۵ تولید کنند و شماره گذاری باید متوقف شود.

 

 

علت مرگ پرندگان تلاب میانکاله

 

 

وی درباره علت مرگ پرندگان تلاب میانکاله گفت: تنها مرجعی که طبق قانون باید در این زمینه اظهار نظر کند سازمان دامپزشکی است سازمان دامپزشکی نظر خود سم بوتولیسم اعلام کرده است. شرایط در این تالاب بی هوازی شده و در این شرایط این میکروب شروع به تولید کرده که بسیار کشنده است. به این صورت که هر نانوگرم آن ۵ نفر را می‌تواند بکشد. یعنی ۲ کیلو از این سم توانایی کشتن ۱۰ میلیارد انسان را دارد.

 

 

۴۴ هزار پرنده در تالاب میانکاله تلف شدند

 

 

کلانتری گفت: پرنده وقتی شروع به غذا خودن داخل تالاب می‌کند این میکروب‌ها را هم می‌خورد و وقتی آن‌ها را می‌خورد فلج می‌شود و بعد داخل آب خفه می‌شود. الان بیش از ۶۰ تا ۷۰ درصد آن‌ها مهاجرت کرده اند و از تلاب میانکاله رفته اند. در این تالاب ۴۳ تا ۴۴ هزار پرنده را از دست دادیم. این اتفاقات در اغلب مناطق کشور می‌افتد.

 

 

وی در خصوص تالاب انزلی و دیگر تالاب‌ها که برخی در حال خشک کردن و استحصال زمین هستند، نیز گفت: اجازه نمی‌دهیم به حریم تالاب تجاوز شدند و این استحصال خارج محدوده تالاب هستند و محیط بانان برخورد می‌کردند.

 

 

کلانتری در خصوص آتش سوزی بندر کیاشهر نیز افزود: این اتفاق در بهمن ماه رخ داده و برخی آتش سوزی‌ها طبیعی هستند شرایط بی هوازی و رخ می‌دهند.

 

 

رئیس سازمان محیط زیست در خصوص فروش پروانه شکار به ابتاع خارجی نیز توضیح داد: جو سازی‌های صورت گرفته در باره صدور پروانه شکار بی پایه است، چون عمر حیات وحشی که به عنوان شکار مجوز می‌گیرند ۱۰ سال است و اگر پروانه شکار ندهیم آن‌ها به صورت طبیعی از بین می‌روند.

 

 

وی ادامه داد: خارجی‌هایی که می‌آیند برای شکار حیوان ۲۰ هزار دلار می‌دهند یعنی ۲۵۰ میلیون تومان و ۷۰ درصد این پول برای قرق‌های مردمی اختصاص می‌یاد و ۳۰ درصد صرف توسعه منطقه باقیمانده صرف زیستگاه می‌شود.

 

 

رئیس سازمان محیط زیست با اشاره در خصوص نحوه دفن پسماند‌های کرونایی نیز توضیح داد: مواد عفونی و بیمارستانی استاندارد دارند و تمام آن‌ها رعایت می‌شود و همه بیمارستان‌های دولتی و خصوصی به این استاندارد‌ها پایبندند.

منبع: انرژی امروز

کلیدواژه: رئیس سازمان محیط زیست میلیون موتور سیکلت فرسوده هستند ۱۰ میلیون آراد کوه سال طول سال ۹۹

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت energytoday.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «انرژی امروز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۲۸۰۰۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری نخستین نشست شورای سیاست‌گذاری شهرداری | درخواست احیاء جایگاه مرکز مطالعات از سوی شهردار تهران مطرح شد

به گزارش همشهری آنلاین، در این نشست علیرضا زاکانی شهردار تهران با بیان اینکه آرزوی قدیمی مدیران ارشد این بود که مرکز مطالعات بتواند به عنوان مغز متفکر شهرداری نقش‌آفرینی کند، اظهار داشت: از ابتدای دوره ششم مدیریت شهری پیگیر احیای سطح نقش‌آفرینی مرکز بودیم. تلاش کردیم تا با آسیب‌شناسی بتوان به صورت عملی یک کارکرد عملیاتی در سطوح بالاتری را برای مرکز مطالعات شهرداری پیدا کرد.

او با تأکید بر تخصصی و پیچیده‌ بودن مجموعه اجرایی شهرداری تهران، اضافه کرد: مدیریت شهری موظف است از ابتدای تولد تا مرگ شهروندان خدمت‌گزار شهروندان باشد. این مجموعه بدون پشتوانه مطالعاتی و پژوهشی نمی‌تواند خدمت‌رسان مناسبی باشد. موضع فکر و تحلیل و اتکا به نظرات و اندیشمندان را باید در مجموعه مرکز مطالعات جست‌وجو کرد.

شهردار تهران با یادآوری اینکه برای ارتقاء نقش‌آفرینی مجموعه مرکز مطالعات، شورای سیاست‌گذاری تشکیل شد، گفت: اعضای این شورا معاونان تخصصی شهرداری و متناظرین آنها در مرکز مطالعات بوده و دبیر شورا هم رئیس مرکز مطالعات است .با تشکیل این شورا و حضور معاونان در آن، هم کسانی که به‌ صورت عملیاتی در صحنه مشغول فعالیت هستند، حضور دارند و هم صاحب نظران و پشتوانه‌های فکری و نظری که می‌باید تولید فکر و اندیشه کنند.

او نخستین گام این شورا را شناسایی نظام مسائل، مشکلات و سرفصل‌های هر بخش دانست و گفت: پس از آنکه صورتی از موضوعات در حوزه‌های مختلف روشن شد، باید هیأت‌های اندیشه‌ورز تخصصی برای چاره‌جویی آن مطابق نیاز اقدام کنند. هیأت اندیشه‌ورز موظف است با مطالعات خود، چراغ راه آینده را روشن کند.

شهردار تهران ابراز امیدواری کرد با تشکیل این شورا بتوان به صورت عملی، ارتباط منطقی و اجرایی مرکز مطالعات با نیازهای روز و واقعی شهرداری تهران را فراهم کرد. هم‌چنین مرکز مطالعات شهرداری باید بتواند همچون مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی، راهنما و چراغ راه ما باشد. مرکز مطالعات بتواند با تغییر ساختار و پیوستگی ارتباط با مجموعه شهرداری، آثار بالاتری را در حوزه‌های مختلف اجرایی ایفا کند.

کد خبر 845279 منبع: خبرگزاری شهر برچسب‌ها علیرضا زاکانی شهرداری تهران

دیگر خبرها

  • عدم راه اندازی مجتمع بنکداران مواد غذایی همدان
  • کشف یک دستگاه موتور سیکلت خارجی غیرمجاز
  • اراک؛ مقصد بعدی اتوبوس های برقی/ درخواست از دولت برای احداث ایستگاه های شارژ
  • تاریخچه شرکت موتورسیکلت سازی یاماها؛ از تولید آلات موسیقی تا ویلچر و اسکوتر
  • برگزاری نخستین نشست شورای سیاست‌گذاری شهرداری | درخواست احیاء جایگاه مرکز مطالعات از سوی شهردار تهران مطرح شد
  • اعمال محدودیت های ترافیکی در راه های مازندران
  • اعمال محدودیت‌ ترافیکی پایان هفته در محورهای شمالی
  • افزایش ۳۳ درصدی واردات قطعات و اجزای خودرو و موتور سیکلت
  • راه اندازی میدان بار جدید و هشت بازار میوه و تره‌بار
  • درخواست ۲.۸ میلیارد دلاری سازمان ملل برای کمک به فلسطینیان