Web Analytics Made Easy - Statcounter

به دلیل شرایط پیش آمده در کشور، بازارها از جمله بازار میوه عرضه و تقاضا ثبات خود را از دست داده و شاید به همین دلیل است که با وجود کاهش تقاضا همچنان قیمت برخی میوه‌ها در روزهای اخیر شاهد افزایش بوده است.

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، در شرایطی که دید و بازدیدهای عید به عنوان یک رسم چند صد ساله در نوروز 99 تحت تأثیر شیوع ویروس کرونا و به توصیه کارشناسان قرار نیست انجام بشود، بازارها هم رونق هرساله را ندارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با وجود این وزارت صنعت، معدن و تجارت از عرضه حدود 60 هزار تن میوه برای تنظیم بازار شب عید خبر داد و اعلام کرده است 32 هزار تن پرتقال تامسون، 23 هزار تن سیب درختی و 7 هزار تا 8 هزار تن پرتقال جنوب در قالب تنظیم بازار طی هفته جاری در 31 استان عرضه می‌شود.

به دلیل شرایط پیش آمده در کشور، بازارها از جمله بازار میوه عرضه و تقاضا ثبات خود را از دست داده و شاید به همین دلیل است که با وجود کاهش تقاضا همچنان قیمت برخی میوه‌ها در روزهای اخیر شاهد افزایش بوده است.

قیمت انواع پرتقال، موز، کیوی، سیب، لیمو شیرین، نارنگی، خیار، پیاز و کاهو نسبت به یک ماه قبل بین 5 تا 100 درصد افزایش قیمت را تجربه کرده است، در این میان لیمو شیرین با افزایش 100 درصدی جلودار افزایش قیمت‌هاست.

در بین میوه‌ها هستند معدود رقم‌هایی از میوه‌ها که به دلیل افزایش عرضه و گرم شدن هوا متفاوت از سایرین عمل کردند، از جمله توت‌فرنگی و گوجه که قیمت‌هایشان نسبت به اواخر بهمن ماه کاهشی شده است.

صیفی‌جات نسبت به میوه‌ها افزایش کمتری را شاهد بوده‌اند و بادمجان و سیب‌زمینی تقریباً ثابت بوده‌اند، سایر قیمت‌ها بدین شرح است:

به گزارش فارس، قیمت‌های مذکور مربوط به «میدان مرکزی میوه و تره‌بار اصفهان» هستند، نرخ میوه و صیفی‌جات در بازارهای سطح شهر با در نظر گرفتن سود مغازه‌دار بیشتر است.

انتهای پیام/۶۳۰۶۴/م20/

منبع: فارس

کلیدواژه: اصفهان قیمت میوه بازار میوه ها قیمت ها هزار تن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۲۸۰۶۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

میوه با قیمت مناسب در کهگیلویه توزیع می شود

علی بخش شجاعی در حاشیه جلسه تنظیم بازار کهگیلویه در گفتگو با خبرنگار مهر افزود: بر اساس مصوبه کمیته تنظیم بازار و کمیته راهبردی میوه شب عید استان مقرر گردید پرتغال از کیلو ۲۸ هزار تومان به ۲۳ هزار تومان تقلیل پیدا کند.

وی تصریح کرد: مصوب گردید سیب درختی از قیمت ۲۸ هزار و ۸۰۰ تومان به قیمت ۲۳ هزار و ۵۰۰ تومان تقلیل و تقریباً حدود ۵ هزار و ۲٠٠ تومان کاهش قیمت برای مصرف کننده در بر دارد.

مدیر کل تعاون روستایی استان تاکید کرد: غرفه داران با این قیمت میوه‌ها را عرضه کنند.

شجاعی در خصوص متحمل شدن هزینه حمل در شهرستان‌ها خاطر نشان کرد: مقرر شد به جهت کمک به غرفه داران به ازای هر کیلو ۷۰۰ تومان در نظر گرفته شود.

وی همچنین با اشاره به جلسه امروز تنظیم بازار بیان کرد: فرمانداران با توجه به نقاط پر جمعیت و محل خرید مردم مناطق توزیع میوه را مشخص کنند.

کد خبر 6063840

دیگر خبرها

  • رکورد جدید قیمت سکه در بازار تهران به ثبت رسید
  • میوه با قیمت مناسب در کهگیلویه توزیع می شود
  • پیش بینی قیمت طلا و سکه ۹ فروردین ۱۴۰۳ / وقت خرید طلا رسید؟
  • ثبات نسبی بازار طلا در روز رشد بهای طلای جهانی
  • افزایش قیمت دلار بازار مسکن را به کدام سو می‌برد؟
  • پیش‌بینی مهم نرخ ارز در ۱۴۰۳؛ تغییر قیمت دلار تا پایان سال
  • سیگنال عجیب دلار به قیمت مسکن/ قیمت‌ جدید خانه‌های پایتخت را ببینید (+ جدول)
  • یک پیش‌بینی مهم درباره نرخ ارز در سال ۱۴۰۳/ سمیعی: قیمت دلار تا پایان سال چه تغییری می‌کند؟
  • افزایش قیمت خودرو در سال ۱۴۰۳
  • ریزش قیمت طلا در راه است ؟