Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین استان چهارمحال و بختیاری به نقل از روابط عمومی محیط زیست استان ،شهرام احمدی گفت: نیروهای اجرایی حفاظت محیط زیست استان از هم اکنون در آماده باش کامل به سر می برند. 
احمدی با اشاره به عملکرد خوب حفاظت محیط زیست استان در سال ۹۸  افزود: گشت های ویژه حفاظت محیط زیست در حوزه پایش و حفاظت فعال هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 
وی اظهار داشت: با توجه به شیوع ویروس کرونا استفاده از ماسک و دستکش یکبار مصرف اجتناب ناپذیر است اما این اقلام پس از استفاده به زباله عفونی خطرناک تبدیل می شوند.

احمدی عنوان کرد: بر همین اساس این اداره کل برنامه‌هایی را جهت تنویر افکار عمومی و ایجاد حساسیت نسبت به حفظ محیط زیست و رعایت نکات بهداشتی و زیست محیطی جهت عدم رهاسازی زباله های عفونی و غیربهداشتی در بین مردم اجرا می‌کند. مدیرکل حفاظت محیط زیست استان عنوان کرد: هماهنگی و همکاری بین بخشی با نیروی انتظامی و یگان‌های حفاظت منابع طبیعی در حفاظت از عرصه‌های ملی و طبیعی بسیار بالاست. این مقام مسئول اذعان کرد: کلیه نیروهای اجرایی حفاظت محیط زیست از امروز تا ۱۵ فروردین‌ماه ۹۹ برای ارائه خدمات به مردم استان و جلوگیری از تخریب محیط زیست چهارمحال و بختیاری درحالت آماده باش کامل هستند.

وی در پایان با بیان اینکه هرگونه نگهداری و خرید و فروش جانوران وحشی و تخریب طبیعت و محیط زیست به لحاظ قوانین و ضوابط تخلف بوده و قابل پیگیری است، گفت: مردم فهیم و دوستداران محیط زیست می‌توانند در صورت مشاهده تخلفات زیست محیطی، گزارش خود را با شماره تلفن های ۱۵۴۰ و ۳-۳۲۲۲۳۵۷۲ در میان بگذارند.

46

کد خبر 1365409

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: استان چهارمحال و بختیاری حفاظت محیط زیست محیط زیست استان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۲۸۰۷۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستگیری ۷۰۳ شکارچی و صیاد متخلف در استان خوزستان

داود میرشکار مدیرکل حفاظت محیط زیست خوزستان گفت: ۷۰۳ متخلف شکار و صید سال ۱۴۰۲،  در استان خوزستان دستگیر و به مقامات قضایی معرفی شدند.

او می‌گوید: در حوزه یگان حفاظت محیط زیست استان در سال گذشته تعداد ۱۲۴ قبضه سلاح مجاز به همراه ۸ قبضه سلاح غیر مجاز از متخلفان شکار و صید کشف شد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست خوزستان ادامه داد: در این مدت با ۵۷۵ مورد تخلف زیست محیطی در حوزه شکار و صید در استان برخورد قانونی صورت گرفته.

او گفت: در این مدت ۵۲۸ قطعه از ادوات شکار و صید از متخلفان کشف و ضبط شده است.

به گفته این مقام مسئول در این مدت ۱۳۹۴۲ ساعت محیط بانان این اداره کل توانسته اند طرح آموزشی یک ساعت با محیط بان در مدارس برای دانش آموزان اجرا کردند.

او ادامه داد: در سال گذشته ۴۸۲ قطعه پرنده و ۷ پستاندار که توسط متخلفین زنده گیری شده بود کشف و در زیستگاه اصلی خود رهاسازی شدند.

میرشکار به وسعت مناطق تحت مدیریت حفاظت محیط زیست استان اشاره کرد و گفت: به منظور جلوگیری از شکار و صید از همه مردم استان می‌خواهیم در صورت مشاهده تخلفات زیست محیطی مراتب را به ادارات حفاظت محیط زیست در سراسر استان یا سامانه ۱۵۴۰ اطلاع دهند.

باشگاه خبرنگاران جوان خوزستان اهواز

دیگر خبرها

  • ضرورت مشارکت آحاد جامعه در حفظ محیط زیست
  • شناسایی ۶۲ واحد آلاینده در مه ولات
  • بهره برداری از پاسگاه محیط بانی صیدوا در مهدیشهر
  • تداوم اجرای طرح مبارزه با آفت جوانه خوار در جنگل های زاگرس
  • بارش‌های بهاری در چهارمحال و بختیاری ادامه دارد
  • تخریب ساخت و ساز غیرمجاز در منطقه حفاظت شده فومن
  • چهارمحال و بختیاری از جمله استان‌های پیشرو در حفظ محیط زیست است
  • باید در حفظ ظرفیت گردشگری چهارمحال و بختیاری تلاش شود
  • حال خوب مردم در روزهای پایانی فروردین
  • دستگیری ۷۰۳ شکارچی و صیاد متخلف در استان خوزستان