Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-20@04:42:27 GMT

شبیه‌ساز پرواز در دانشگاه اراک طراحی و ساخته شد

تاریخ انتشار: ۲۶ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۲۸۱۰۱۴

شبیه‌ساز پرواز در دانشگاه اراک طراحی و ساخته شد

دکتر ابوالقاسم دائی‌چیان روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: با توجه به هزینه‌ و خطر امکان پرواز در شرایط واقعی،این برنامه به افراد آموزش می‌دهد تا در مواقع خطر از جمله به زمین نشستن بدون موتور و نقص‌های کامل الکتریکی و هیدرولیکی، توان کنترل شرایط را داشته باشند.

وی ادامه داد: تجربه حس واقعی‌تر پرواز نسبت به موارد مشابه، از دیگر ویژگی‌های این طرح است و قابلیت دقیق‌تر شبیه‌سازی شرایط آب و هوایی در نقاط مختلف موجب شده  آموزش به وسیله آن به صورت پویاتر انجام  شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عضو هیات علمی گروه مهندسی برق دانشگاه اراک خاطرنشان کرد: این شبیه‌ساز دارای یک کنسول استاد است که می‌تواند شرایط مختلف پروازی از جمله شرایط مختلف آب و هوایی و خرابی‌های مختلف در سامانه هواپیما را برای کارآموز ایجاد کند.

دائی‌چیان افزود: کاربران با بهره‌گیری از شبیه ساز نحوه کنترل هواپیما، اثرات دیگر سامانه‌های پرواز و نحوه کنترل هواپیما را در شرایط و عوامل خارجی نظیر چگالی هوا، آشفتگی، باد، ابر و بارش را فرا می‌گیرند.

وی ادامه داد: این شبیه ساز همچنین در کنار آموزش به خلبانان می‌تواند در طراحی و توسعه هواپیما، و تحقیق در مورد ویژگی‌های این وسیله و مشخصات کنترل حمل و نقل مورد استفاده قرار گیرد.
عضو هیات علمی گروه مهندسی برق دانشگاه اراک با بیان اینکه این پنل علاوه بر آموزش خلبانی برای تفریح و سرگرمی نیز کاربرد دارد، اظهار داشت: هسته اصلی نرم‌افزاری این طرح flight simulator ( شبیه‌ساز پرواز) است و نرم‌افزارهای بسیار دیگری برای ارتباط بهتر آن با سخت افزار و کنسول استاد طراحی شده است

دانشگاه اراک با ۱۱۵ رشته تحصیلی دارای ۳۰۰ عضو هیات علمی است.

برچسب‌ها پرواز پژوهشگر دانشگاه اراک

منبع: ایرنا

کلیدواژه: پرواز پژوهشگر دانشگاه اراک پرواز پژوهشگر دانشگاه اراک دانشگاه اراک شبیه ساز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۲۸۱۰۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کارگاه طراحی در دانشگاه دولتی بجنورد برگزار می‌شود

اکرم صدیقی کلاته در گفت‌وگو با مهر اظهار کرد: به مناسبت هفته هنر کارگاه طراحی با عنوان حروف، تجربه و خلاقیت در دانشکده دانشگاه دولتی بجنورد برگزار می‌شود.

وی در ادامه افزود: آشنایی با تجربیات در عرصه طراحی خلاقانه حروف و با ارائه سید محمدرضا میری و حمید قربان‌پور همراه با کارگاه عملی برگزار می‌شود.

رئیس حوزه هنری خراسان شمالی بیان کرد: این کارگاه هنری با مشارکت بسیج دانشگاه دولتی بجنورد برگزار می‌شود.

کد خبر 6081693

دیگر خبرها

  • آیا بدنه جت های جنگنده مدرن ضد گلوله ساخته می شود؟(+عکس)
  • بررسی مسائل و مشکلات کوی امام علی(ع) اراک
  • چه اقداماتی قبل از پرواز و در فرودگاه باید انجام داد؟
  • شیدا دهداری: «پرویزخان» شبیه پدرم نیست
  • کارگاه طراحی در دانشگاه دولتی بجنورد برگزار می‌شود
  • سوخو-24 در نمایی متفاوت (عکس)
  • «پرویزخان» شبیه پدرم نیست
  • پرواز هواپیمای آمریکایی بر فراز تنگه تایوان و واکنش سریع چین
  • آغاز هجدهمین دوره مسابقات بین‌المللی ربوکاپ آزاد ایران
  • آغاز هجدهمین دوره مسابقات بین المللی ربوکاپ آزاد ایران