Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از ایسنا، منصور شیشه‌فروش،  مدیرکل مدیریت بحران استانداری استان اصفهان در گفت و گو با خبرنگاران، اظهار کرد: ستاد مدیریت بحران شهرستان‌ها با همکاری شهرداری‌ها و بخش‌های مختلف که در شهرها و روستاها فعال شده، عملیات ضدعفونی را طبق دستورالعمل‌های مرکز بهداشت و دانشگاه علوم پزشکی انجام می‌دهد و در این پروتکل‌ها برای هر فعالیتی تمهیداتی اندیشیده و ماده ضدعفونی کننده در نظر گرفته‌شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی در خصوص نیرو و مواد مورد نیاز برای این اقدامات گفت: نیرو و وسایل به تعداد کافی موجود است و با همکاری گروه‌های بسیجی، تشکل‌های خودجوش مردمی، هلال احمر و شهرداری‌ها در حال انجام است.  

مدیرکل مدیریت بحران استانداری استان اصفهان در ادامه به پیش‌بینی‌های بارشی در استان اشاره و تصریح کرد: جبهه هوایی از غرب کشور وارد شده و در مناطق غربی استان اصفهان نیز فعال شده است. از دیروز کاهش دما، وزش باد و بارش‌های فصلی پراکنده در نقاط غربی استان را شاهد بودیم که از امروز به تدریج کل استان را فرا خواهد گرفت.  

تداوم بارش‌های فصلی تا نیمه فروردین

شیشه‌فروش از تداوم بارش‌ها فصلی تا نیمه فروردین خبر داد و افزود: با توجه به شرایط افت دما و بارش‌ها، تداوم بارش‌های فصلی همراه با وزش باد شدید در برخی مناطق را تا ۱۵ فروردین ماه پیش بینی می‌کنیم که بر همین اساس جلسه مدیریت بحران با همه عوامل در ۲۴ شهرستان استان اصفهان به صورت ویدیو کنفرانس برگزار شد.  

وی خاطرنشان کرد: ستادهای پیشگیری و کنترل سیل و آبگرفتگی در ۱۰۷ شهر تجهیز شده و دستورالعمل‌های لازم به شهرداری‌ها ابلاغ شده است. همچنین اعلام شده تا اداره راهداری و شهرداری دهانه پل‌ها و رودخانه‌ها را تمییز کرده و رسوبات را جمع آوری کنند.  

اجرای الزامات پیشگیری از سیل با تاکید بر رعایت نکات بهداشتی

مدیرکل مدیریت بحران استانداری استان اصفهان تاکید کرد: الزامات پیشگیری از سیل باید با تاکید بر رعایت نکات بهداشتی در برابر بیماری کرونا اجرایی شود. یعنی باید تمام دستورالعمل‌های بهداشتی پیشگیری از شیوع کرونا توسط نیروهای امدادی برای بررسی و آزادسازی مسیرها و بهداشت فردی انجام شده و با تجهیزات لازم انجام گیرد.  

شیشه‌فروش از اعلام هشدارهای لازم به اهالی مناطق غربی استان و در مجاورت رودخانه‌ها خبرداد و با اشاره به فصل کوچ عشایر به سمت استان اصفهان، افزود: به اداره عشایر اعلام شده تا با توجه به وضعیت آب و هوایی و گسترش ویروس کرونا، کوچ عشایری با تاخیر انجام شود و تقویم کوچ عشایر را به استان‌های دیگر ابلاغ کردیم تا زودتر انجام نشود.  

استقرار ۲۵۰ اکیپ امداد و پیشگیری از سیل در جاده‌های استان

وی ادامه داد: با توجه به پیش بینی کاهش دما و بارش برف در مناطق غربی، نیروها را برای بازگشایی مسیر و امداد جاده‌ها آماده کرده ایم. حدود ۲۵۰ اکیپ نیز برای ارائه خدمات مورد نیاز، امداد و پیشگیری از سیل در سطح جاده‌ها حضور دارند.  

مدیرکل مدیریت بحران استانداری استان اصفهان در خصوص احتمال بسته شدن ورودی‌های شهر اصفهان نیز توضیح داد: تصمیم‌گیری برای بسته یا باز کردن مسیرها برعهده کمیته حمل و نقل است. این درحالی است که در ورودی‌های شهر اطلاع رسانی‌های لازم توسط عوامل اجرایی، پلیس راه و هلال احمر انجام می‌شود و تیم‌های نظارتی مدیریت بحران نیز با توجه به لغو سفرها در همه جا استقرار یافته و اجرای دستورالعمل‌هارا کنترل می‌کنند.  

شیشه‌فروش درباره پذیرش مسافر در استان اصفهان افزود: کارگروه گردشگری در سازمان میراث فرهنگی به این موضوع رسیدگی می‌کنند و اقدامات پیشگیری از سفر را انجام خواهند داد.  

کد خبر 493102 برچسب‌ها سيل عشایر كرونا در ايران استان اصفهان

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: سيل عشایر كرونا در ايران استان اصفهان مدیرکل مدیریت بحران استانداری استان اصفهان پیشگیری از سیل مناطق غربی شیشه فروش کوچ عشایر بارش ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۲۸۱۵۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تخلیه آب در کاشان همچنان ادامه دارد/آسیب به قنوات اردستان

منصور شیشه فروش بعد از ظهر چهارشنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به بارش‌های ۲ روز گذشته در استان اصفهان اظهار کرد: این بارش‌ها به صورت رگباری و باران بوده است.

وی افزود: عمده بارش‌های مطلوب در شمال و شرق استان اصفهان گزارش شد، افزود: به همین تناسب نیز شاهد حوادث مرتبط با سیل در شهرستان‌های این مناطق بودیم.

مدیرکل ستاد مدیریت بحران استانداری اصفهان با اشاره به جریان آب در رودخانه‌های فصلی در اکثر مناطق استان اصفهان ابراز کرد: حجم سیلاب در برخز از رودخانه‌ها به اندازه‌ای بود که منجر به آبگرفتگی جاده‌ها نیز شد.

وی افزود: در این زمینه باید به خروش رودخانه فصلی در شهرضا و مسدود شدن مسیر شهرضا – اصفهان در منطقه مهیار اشاره کرد که در ساعات صبح امروز منجر به کندی تردد در این محور شد.

شیشه فروش با بیان اینکه کنترل سیل در شهرستان شهرضا همچنان ادامه دارد، افزود: سیل مهیار کنترل شده و آب‌ها به کانال پمپاژ شده است.

وی با بیان اینکه در اردستان نیز در روستاهای مهراندو و ظفرقند و روستاهای تلک آباد شاهد آسیب سیل به قنات‌ها بودیم، افزود: همچنین ۴۰ رأس گوسفند نیز در این شهرستان از بین رفته است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان با اشاره به آسیب دیدن چند باب منزل مسکونی قدیمی در اردستان نیز گفت: زیرگذر مقار - زواره و زیرگذر راه آهن نیز درگیر سیل شد که با ورود راه آهن یزد زیرگذر آهن آهن اصلاح و به مدار تردد بازگشت؛ همچنین عوامل مدیریت بحران اردستان تخلیه آب را از زیرگذر مقار – زواره انجام دادند.

وی با اشاره به ریزش کوه در جاده انارک و گردنه زنجیرگاه نیز گفت: این حادثه نیز منجر به تعریف محدودیت تردد شد و در حال حاضر مسیر باز شده و امکان تردد وجود دارد.

شیشه فروش همچنین به قطعی برق در روستاهای حسن رباط، لوشاب و موته و همچنین قطعی خطوط مخابراتی در شهر لای بید بر اثر بارش‌های شب گذشته اشاره کرد و افزود: این مشکلات نیز برطرف شده است.

وی با اشاره به بارش خوب باران در خور و همچنین وقوع سیلاب در کاشان ابراز کرد: در کاشان سیلاب فروکش کرد و همچنان آبگرفتکی و گل و لای وجود دارد چرا که در این شهر شاهد شدت بارش و فعال شدن حوضه‌های آبریز بودیم که بسیاری از خیابان‌های این شهر نیز دچار آبگرفتگی شدند وامدادرسانی به صورت مستمر تا ظهر ادامه داشت.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان گفت: جریان رودخانه در کاشان وارد شهر شد و باند فرودگاه و جاده‌های این شهرستان را تحت تأثیر قرار داد و تخلیه آب در کاشان همچنان ادامه دارد.

وی با اشاره به اعزام ۴ تیم مدیریت بحران از مرکز استان به شهرستان‌های نطنز، اردستان، شهرضا و کاشان گفت: همچنین تیم‌های ارزیابی به مناطق تحت تأثیر سیل اعزام شدند.

شیشه فروش گفت: ادارات راهداری راه و شهرسازی، بنیاد مسکن و جهاد کشاورزی برای بررسی اعزام شدند و در این بین بانک کشاورزی در دفاتر خدمات بیمه‌ای خسارات کشاورزی را ارزیابی می‌کتد و صندوق حوادث طبیعی ساختمان نیز تشکیل شده است.

وی ادامه داد: تا فردا بارش‌های رگباری با شدت کمتری ادامه خواهد داشت.

کد خبر 6087956

دیگر خبرها

  • هشدار زرد هواشناسی مدیریت بحران اصفهان را به حال آماده باش درآورد
  • پیش‌بینی بارش‌های رگباری و تندباد برای ۱۱ شهرستان اصفهان تا آخر شب
  • آماده باش دستگاههای امدادی و خدمات رسان در مناطق جنوب و شرق استان
  • هشدار نارنجی ادامه بارش‌ها در خراسان جنوبی
  • ادامه بارش‌ها در شرق و شمال اصفهان
  • ۱۷ گروه ارزیاب خسارت سیل اصفهان را برآورد می‌کنند
  • تخلیه آب در کاشان همچنان ادامه دارد/آسیب به قنوات اردستان
  • آخرین وضعیت بارش‌ها، سیلاب و آب‌گرفتگی در اصفهان / تداوم بارش‌ها در استان
  • بارش‌های رگباری و آب‌گرفتگی در شمال و شرق استان اصفهان + عکس
  • اعلام هشدار سطح نارنجی هواشناسی برای بارش باران و تگرگ در کرمان