Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایران اکونومیست-رئیس پلیس فتا پایتخت، مراحل تنظیم شکایت در مواجهه با جرایم فضای مجازی را تشریح کرد.

سرهنگ تورج کاظمی رئیس پلیس فتا پایتخت در خصوص وقت گیر بودن روند شکایت از جرایم فضای مجازی اظهار داشت: شکایت از جرایم فضای مجازی با مراجعه به مرجع قضایی و ارجاع به پلیس فتا امکانپذیر بوده که زمانبر نیست و چند ساعت از یک روز کاری را به خود اختصاص می دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس پلیس فتا پایتخت تصریح کرد: افراد در مواجهه با جرایم حوزه فضای مجازی باید ابتدا به دادسرا مراجعه کرده و شکایت خود را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ مطرح کنند؛ این اقدام شاید یکی دو ساعت زمان ببرد؛ سپس پرونده به پلیس فتا ارجاع شده و بعد از گذراندن بُعد مسافت و رسیدن به پلیس فتا، بلافاصله به پرونده رسیدگی می‌شود.

وی با تأکید بر این مطلب که روند فوق، طبق قوانین کشور اجرا می‌شود، اعلام کرد: برای پیگیری استعلامات نیاز به مجوز قضایی است؛ دستور قضایی با مهر و امضا مقام قضایی لازم است تا بانک‌ها و سایر مؤسسات بانکی در برابر استعلامات پلیس پاسخگو باشند؛ لذا باید این اقدامات اولیه صورت گیرد.

سرهنگ کاظمی با تأکید دوباره بر این مطلب که هر شکایتی در حوزه فضای مجازی باید ابتدا در دستگاه قضایی مطرح و پس از اخذ دستور قضایی به پلیس فتا واصل شود، در پاسخ به دیگر پرسش فارس در مورد اینکه رسیدگی به پرونده‌ها چقدر زمان می برد، تصریح کرد: بستگی به نوع شرایط هر پرونده و با در نظر گرفتن شاکی پرونده، شگرد و شیوه مجرمانه ممکن است از کمتر از یک روز تا چندین ماه برای کشف پرونده زمان لازم باشد.

وی افزود: در بعضی پرونده‌ها مجرمان خارج از کشور حضور دارند و باید پروسه استرداد متهم و باز گرداندن آن انجام شود؛ به هر حال دستگیری خواه ناخواه زمان می‌برد.

گفتنی است؛ شهروندان در سامانه فارس من با درج مطلبی با عنوان «روند طولانی شکایت راه را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ برای کلاهبرداران هموارتر کرده است» پیگیری این موضوع را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ از خبرگزاری فارس خواستار بودند.

فارس

برچسب ها: جرایم سایبری

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: جرایم سایبری پلیس فتا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۲۸۲۳۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیگیری قضایی محیط زیست مازندران از قاچاقچی حیات وحش در فضای مجازی

اداره کل حفاظت محیط زیست مازندران اعلام کرد:فردی که در روز‌های اخیر تصاویر حیوانات کمیاب و نادر از جمله شیر و ببر را در فضای مجازی با هدف فروش انواع گونه‌های جانوری که بر اساس قانون شکار و صید، جرم محسوب می‌شود، به نمایش می‌گذاشت با شکایت رسمی اداره کل حفاظت محیط زیست مازندران، به دستگاه قضایی معرفی شد.

نامبرده در حوزه شکار و صید سابقه دار بوده که در سنوات گذشته از باب خرید و فروش و نگهداری حیوانات وحشی، محکومیت کیفری داشته است.

باشگاه خبرنگاران جوان مازندران ساری

دیگر خبرها

  • پاکسازی و مسدود شدن ۸۴ صفحه اینستاگرامی هنجار شکن
  • پاکسازی و مسدود شدن 84 صفحه اینستاگرامی هنجار شکن
  • مسدود شدن ۸۴ صفحه اینستاگرامی هنجارشکن در بوشهر
  • پاکسازی و مسدود شدن ۸۴ صفحه اینستاگرامی هنجار شکن در بوشهر
  • با آگهی‌های اجارهٔ ارزان خانه گول نخورید!
  • انتقام‌جویی زن جوان از یک بلاگر معروف | زن جوان دستگیر شد
  • آگهی‌های دروغین اجاره ارزان خانه؛ بیعانه ندهید!
  • فریب افراد سودجو و فرصت‌طلب را نخورید
  • هشدار پلیس فتا به کنکوری‌ها
  • پیگیری قضایی محیط زیست مازندران از قاچاقچی حیات وحش در فضای مجازی