Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون آموزشی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با صدور نامه‌ای به دانشگاه‌های کشور از لغو محدودیت در ارائه آموزش‌های الکترونیکی خبر داد.

به گزارش ایسنا، دکتر علی خاکی صدیق در نامه‌ای به معاونان آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی کشور تاکید کرد: شیوع بیماری کووید-۱۹، محدودیت موجود در مقررات آموزشی مبنی بر ارائه حداکثر ۱۰ درصد از دروس به صورت الکترونیکی را لغو کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در واقع بر اساس مقررات موجود، دانشگاه‌ها می‌توانند تا حداکثر ۱۰ درصد برخی دروس از برنامه مصوب درسی دوره‌های کاردانی و کارشناسی را به صورت الکترونیکی ارائه دهند.

وی در این نامه تاکید کرد: با توجه به شرایط پیش‌آمده و تصمیم دهم اسفند سال ۹۸ که بر ارائه دروس به‌صورت الکترونیکی توصیه شده است، در نیم‌سال تحصیلی جاری (دوم ۱۳۹۹-۱۳۹۸) به دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی اجازه داده می‌شود که بر اساس مصوبه شورای آموزشی دانشگاه و با در نظر گرفتن مواردی، نسبت متناسبی از کلاس‌های خود را در کلیه دروس و تمامی مقاطع تحصیلی در قالب برنامه مصوب به صورت الکترونیکی برگزار کنند.

معاون آموزشی وزیر علوم یادآور شد: دارا بودن زیرساخت‌های مناسب فناوری اطلاعات و ارتباطات در دانشگاه به نحوی باشد که تضمین داده شود هیچ دانشجویی، به علتی خارج از اراده خود (به سبب نقص یا کاستی در فاوای دانشگاه یا عملکرد عضو هیئت علمی)، از شرکت در آموزش محروم نخواهد ماند.

بنا بر تاکید وی، اقتضائات منطقه‌ای و محلی ضرورت برگزاری نسبت هر چه بزرگ‌تری از کلاس‌ها به روش غیرحضوری را در شرایط کنونی ایجاب می‌کند.
دبیران مناطق آموزشی کشور می‌توانند با هدف یکپارچگی تصمیمات و اقدامات و به منظور هم‌افزایی امکانات و استعدادهای منطقه در آموزش الکترونیکی، با مشورت و همکاری دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزشی تحت پوشش، از طریق برگزاری نشست‌های الکترونیکی اقدام کنند.

در ادامه نامه دکتر خاکی صدیق آمده است: دبیران  لازم است تا پایان فروردین ماه ۱۳۹۹ گزارشی از عملکرد دانشگاه‌های منطقه را در استفاده از فناوری اطلاعات و ارتباطات در پیشبرد هدف‌های آموزشی ضمن حفظ کیفیت مورد انتظار، همراه با تحلیل نقاط قوت و ضعف ارائه دهند.

وی همچنین تاکید کرد: در مورد آن دسته از دانشجویان تحصیلات تکمیلی که پیش از بروز وضعیت فعلی، به تأیید استاد راهنما آمادگی دفاع داشته‌اند، اما به دلیل حفظ بهداشت و سلامت عمومی، جلسه دفاع آنها برگزار نشده است، با توجه به اهمیت و حساسیت تاریخ دانش‌آموختگی باید در اسرع وقت، به روش «الکترونیکی»، «حضوری» یا «نیمه‌حضوری» با مراعات همه شروط و ضوابط برگزاری جلسه دفاع، تحت نظارت معاونت آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه اقدام شود.

معاون آموزشی وزیر علوم خاطر نشان کرد: باید نسبت به سایر موارد مرتبط با آموزش دانشجویان، برگزاری کلاس‌های دروس نظری و عملی، جلسات دفاع پایان‌نامه و رساله و تکمیل فرایند دانش‌آموختگی متقاضیان در نیمسال جاری، بر اساس مصوبه شورای آموزشی دانشگاه و تحت نظارت معاونت آموزشی و تحصیلات تکمیلی اقدام شود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: معاونت آموزشی وزارت علوم وزارت علوم صورت الکترونیکی تحصیلات تکمیلی دانشگاه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۲۸۲۴۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آموزش و پرورش و فرهنگ در تربیت انسان بسیار تأثیرگذار هستند

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام محمد ساجدیان ظهر جمعه در جمع مردم با اشاره به اهمیت محیط و عوامل دیگر در تربیت انسان اظهار کرد: محیط، دوستان، آب و هوا، نوع پوشش مردم، آموزش و پرورش و فرهنگ در تربیت انسان بسیار تأثیرگذار هستند.

امام جمعه صالح آباد بیان کرد: بنا به فرموده حضرت علی (ع) کودک همچون زمینی پاک است و قلب او آماده پذیرش است و می‌توان در قلب این کودک فضائل اخلاقی و یا رذائل اخلاقی را کاشت.

وی با اشاره به کمبود نیروی انسانی در سال گذشته در آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: آموزش و پرورش سال گذشته در روزهای پایانی شهریور و در دقیقه نود اقدام استخدام افراد با سن بالا و بدون برگزاری دوره آموزشی و ضمن خدمت کرد که این خیانت به دانش آموزان و نسل محصل است و باید از مدتها قبل نسبت به تأمین نیرو و برگزاری دوره‌های آموزشی و تربیتی اقدام می‌کرد.

ساجدیان افزود: جمهوری اسلامی با توجه به مدت زمان حمله موشکی که به اسرائیل انجام داد در واقع بزرگترین عملیات جنگی را در سطح دنیا انجام داد و این نشان دهنده توانمندی بزرگ نظامی ایران اسلامی است.

کد خبر 6082615

دیگر خبرها

  • انتخاب رشته آزمون دکتری ۱۴۰۳ از اول اردیبهشت آغاز می‌شود
  • آموزش و پرورش و فرهنگ در تربیت انسان بسیار تأثیرگذار هستند
  • مسئولان با افزایش تعداد دروس تک ماده راه فرار را به دانش آموزان یاد می‌دهند
  • ارائه ۶ پیشنهاد جهت پایان وضعیت بحرانی غزه در شورای امنیت
  • برگزاری دوره‌های آموزشی رایگان برای ۱۵۰۰ نفر از فعالان گردشگری
  • خدمات آموزشی راه آهن به شرکت ها و موسسات فعال در حوزه آموزش واگذار می شود
  • برگزاری دوره آموزشی زیورآلات دستی در قم
  • اولین کنفرانس ملی مهارت به میزبانی دانشگاه فنی و حرفه ای برگزار می‌شود
  • انتشار پایان‌نامه‌های برتر تقاضا محور برای مهار تورم و رشد تولید از دانشگاه شهرکرد
  • خسروپناه: مجوز کسب و کارهای بازی محور به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی واگذار شد/ دانشگاه تهران مسئول برگزاری بزرگداشت سنت دانشگاهی و نظام آموزش عالی ایران