Web Analytics Made Easy - Statcounter

مرتضی حیدری دیشب در جلسه هماهنگی اجرای دستورالعمل بسیج ملی مبارزه با کرونا در تالار معصومیه (س) فرمانداری اظهار داشت: باید بتوانیم با مدیریت بحران، کرونا را مهار کنیم، در این راستا اگر در جلسات مختلف، تصمیماتی گرفته می‌شود لازم است هماهنگی لازم اتخاذ شود تا شاهد تناقضی در عملکرد‌ها پیرامون مقابله با کرونا نباشیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فرماندار قم عنوان کرد: وحشت از کرونا، زندگی مردم را از حالت عادی خارج کرده است و باید با مدیریت بحران و هوشمندی و ارتقای سطح آگاهی شهروندان نسبت به رعایت بهداشت فردی و قرنطینه خانگی، شرایط را به حالت عادی برگردانیم.

وی بیان کرد: در کشور بسیج ملی مبارزه با کرونا تشکل شده است و ما وظیفه داریم با پرهیز از ناامیدی و دوری از بی‌تفاوتی و خستگی بر کرونا غلبه کنیم.

حیدری تصریح کرد: جمعیت استان قم، یک میلیون و ۳۷۰ هزار نفر است و یکی از طرح‌های مهم، پایش سلامت این جمعیت است تا با شناسایی افراد آلوده و ایجاد مصونیت برای شهروندان بتوانیم در مهار کرونا موفق عمل کنیم.

وی اظهار کرد: در جهت ثبت نام خانواده‌ها در سامانه سلامت باید به اطلاع رسانی بپردازیم و برای پیشگیری و درمان، برنامه‌ریزی کنیم.

فرماندار قم در مورد کمبود اقلام بهداشتی نیز خاطرنشان کرد: یکی از علل کمبود اقلام بهداشتی به ویژه ماسک در قم، عدم نظارت بر توزیع عادلانه است.

وی گفت: در تولید و توزیع مناسب این اقلام هنوز موفق نشده‌ایم جامعه را به آرامش برسانیم، به همین دلیل براساس دستور دادستان قم، تمامی ماسک‌های تولیدی توقیف و جمع‌آوری می‌شود و از طریق یک شبکه نظام‌مند و با نظارت دقیق توزیع خواهد شد.

حیدری افزود: تامین مواد اولیه، شناسایی تولیدکننده‌گان و مصرف کننده‌گان و نظارت جامع و هماهنگ بر توزیع می‌تواند بخش زیادی از مشکلات را رفع کند، در حال حاضر عمده مصرف کننده در قم مراکز درمانی و کادر پزشکی و پرستاری است که انتظار می‌رود میزان دقیق مصرف احصا شود.

وی تصریح کرد: سه واحد تولید ماسک در قم فعال است که یک واحد ماسک N۹۵ و ۲ واحد ماسک معمولی تولید می‌کند که با رفع مشکلات و تامین مواد اولیه می‌توان ظرفیت‌ها را افزایش داد و مانع از تشکیل بازار سیاه شد.

فرماندار قم خاطرنشان کرد: باید تمامی امکانات را در تجهیز پایگاه‌های پایش بیماری کرونا به کار گرفت تا سلامت عمومی شهروندان مورد پایش قرار بگیرد، در این باره ارتش و سپاه نیز برای ایجاد ۳۰ پایگاه پایش سلامت در سطح شهر اعلام آمادگی کرده‌اند.

وی بیان کرد: همچنین باید از تجهیزات جهاد کشاورزی و دیگر دستگاه‌ها در ضدعفونی و گندزدایی شهر استفاده کرد، یکی از مصوبات مهم نیز لزوم همکاری آموزش و پرورش در تامین نیرو ویژه پایگاه‌های پایش سلامت است که مورد پیگیری قرار می‌گیرد.

حیدری اظهار کرد: به نظر می‌رسد ثبت نام در سامانه سلامت با مشکلات و موانعی روبروست و باید با رفع این مشکلات، جمعیت بیشتری تحت پوشش قرار بگیرند.

وی عنوان کرد: کاهش ساعات کار اتوبوس‌های درون شهری تا ۴ ساعت در روز یکی از مصوبات مهم است که تا عید ادامه دارد، به ویژه اینکه بیش از ۹۰ درصد از ظرفیت اتوبوس‌ها خالی است و اتوبوسرانی در این شرایط درآمدی ندارد و بهتر است هزینه بیشتری به آن تحمیل نشود.

 

منبع: پارس نیوز

کلیدواژه: بسیج قم مدیریت بحران ارتقای سطح سلامت ماسک جامعه مشکلات مراکز درمانی جهاد کشاورزی آموزش و پرورش پوشش آموزش و پرورش بسیج خانواده قم ماسک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارس نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۲۸۲۵۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تأمین و توزیع ۵ هزار تن کود شیمیایی در فامنین

به گزارش خبرگزاری مهر، منصور خزایی در تشریح وضعیت کود شیمیایی شهرستان اظهار کرد: از ابتدای سال زراعی جاری تاکنون ۵ هزار و ۳۰۰ تن انواع کود شیمیایی پایه و سرک در فامنین تأمین و توزیع شده است.

وی با اشاره به اینکه میزان کود توزیع شده شامل ۴ هزار و ۶۵۰ تن کود ازته، ۴۹۰ تن کود فسفاته و ۱۶۰ تن کود پتاسه برای کشت‌های زراعی است افزود: ۴ هزار و ۳۰۰ تن از کودهای توزیع شده مربوط به سهمیه پاییزه بوده است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان فامنین در ادامه گفت: توزیع کود از طریق سامانه پایش کود و با صدور حواله الکترونیکی توسط کارشناسان به عنوان کاربران سامانه انجام می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه سهمیه کود شهرستان از طریق شرکت خدمات حمایتی کشاورزی، سازمان تعاون روستایی و اتحادیه تعاونی‌های تولید استان متناسب با زمان مصرف برای بهره‌برداران تأمین می‌شود تصریح کرد: استفاده بهینه و به موقع از کودهای کشاورزی در افزایش راندمان تولید تأثیر بسزایی دارد.

خزایی با اشاره به آغاز توزیع کود بهاره یادآور شد: نرم کود تخصیص یافته به کشت‌های مختلف در سامانه پایش کود بارگزاری شده و با توجه به سطوح کشت ثبت شده در سامانه پهنه‌بندی همچنین با رعایت الگوی کشت شهرستان حواله صادر می‌شود.

وی با اشاره به اینکه مستمر بر مقدار و نحوه توزیع توسط کارگزاران مجاز شهرستان طی بازدیدهای دوره‌ای پایش کود نظارت می‌شود خاطرنشان کرد: بهره‌برداران، کودهای مورد نیاز خود را از مراکز مورد تأیید جهاد کشاورزی تهیه کنند به طوری که تعداد کارگزاری‌های مجاز توزیع کود در شهرستان هشت شرکت شامل تعاونی‌های روستایی تولید، بخش خصوصی و اتحادیه شرکت‌های تعاونی‌های روستایی شهرستان است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان فامنین در ادامه متذکر شد: از ابتدای سال زراعی جاری تاکنون چهار نوبت پایش کود با هدف کنترل کیفی مواد کودی و در راستای جلوگیری از توزیع کودهای تقلبی و فاقد شماره ثبت با حضور اکیپ شهرستان انجام شده است.

وی با بیان اینکه هشت نوع کود دارای شماره ثبت هستند از همین رو با هدف بررسی کیفیت مواد کودی و تطابق اطلاعات درج شده روی بسته‌بندی با محتوای آن نمونه برداری و به سازمان جهاد کشاورزی برای انجام اقدامات بعدی ارسال شده است اضافه کرد: بهره‌برداران می‌توانند با اطمینان خاطر بیشتری از انواع کودهای مجاز استفاده کنند.

خزایی در پایان اظهار کرد: توصیه می‌شود کشاورزان بر اساس آزمون خاک و نیاز واقعی خاک، نسبت به اضافه کردن کود شیمیایی به خاک اقدام و از مصرف بی‌رویه کودهای شیمی‌ای و بدون توصیه کارشناس خودداری کنند چراکه افزایش بی‌رویه کودهای شیمیایی برای خاک و گیاه مضر است و باعث افزایش هزینه تولید می‌شود.

کد خبر 6077605

دیگر خبرها

  • توزیع بیش از ۶۰۰ تن کالای اساسی تنظیم بازار در شهرستان کازرون طی سالی که گذشت
  • آذربایجان‌غربی در جمع ۱۰ استان برتر اجرای طرح پایش ملی سلامت قرار گرفت
  • معدوم سازی برخی اقلام فاسداز اماکن توزیع و مصرفِ استان
  • پایان طرح تشدید نظارت بر فرآورده های خام دامی در مراکز تولید ، توزیع و عرضه در خراسان شمالی
  • انجام ۱۳ هزار بازدید بهداشتی توسط دامپزشکی خوزستان در طرح سلامت نوروزی
  • ۴۸ مرکز تهیه و توزیع مواد غذایی متخلف در مشهد مهر و موم شد
  • توزیع بیش از ۵ هزار تن کود شیمیایی در فامنین
  • تأمین و توزیع بیش از ۵۰۰۰ تن کود شیمیایی در فامنین
  • تأمین و توزیع ۵ هزار تن کود شیمیایی در فامنین
  • توزیع بیش از ۱۸ هزار تن آرد در مناطق روستایی کرمانشاه