Web Analytics Made Easy - Statcounter

خرداد: عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس بر لزوم توجه دولت به آسیب‌های بعد از دوران کرونا تاکید کرد و گفت: در ایران هنوز با کرونا برخورد شعاری می‌شود در حالی که برخورد عملی لازم است همگان باید مصون باشند و دولت باید مصونیت کسانی که فعال هستند را تامین کند.

به گزارش خرداد از ایلنا،حشمت الله فلاحت پیشه، عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، درباره لزوم تعطیلی ادارات دولتی و شرکت‌های غیر دولتی گفت: اگر قانونی در شرایط اپیدمی بیماری وجود دارد شامل حال همه می‌شود و نه فقط ادارات دولتی؛ برخی از شرکت‌های خصوصی به گونه استثماری از کارمندانشان کار می‌کشند در حالی که اگر قانونی هست باید فراگیر شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی با بیان اینکه اگر در شرایط کار یعنی در زمانی که دولت اعلام اپیدمی کرد کارگران و کارمندان به کرونا مبتلا شوند، آنها حق دارند که از شرکت متبوع خود شکایت و درخواست دیه کنند، اظهار داشت: برای اینکه چنین شرایطی پیش نیاید و با توجه به اینکه پیشگیری مهم‌تر از درمان است باید این قانون به صورت فراگیر شکل بگیرد.

رئیس سابق کمیسیون امنیت ملی با بیان اینکه در ایران هنوز با کرونا برخورد شعاری می‌شود در حالی که برخورد عملی لازم است همگان باید مصون باشند و دولت باید مصونیت کسانی که فعال هستند را تامین کند و علاوه بر آن باید پاداش و کارگزینی در مورد آنها اعمال شود، تصریح کرد: مهم‌تر اینکه در دولت باید ستادی شکل بگیرد تا شرایط بعد از کرونا را پیش‌بینی کند؛ معتقدم اگر مسئولان سیاست کشور را این‌گونه پیش ببرند، بعد از اتمام کرونا نوعی افسردگی ملی در کشور شکل خواهد گرفت.

وی با تاکید بر اینکه  هنوز سیاست خوبی در مقابله با کرونا شکل نگرفته است و تعداد زیادی، عزیزان خودشان را از دست دادند و زندگی برای همه، حتی آنهایی که کسی را از دست نداده‌اند مشقت‌بار شده است، بیان کرد: مردم یک ماهی را که ایام تفریح و تعطیلاتشان بوده در شرایط بحران سر می‌برند به طوری که حتی اعضای خانواده به یکدیگر نزدیک نمی‌شوند در این شرایط ما می‌بینیم که برخی از مسئولان طرح کاهش یک ماهه تعطیلات تابستان را می‌دهند؛ این خیانت به مردمی است که بعد از کرونا دچار افسردگی می‌شوند.

فلاحت‌پیشه خاطرنشان کرد: در شرایط کنونی باید دانشگاه‌ها و مدارس به صورت مجازی تشکیل کلاس دهند در عین حال در دولت سیاست‌های تخفیفی  برای مراکز مختلف آموزشی پژوهشی در نظر گرفته شود؛ چیزی که بحران سازتر است مسائل اجتماعی و روانی مردم است که می‌خواستند بعد از یک سال کار کردن  ۱۵ روز تا یک ماه به تفریح و تعطیلات بروند، آنها دچار افسردگی می‌شوند که دولت باید این موضوع را در دستور کار داشته باشد. برچسب ها: فلاحت پیشه ، کرونا ، ویروس کرونا ، کارمندان ، کارگران

منبع: خرداد

کلیدواژه: فلاحت پیشه کرونا ویروس کرونا کارمندان کارگران فلاحت پیشه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khordad.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خرداد» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۲۸۲۶۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تسلا بیش از ۱۰ درصد نیروی کار خود را اخراج می‌کند

تسلا جدیدترین شرکت بزرگی است که کارمندان خود را اخراج می‌کند. این تصمیم ظاهراً در پی مشکلات مربوط به کاهش فروش اتخاذ شده است؛ بنابراین تسلا نیز مانند بسیاری از شرکت‌های معروف و بزرگ دنیا، این تصمیم ناخوشایند را گرفته است.

به گزارش بیزینس اینسایدر و بر اساس یادداشت داخلی ارسال‌شده توسط «ایلان ماسک» به کارمندان، این شرکت درحال تعدیل بیش از ۱۰ درصد کارکنان خود در سراسر جهان است. این اخراج‌ها مدت کوتاهی پس از آن صورت گرفت که این کمپانی نتوانست در فصل اول ۲۰۲۴ تعداد خودروی مناسبی تحویل مشتریان دهد.

ماسک در یک ایمیل دراین‌باره می‌گوید:

 «از هیچ‌کار دیگری به اندازه اخراج کارمندان متنفر نیستم، اما باید انجام شود. این امر ما را قادر می‌سازد تا برای چرخه رشد بعدی نوآور و مشتاق بمانیم.»

دو نفر مطلع از این موضوع می‌گویند که برخی از کارمندان تسلا در روز دوشنبه، دسترسی به ایمیل‌های کاری و تیم‌های خود را از دست دادند.

ارقام تحویل خودرو‌های تسلا به مشتریان در سه‌ماهه اول ۲۰۲۴، افت قابل توجهی را نشان می‌دهد. تحویل خودرو‌های این شرکت در سه‌ماهه اول ۲۰ درصد نسبت به سه ماهه قبل و بیش از ۸ درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل کاهش یافت. این موضوع نشان‌دهنده اولین کاهش فروش سال به سال این شرکت از ۲۰۲۰ است.

مشکلاتی که باعث تعدیل نیرو در تسلا شد

تسلا در بیانیه‌ای مطبوعاتی کاهش تحویل در رمپ تولید خود را به‌دلیل به‌روزرسانی خودروی مدل ۳، آتش‌سوزی در کارخانه نزدیک برلین و مشکلات زنجیره تأمین ناشی از درگیری‌های دریای سرخ عنوان کرد.

در ماه فوریه ۲۰۲۴، مدیران اصلی تسلا از برخی پرسنل ارشد خود خواستند که حیاتی‌ترین نقش‌های شرکت را مشخص کنند. در آن زمان این شرکت بررسی عملکرد برخی از کارمندان را نیز به تأخیر انداخت.

سخنگوی تسلا هنوز به درخواست‌ها برای اظهار نظر رسمی پاسخ نداده است.

قبل از اخبار اخراج، این شرکت اعلام کرد که بیش از ۱۴۰۰۰۰ کارگر در سراسر جهان استخدام کرده است؛ از جمله بیش از ۲۰۰۰۰ در کارخانه فرمانت خود در کالیفرنیا.

ایلان ماسک، مدیرعامل تسلا، سابقه قطع همکاری با کارکنان برای کاهش هزینه‌ها را دارد. این میلیاردر معروف پس از خرید توییتر در سال ۲۰۲۲، نیروی کار این شبکه اجتماعی را به نصف کاهش داد.

منبع: دیجیاتو

tags # ایلان ماسک ، خودرو تسلا سایر اخبار غذای ویژه انسان‌های اولیه چه بود و چه مزه‌ای داشت؟ | دستور پخت یک غذای مخصوص نئاندرتال‌ها! چه کسی لباس را اختراع کرد؛ آیا انسان‌های اولیه همیشه لخت بودند؟ اولین قتل در جهان چگونه اتفاق افتاد؟! انسان‌های نخستین چگونه صحبت می‌کردند؟

دیگر خبرها

  • اعتراض کارمندان گوگل به همکاری این شرکت با اسرائیل
  • موج جدید اخراج‌ها در گوگل
  • چرا دولت میخواهد کارت‌های سوخت را حذف کند؟
  • گوگل کارمندان بیشتری را اخراج می کند
  • فقط کارمندان دولت تعطیلند؛ بقیه مردم باید پنجشنبه‌ها کار کنند!
  • چرا استفاده از کارت سوخت شخصی برای دولت به یکباره مهم شد؟
  • پیشتازی بانک ملی ایران در واگذاری ها با ثبت رکوردهای جدید توسط آینده پویا
  • بیش از ۱۰ درصد کارمندان تسلا اخراج می‌شوند
  • تسلا بیش از ۱۰ درصد نیروی کار خود را اخراج می‌کند
  • بیش‌ از ۱۰ درصد کارمندان تسلا اخراج می‌شوند