Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،اسفندیار امینی دبیر اجرایی نظام صنفی کشاورزی اصفهان اظهار داشت: امسال در پاییز کشت بهنگام انجام شد و به صورت تخمینی ۷۰ درصد اراضی کشاورزی زیر کشت غله، صیفی و علوفه رفته است.

او افزود: با اینکه نوبت دوم آبیاری با تأخیر شش روزه انجام شد، اما آب رهاسازی شده شرایط کشت صیفی جات را برای کشاورزان مقدور ساخت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



دبیر اجرایی نظام صنفی کشاورزی اصفهان با اشاره به اینکه تصمیم گیری برای نوبت بعدی آبیاری منوط به میزان بارش‌ها در حوضه زاینده رود است، تصریح کرد: اگر میزان بارش‌ها مطلوب نباشد مرحله بعدی رهاسازی آب برای کشاورزان، دهه اول فروردین ماه خواهد بود، اما چنانچه بارش‌هایی در حوضه زاینده رود رخ دهد بازگشایی با تأخیر همراه می‌شود.

او بیان داشت: ۴۰ درصد اراضی کشاورزی زیر کشت غله رفت که کمبود کود ازته یکی از مشکلات مهم کشاورزان است و همین کمبود کشاورزان را به خرید از بازار سیاه و یا با کاهش کود دهی واداشت.

امینی با ابراز گله از وضعیت کود مورد نیاز کشاورزان پیشنهاد داد: امیدواریم با درایت بیشتر نیاز کودی کشاورزان حل شود و اگر کود شیمیایی از طریق پتروشیمی در بازار سیاه عرضه می‌شود تصمیم‌هایی مبنی بر تأمین این کود‌ها در تعاونی‌های کشاورزی گرفته شود که حتی اگر کشاورزان مجبور به خرید با نرخ آزاد هستند کمتر متضرر شوند.

او افزود: نیاز کشاورزان برای هر هکتار زمین زیر کشت غله به کود ازته معادل ۲۵۰ کیلوگرم است این درحالی است که ۵۰ تا ۷۰ کیلوگرم کود شیمیایی سهمیه‌ای برای کشاورزان توزیع شد و مابقی را از بازار آزاد تأمین کردند.

دبیر اجرایی نظام صنفی کشاورزی اصفهان عدم پایبندی بیمه کشاورزی را به تعهدات خود از علل عدم استقبال کشاورزان برای بیمه کشاورزی و دامی برشمرد و گفت: با اینکه پانزده روزی است که بیمه کشاورزی توانسته اعتماد کشاورزان را جلب کند، اما بدعهدی بیمه با کشاورزان موجب شده است که این قشر زیر بار بیمه کردن محصولات کشاورزی و دامی خود نروند.

منبع:مهر

انتهای پیام/م

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: زاینده رود رهاسازی آب برای کشاورزان بیمه کشاورزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۲۸۲۶۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۱۶هزار روستایی و کشاورز در لرستان بیمه شدند

مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر لرستان از بیمۀ ۱۱۶ هزار روستایی و کشاورز خبر داد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از خرم‌آباد، محمدرضا عسگری، شامگاه سه‌شنبه، در جمع خبرنگاران گفت: 116 هزار نفر بیمه‌شدۀ صندوق بیمه اجتماعی در لرستان هستند.

او با بیان اینکه 60هزار و 263 نفر در لرستان بیمه‌شدۀ فعال هستند، اضافه کرد: ما در سال 1402 به‌اندازۀ 16سال گذشته کشاورز بیمه‌شده داشته‌ایم.

مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر لرستان با اشاره به عدم همکاری برخی از فرمانداران این استان با این صندوق، مطرح کرد: بیمۀ کشاورزان، عشایر و روستاییان اولویت این فرمانداران نبوده‌است.

13 هزار هکتار از محصولات زراعی لرستان بیمه شد

عسگری بیان کرد: مادران ساکن در مناطق روستایی و عشایری که دارای سه فرزند و بیشتر باشند به‌صورت رایگان در صندوق بیمۀ اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر بیمه می‌شوند.

او با اشاره به ثبت‌نام 3380 نفر مادر دارای سه فرزند و بیشتر در لرستان برای برخورداری از بیمۀ روستایی، اضافه کرد: تاریخ تولید فرزند سوم این خانواده‌ها باید فروردین 1396 به بعد باشد.

مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر  لرستان اعلام کرد: حق بیمۀ مادران دارای سه فرزند و بیشتر به‌صورت صددرصدی توسط دولت پرداخت می‌شود و برای فرزندان چهارم و پنجم نیز به‌ازای هر فرزند اضافه می‌شود.

عسگری با تأکید به لزوم اطلاع‌رسانی کامل برای بهره‌مندی از بیمۀ اجتماعی اطلاع داد: حداقل حق بیمه برای افراد مشمول در این صندوق سالانه 960هزار تومان است.

انتهای پیام/ 644

دیگر خبرها

  • خروش رودخانه چشمه لنگان فریدونشهر
  • خبرنگاران با چشم خود اثرات فرونشست بر آثار تاریخی اصفهان را دیدند/ ترک سه انگشتی در دیوار مسجد علیقلی آقا/ آثار تاریخی اصفهان فرو می ریزد؟ (فیلم)
  • سهم اصفهان از حقابه زاینده‌رود؛ تقریباً صفر/ بارگذاری بیش از اندازه آب در سد زاینده‌رود مشکل‌ساز می‌شود
  • ۳۳ هزار نفر در بوشهر عضو صندوق بیمه روستائیان و عشایر هستند
  • ۱۱۶هزار روستایی و کشاورز در لرستان بیمه شدند
  • ۳۳ هزار نفر در استان بوشهر عضو صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان هستند
  • خسارت میلیاردی سیل به کشاورزان گراشی
  • رنجش اهالی شهرک زاینده رود اصفهان از جاری شدن فاضلاب در سطح معابر + فیلم
  • آبگرفتگی در شهرستانهای شمالی اصفهان/بارش ها تا چهارشنبه ادامه دارد
  • حقوق شهر اصفهان در بازگشایی‌های زاینده‌رود محقق نشده است