Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر، رضا ملک زاده با حضور در برنامه گفت و گوی ویژه خبری، افزود: بر اساس مطالعاتی که تاکنون بر روی ویروس «کرونا» انجام شده است با اطمینان می‌توانیم بگوییم که داروهای ضد ویروس به ویژه «تامی فلو» هیچ گونه تأثیری در پیشگیری و یا معالجه افراد در معرض این ویروس ندارد.

وی از مردم خواست داروی «تامی فلو» را برای این ویروس استفاده نکنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ملک زاده تاکید کرد: این دارو عوارض گوناگونی از جمله کم کردن اشتها دارد در صورتی که مبتلایان به بیماری «کرونا» باید خوب غذا بخورند.

وی اضافه کرد: تحقیقات بر روی داروهای جدیدتر را آغاز کردیم و اگر دارویی مؤثر باشد رسماً اعلام و تهیه می‌شود و در اختیار مردم قرار می‌گیرد.

ملک زاده افزود: ممکن است برای برخی افراد، دارویی را که در کشورمان هم تولید می‌شود به نام «کلروکوئین» استفاده کنیم و یا مسکن‌هایی که ممکن است به آنها کمک کند.

معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت، گفت: علائم بیماری اکثر قریب به اتفاق مبتلایان به بیماری کرونا در مدت یک هفته کاهش می‌یابد و در هفته دوم، درمان می‌شوند و به هیچ دارویی نیاز ندارند.

ملک زاده افزود: بیشتر نسخه‌های مربوط به استفاده از داروی «تامی فلو» به دستورالعمل ابتدایی درمان بیماری آنفلوانزا بر می‌گردد و اکنون این دستورالعمل، تغییر و وزارت بهداشت هم آن را ابلاغ کرده است بنابراین از پزشکان هم تقاضا می‌کنیم این دارو را برای بیماران کرونا نسخه نکنند.

وی گفت: یکی از مشخصات ویروس کرونای جدید، میزان بالای سرایت آن است که ۱۰ برابر آنفلوانزا است و در نتیجه در مدت کوتاهی به تعداد بیماران، اضافه می‌شود.

ملک زاده درباره شیوه‌های مقابله با بیماری کرونا در کشورهای مختلف، گفت: این شیوه‌ها به ملاحظات متفاوت کشورها از جمله مسائل اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی بر می‌گردد.

وی ادامه داد: در کشورهایی مانند چین و جنوب شرق آسیا به گونه‌ای است که مردم از دولت و حکومت، خیلی خوب اطاعت و توصیه‌های بهداشتی را اجرا می‌کنند و مردم نظم پذیر هستند و این موضوع در فرهنگ ما ضعیف‌تر است.

معاون وزیر بهداشت از مردم خواست توصیه‌ها و دستورات وزارت بهداشت برای مقابله با این بیماری را جدی بگیرند.

ملک زاده با بیان اینکه کلید کنترل این بیماری ماندن در خانه و شرکت نکردن در تجمعات است، افزود: به همبستگی ملی ماندن در خانه و حذف مسافرت‌ها و دید و بازدیدهای نوروزی نیاز داریم.

کد خبر 4879716

منبع: مهر

کلیدواژه: رضا ملک زاده کرونا وزارت بهداشت وزارت بهداشت سعید نمکی کیانوش جهانپور دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی ریسک بیماری قلبی سازمان غذا و دارو علیرضا رئیسی هلال احمر جمهوری اسلامی ایران چاقی قربانیان کرونا ماسک طبی سازمان جهانی بهداشت سرطان ملک زاده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۲۸۲۸۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یک همه‌گیری دیگر در راه است!

آفتاب‌‌نیوز :

بحران شیوع آنفلوآنزای پرندگان- که به عنوان H۵N۱ شناخته می‌شود- در مزارع لبنی نشان از این واقعیت دارد که سازمان‌های سلامتی و بهداشت عمومی از همه‌گیری کرونا درس نگرفته‌اند- یا حداقل این که نتوانسته‌اند درس‌های کووید را جذب و هضم کنند.

شیوع آنفولانزای پرندگان در مزارع، مرغداری‌ها و گاوداری‌های ایالات متحده هم‌چنان با سرعت ادامه دارد و به گفته دانشمندانی که از سرعت و روند این شیوع شگفت‌زده شده‌اند، این روز‌ها این موضوع به مرحله هشداردهنده رسیده است.

هفته گذشته وزارت کشاورزی ایالات متحده آمریکا بالاخره تأیید کرد که H۵N۱ نه تنها از پرندگان به پرندگان یا از پرندگان به گله‌های دام سرایت می‌کند، بلکه در بین گاو‌ها نیز شروع به انتقال کرده است. این در حالی است که گزارش‌های رسانه‌ها حکایت از این می‌کند که در تعداد بسیاری از گاو‌ها انتقال و ابتلا به آنفلوآنزای پرندگان بدون علامت خاصی روی می‌دهد.

اگرچه هنوز خطر ابتلا به این بیماری برای انسان‌ها زیاد نیست، اما واضح است که برای این که مسیر و شیوه انتقال این ویروس کنترل شود، کار‌های بسیار بیشتری باید انجام گیرد.

این امر مستلزم آن است که سازمان غذا و داروی آمریکا و مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌ها از لاک خود بیرون آمده و مسیر درستی پیش بگیرند. در واقع این روز‌ها ناامیدی محسوسی در میان متخصصان بیماری‌های عفونی وجود دارد که آژانس‌های بهداشتی و سلامتی بیش از حد لازم از اطلاعات مهم محافظت می‌کنند و در نظارت بر ویروس و روش‌های انتقال آن بسیار محافظه‌کار و ترسو هستند. به عنوان مثال، تاکنون در زمینه مقابله با آنفلوآنزای پرندگان تعداد و روند آزمایش‌ها محدود بوده است و تا همین روز‌های اخیر به رغم شیوع محسوس بیماری در بین پرندگان و دام‌ها، اما، تنها تعداد انگشت‌شماری از توالی‌های ویروسی به صورت عمومی به اشتراک گذاشته شده بود- که می‌تواند رویکردی نگران‌کننده و هشدارآمیز به شمار آید.

منبع: شفقنا

دیگر خبرها

  • چیز‌هایی که فکر نمی‌کنید به کبدتان آسیب می‌زنند
  • وضعیت ویتامین دی مازندرانی ها رو به بهبود است
  • طولانی‌ترین عفونت کرونا که ۶۱۳ روز طول کشید، بیش از ۵۰ جهش ایجاد کرد
  • یک همه‌گیری دیگر در راه است!
  • ضرورت توسعه نان فیبردار با هدف کاهش ابتلا به سرطان
  • ایرلند: ۱۰۰ درصد فلسطینیان غزه با شبح قحطی مواجه هستند
  • شایع‌ترین اختلالات روانی در مبتلایان به کرونا را بشناسید
  • بیماری ایکس ؛ همه گیری بعدی جهانی در راه است؟
  • بیماری ایکس؛ همه‌گیری بعدی جهانی در راه است
  • هشدار سازمان بهداشت جهانی در مورد اپیدمی جدید/ آیا ویروس جدید جای نگرانی دارد؟