Web Analytics Made Easy - Statcounter

 آیت الله سیدهاشم بطحایی نماینده مردم تهران در مجلس خبرگان رهبری شب گذشته دار فانی را وداع گفت. وی از دو روز پیش به دلیل ابتلا به ویروس کرونا در بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستان شهید بهشتی قم بستری شده بود.

در همین راستا رئیس مجلس خبرگان رهبری در پیامی رحلت آیت الله بطحایی گلپایگانی را تسلیت گفت.

متن پیام تسلیت آیت الله جنتی به این شرح است:

باسمه تعالی

«إِنَّا لِلَّهِ وَإِنَّا إِلَیْهِ رَاجِعُونَ»
خبر رحلت نماینده مردم شریف تهران در مجلس خبرگان؛ مرحوم آیت الله بطحائی «رحمة الله علیه»، موجب تأسف و تأثر گردید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


ایشان عمر خویش را مصروف خدمت به نظام اسلامی، ترویج معارف اهل البیت «علیهم السلام» و تدریس در حوزه و دانشگاه نمود.
اینجانب ضمن عرض تسلیت محضر رهبر معظم انقلاب «مدظله العالی»، مراجع عظام تقلید، حوزه علمیه قم، شاگردان و ارادتمندان ایشان و خانواده محترم آن مرحوم، علوّ درجات ایشان را از خداوند متعال مسألت دارم.

پیام تسلیت علی لاریجانی در پی درگذشت آیت‌الله بطحایی

همچنین رییس مجلس شورای اسلامی، درگذشت آیت الله سید هاشم بطحایی گلپایگانی نماینده مردم تهران در مجلس خبرگان رهبری را تسلیت گفت.

متن پیام تسلیت علی لاریجانی رییس مجلس شورای اسلامی بدین شرح است:

بسم الله الرّحمن الرّحیم
انا لله و انا الیه راجعون

رحلت عالم فاضل و مهذب،  آیت الله حاج سید هاشم بطحایی گلپایگانی نماینده محترم مردم تهران در مجلس خبرگان رهبری و از اساتید گرانقدر حوزه و دانشگاه  موجب تالم و تاثر گردید.
ایشان سالها به تبیین شعائر  اسلامی ، خدمت به مکتب اهل بیت علیهم السلام، تالیف آثار ارزشمند فکری و  اعتقادی و تربیت طلاب و دانشجویان علوم دینی اهتمام داشتند و در مسئولیت های گوناگون از جمله نخستین استاندار چهارمحال وبختیاری و نمایندگی ولی فقیه و  امامت جمعه گلپایگان خدمات شایانی به نظام اسلامی عرضه کردند .   
درگذشت این عالم جلیل‌القدر را به پیشگاه حضرت ولی عصر(عج)، رهبر معظم انقلاب، روحانیت معزز ، حوزه های علمیه،  دوستداران و ارادتمندان و به ویژه  بیت مکرّم و  بستگان محترم ایشان تسلیت می گویم. از خداوند متعال برای ایشان علوّ درجات و رحمت واسعه و  برای بازماندگان  صبر و اجر طلب می کنم.

عارف درگذشت آیت‌الله بطحایی را تسلیت گفت

رییس فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی نیز در پیامی درگذشت آیت الله سیدهاشم بطحایی عضو مجلس خبرگان رهبری را تسلیت گفت.

متن پیام تسلیت محمدرضا عارف به شرح زیر است:

«انالله و اناالیه راجعون

رحلت عالم بزرگوار و خدمتگزار انقلاب اسلامی، حضرت آیت الله جناب آقای حاج سید هاشم بطحایی گلپایگانی موجب تاثر شد.

خدای سبحان این عالم جلیل القدر و نواندیش  که عمری را در پارسایی و تبلیغ دین مبین اسلام و  تدریس در حوزه های علمیه و دانشگاه زیست را  با اولیا خویش محشور دارد.

اینجانب ارتحال آیت الله بطحایی را به خانواده محترم و فرزندان بزرگوار ایشان و به همه دوستداران انقلاب و شاگردان و ارادتمندان ایشان، اعضای محترم مجلس خبرگان رهبری و همه بستگان عزادار تسلیت می‌گویم و از درگاه حضرت حق جل و علا برای آن فقید سعید آمرزش و رحمت الهی و علو درجات و برای بازماندگان معزز صبر و اجر و سلامتی مسألت می‌کنم.‌»

منبع: پارسینه

کلیدواژه: پارسی خبر آیت الله بطحائی علی لاریجانی پیام تسلیت آیت الله جنتی محمدرضا عارف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۲۸۲۹۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قدردانی خانواده مرحوم آیت الله امامی کاشانی از مردم و مسئولان

  به گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛ در متن این پیام با اشاره به دغدغه تعلیم و تربیت نسل جوان و نشر معارف دینی مرحوم آیت الله امامی کاشانی از همه مسئولان و مردم بابت قدرشناسی از خدمات این عالم ربانی قدردانی شده است. متن این پیام به شرح زیر است:   إِنَّ اَلَّذِینَ آمَنُوا وَ عَمِلُوا اَلصّٰالِحٰاتِ سَیَجْعَلُ لَهُمُ اَلرَّحْمٰنُ وُدًّا همانا آنان که به خدا ایمان آوردند و نیکوکار شدند، خدای رحمان آنها را در نظر خلق محبوب می‌گرداند. در واپسین روز‌های اسفندماه سال ۱۴۰۲ درگذشت عالم پرهیزگار و دلداده حضرت اباصالح المهدی (عج) مرحوم آیت الله حاج شیخ محمد امامی کاشانی (ره) قلوب ما و بسیاری از ملت شریف را جریحه دار نمود.   برای آنان که با سیره ایشان و خدمات آن مرحوم آشنایی داشتند فقدان ایشان خسارت سنگینی بود که جبران آن دشوار است، لکن خاضع هستیم در برابر مشیت و اراده الهی. آن مرحوم تا پایان حیات طیبه خود دغدغه تعلیم و تربیت نسل جوان و نشر معارف دینی و نیز خدمت به ناتوانان و کم توانان را داشت و بدون چشم‌داشت مادی و با رعایت زهد و تقوا خود را وقف خدمت به اسلام و مسلمین کرده بود.   ایشان با محبت وافری که به اهل بیت (ع) و عشق زایدالوصفی که به حضرت ولیعصر (عج) داشتند تا آخرین دقایق حیات پربرکت شان در پی تبیین و تکمیل تألیفات گرانبهایشان در این زمینه بودند. اگر چه زبان قاصر است لکن بر خود وظیفه دانستیم که از مراحم و الطاف رهبر معظم انقلاب اسلامی مدظله العالی و بیت حضرت امام خمینی (ره) و بیوت حضرات مراجع عظام تقلید (دامه البرکاتهم) علما و اساتید حوزه‌های علمیه، رؤسای محترم قوای سه گانه و مجلس خبرگان و مجمع تشخیص مصلحت نظام، اعضای محترم شورای نگهبان و مجلس خبرگان و مجمع تشخیص مصلحت نظام و مجلس شورای اسلامی، نمایندگان محترم ولی فقیه در استان‌ها و ائمه جمعه شهرها، هیئت محترم وزیران و مقامات کشوری و لشکری، اساتید محترم دانشگاه ها، مقامات و کارکنان ارگان‌ها و نهادها، اصحاب رسانه، روحانیان و ائمه جماعات مساجد، هیئات مذهبی، اتحادیه و اصناف، همه زنان و مردان بزرگوار و شریف که بر ما منت نهادند، قدم رنجه فرمودند و با شرکت در هر یک از مراسم باشکوه وداع، تشییع، تدفین، ترحیم و چهلم آن عزیز راحل در تهران، مشهد مقدس، کاشان و سایر شهر‌ها و یا با ارسال پیام از طریق رسانه‌های عمومی و فضای مجازی ما را تسلی بخشیدند و همه آنان که با فاتحه خود بوستان پژمرده خاندان ما را رونق تازه بخشیدند و از همه کسانی که در این روز‌های غم آلود ما را یاری کردند قدردانی و سپاسگزاری داشته باشیم.   در خاتمه از درگاه خداوند سبحان بهترین اجر و پاداش را برای همه مؤمنین و مؤمنات و برای آن عالم ربانی، علو درجات در اعلی علیین را مسئلت داریم. ان شاءالله ایران عزیز و مردم کشورمان در امنیت و سلامت بوده و به پیشرفت‌های درخشان که آرزوی آن فقید سعید بود دست یابد. والسلام علی عبادلله الصالحین   بیت مرحوم آیت الله امامی کاشانی رضوان الله تعالی علیه ۰۱-۰۲-۱۴۰۳

دیگر خبرها

  • مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی درگذشت خبرنگار سیستان و بلوچستان را تسلیت گفت
  • تعزیه‌خوان باسابقه خمین درگذشت/ پیام تسلیت مدیرکل هنرهای نمایشی
  • حکم دو رهبر پای متمم قانون اساسی ایران
  • حماس درگذشت عالم برجسته یمنی را تسلیت گفت
  • قدردانی خانواده مرحوم آیت الله امامی کاشانی از مردم و مسئولان
  • سندروم پس از کرونا چیست؟
  • پیام تسلیت فرمانده سپاه امام رضا (ع) به مناسبت درگذشت استاد برجسته جودو
  • پدر جدوی خراسان رضوی درگذشت/ پیام تسلیت فرمانده سپاه
  • فرمانده سپاه امام رضا (ع) درگذشت استاد جودوی خراسان رضوی را تسلیت گفت 
  • سپاه پاسداران؛ از سربلندی در آزمون کرونا تا امداد به سیل‌زدگان