Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا- متخصصان قانون اساسی بر این باورند که لغو دور دوم انتخابات یقینا موجب ابطال نتایج دور اول و تعویق انتخابات به زمانی دیگر خواهد شد.
به گزارش خبرگزاری آریا، برخی محافل سیاسی لغو دور دوم انتخابات شهرداری‌ها را در فرانسه که قرار است یکشنبه آینده برگزار شود، محتمل می‌دانند.
فرانس انفو اعلام کرد، متخصصان قانون اساسی بر این باورند که لغو دور دوم انتخابات یقینا موجب ابطال نتایج دور اول و تعویق انتخابات به زمانی دیگر خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


 
مشارکت بسیار ضعیف در انتخابات شهرداری‌های فرانسه
دور اول انتخابات سراسری شهرداری‌ها در فرانسه که از صبح امروز آغاز شده از ترس کرونا با مشارکت بسیار ضعیف مردم روبرو بوده است. گزارش‌ها حاکی از کاهش مشارکت مردم در انتخابات شهرداری‌ها به علت نگرانی از ابتلا به کروناست.
مسئول یکی از حوزه‌ها از مشارکت فقط 9 درصدی تا ساعت 10 و نیم خبر داده و کاهش مشارکت جوانان چشمگیرتر دانسته است.
برخی از شهروندان نیز در پیام‌هایی به رسانه‌های فرانسوی، نگرانی از ابتلا را علت در خانه ماندن خود برای نخستین بار اعلام کرده اند.
برخی نیز از خالی بودن حوزه رای گیری خود بر خلاف گذشته گفته اند.
وجود نداشتن ژل‌های ضدعفونی و ماسک در برخی از حوزه‌ها بر خلاف وعده‌های قبلی از دیگر موارد اعلامی است.
 
مکرون بدون رعایت اصول بهداشتی در انتخابات شهرداری شرکت کرد
رئیس جمهوری فرانسه در حالی از مردم دعوت کرد با رعایت اصول بهداشتی در انتخابات شهرداری‌ها شرکت کنند که خود بدون رعایت این اصول و بدون دستکش رای اش را به صندوق انداخت.
کارشناسان سیاسی، برگزاری انتخابات شهرداری‌ها را در شرایطی که شیوع ویروس کرونا در فرانسه شدید است، اشتباه راهبردی دولت ارزیابی می‌کنند.
برخی پزشکان و کارشناسان بهداشتی هم می‌گویند به احتمال زیاد پس از انتخابات افراد بیشتری آلوده به کرونا خواهند شد.
با این حال ترس از ابتلا به کرونا باعث شده مشارکت تا ظهر امروز کمتر از 10 درصد گزارش شود.
خبرگزاری فرانسه از پاریس گزارش داد، میزان مشارکت در انتخابات شهرداری‌های فرانسه تا ساعت دوازده امروز 18/38 درصد اعلام شد که پنج درصد کمتر از انتخابات سال 2014 است.
صبح امروز یکشنبه بیست و پنجم اسفندماه درب‌های پایگاه‌های اخذ رای برای انتخابات شهرداری های فرانسه به رغم شیوع ویروس کرونا به روی رای دهندگان باز شد. مراکز اخذ رای ساعت 8 بامداد به وقت محلی برای نخستین دور انتخابات محلی آغاز به کار کردند. برگزاری دور دوم این انتخابات برای 22 مارس پیش بینی شده است.
 
برگزاری انتخابات شهرداری‌ها در فرانسه با وجود شیوع کرونا
مسئولان فرانسه با وجود شیوع ویروس کرونا در مناطق مختلف این کشور و اجرا محدودیت‌ها در بخش‌های مختلف این کشور از جمله حمل و نقل تصمیم به برگزاری انتخابات شهرداری‌ها گرفتند.
به گزارش فرانس 24 ، امانوئل مکرون رئیس جمهور فرانسه به همراه همسرش برای شرکت در دور نخست انتخابات شهرداری‌ها به یکی از مراکز اخذ رای در توکه رفت.
میزان مشارکت در انتخابات شهرداری‌ها در مقایسه با شش سال پیش 5 واحد کاهش یافت و به 18 درصد رسید.
مردم فرانسه ترجیح داده اند با وجود تدابیر امنیتی اتخاذ شده در این انتخابات شرکت نکنند. احتمال می‌روند میزان عدم مشارکت در این انتخابات بی سابقه باشد.
47 میلیون واجد شرایط رای در فرانسه امروز برای انتخاب شهردار‌ها و مشاوران شهرداری‌ها در 35 منطقه به پای صندوق‌های رای می‌روند.

وقتی ژل ضدعفونی کننده با وزیر سابق بهداشت و نامزد انتخابات شهرداری پاریس راه نمی‌آید!
انی یس بوزن وزیر سابق بهداشت فرانسه که در روز‌های نزدیک به انتخابات شهرداری‌ها به عنوان نامزد دولت وارد رقابت‌های انتخابات شهرداری پاریس شد امروز در حوزه اخذ رای هنگام استفاده از ژل ضدعفونی کننده دست برای در امان ماندن از ویروس کرونا، با مشکل مواجه شد. احتمالا برای وی ژل استفاده نشده‌ای کنار گذاشته بودند که فشاری پمپ آن هنوز آزاد نشده بود.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: احتمال لغو انتخابات شهرداری انتخابات شهرداری ها لغو دور دوم انتخابات شهرداری ها ویروس کرونا اخذ رای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۲۸۳۳۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکنش مکرون به احتمال لغو افتتاحیه المپیک پاریس

به گزارش تابناک، رئیس جمهور فرانسه با اشاره به تمهیدات این کشور برای برگزاری مراسم افتتاحیه المپیک ۲۰۲۴ در صورت تشدید مخاطرات امنیتی، لغو برگزاری افتتاحیه این رویداد را رد نکرد.

امانوئل ماکرون، رئیس جمهور فرانسه می‌گوید که اگر مخاطرات و تهدیدهای امنیتی بیش از حد باشد، امکان لغو مراسم افتتاحیه المپیک ۲۰۲۴ پاریس در فضای باز، وجود دارد.

 ماکرون با اشاره به اینکه در این رویداد بزرگ نیروهای امنیتی در سطحی بی‌سابقه بسیج خواهند شد، تاکید کرد: با این حال، بسته به تحلیل و ارزیابی ما از شرایط، اگر به این نتیجه برسیم که مخاطراتی وجود دارد، برنامه‌های جایگزینی تدارک دیده‌ایم. در واقع، علاوه بر «پلن بی»، «پلن سی» هم وجود دارد.

مراسم افتتاحیه المپیک ۲۰۲۴ پاریس برای نخستین بار قرار است که خارج از فضای بسته و در رود سِن و اطراف آن برگزار شود. انتظار می‌رود حدود ۱۰ هزار ۵۰۰ ورزشکار در قلب فرانسه و در مسیری حدود ۶ کیلومتری، در قلب فرانسه روی رود سِن رژه را روی قایق برگزار کنند.

ماکرون گفته است که سازمان‌دهندگان به منظور محدود کردن مخاطرات امنیتی شاید اقدم به کاهش مسیر رژه ورزشکاران روی رود سن گرفته یا حتی «مراسم را به ورزشگاه استادوفرانس» منتقل کنند.

نگرانی‌های لجستیکی و امنیتی دولت فرانسه را مجبور به کاهش تعداد تماشاگران افتتاحیه المپیک از ۶۰۰ به حدود ۳۰۰ هزار نفر کرد.

همچنین دولت فرانسه تصمیم گرفته است تا حضور رایگان گردشگران در مراسم افتتاحیه به دلیل نگرانی‌های امنیتی، لغو شود. با این تصمیم، حضور رایگان تنها با ارائه دعوتنامه میسر خواهد بود.

بازی‌های المپیک تابستانی امسال از ۲۶ جولای تا ۱۱ آگوست (۵ تا ۲۱ مرداد) در پاریس برگزار می‌شود. سرویس‌های اطلاعاتی فرانسه پیش‌تر با اشاره به حمله تروریستی اخیر به حومه مسکو، از مقامات فرانسه خواسته‌اند تا مراسم پرزرق و برق افتتاحیه بازی‌های المپیک ۲۰۲۴ پاریس را به دلیل نگرانی‌های عمیق امنیتی، لغو کنند.

دیگر خبرها

  • اولویت مجلس دوازدهم معیشت و اقتصاد خواهد بود
  • واکنش مکرون به احتمال لغو افتتاحیه المپیک پاریس
  • مکرون احتمال لغو افتتاحیه المپیک پاریس را رد نکرد!
  • احتمال لغو افتتاحیه المپیک پاریس | مکرون: پلن C هم داریم
  • دور دوم انتخابات مجلس از اهمیت برخوردار است
  • دور دوم انتخابات مجلس از اهمیت برخودار است
  • احتمال لغو افتتاحیه المپیک پاریس قوت گرفت
  • احتمال لغو افتتاحیه المپیک پاریس قوت گرفت/ ماکرون: پلن C هم داریم
  • آمادگی البرز برای برگزاری مرحله دوم انتخابات در اردیبهشت
  • در انتظار تصمیم وزارت ورزش برای انتخابات فدراسیون ترای اتلون