Web Analytics Made Easy - Statcounter

کرونا و اخبار مرتبط با آن همچنان در صدر اخبار استان خراسان رضوی و مشهدمقدس است و مطالبه مردمی در این زمینه افزایش محدودیت‌های تردد است. ۲۶ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۶ استانها خراسان رضوی نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از مشهدمقدس، کرونا و شیوع آن در خراسان رضوی و مشهدمقدس وضعیت این استان و شهر را به حالت قرمز درآورده و چند روزی است که آژیر هشدار توسط مدیران شهری و استانی به صدا درآمده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

درخواست اصلی متولیان شهری این است که میزان ترددها در درون شهر تا جایی که امکان دارد کاهش پیدا کند اما به نظر می‌رسد که باید برای عملیاتی شدن این مسئله اقدامات تنبیهی و قانونی نیز در نظر گرفته شود زیرا همچنان شاهد هستیم که حجم ترددها در مشهد بالا است.

در این راستا دستگاه‌ها و نهادهای مختلف شهری و استانی برنامه‌هایی را در دستور کار دارند که بخشی از آنها به این شرح است:

لغو اکران المان‌های گل نوروزی

احمدرضا سلامی مدیرعامل سازمان پارک‌ها وفضای سبز شهرداری مشهد اظهار داشت: در ابتدای اسفندماه سال جاری با جانمایی و نصب تعدادی از المان‌های گل نوروزی به استقبال #بهار99 رفتیم، اما در ادامه با توجه به گسترش ویروس کرونا، به جهت جلوگیری از تجمع و حضور شهروندان برای استفاده از المان‌ها (عکاسی و تماشا)، برخی از المان‌هایی که جنبه تعاملی بیشتری داشتند نصب نشدند و تنها تعداد محدودی از المان‌های گل نوروزی به منظور زیباسازی منظر شهری و حفظ نشاط بصری اکران شد.

طرح زوج و فرد از مبداء خودروهای شخصی در مشهد اجرا می شود؟اجرای پویش کتاب_خانه در روزهای کرونایی/ عرضه گسترده کتاب‌های الکترونیکی و گویا با تخفیف بالایادداشت| استغفار عامل زدودن زنگار قلب

وی افزود: توصیه ما هم به شهروندان این است که برای حفظ سلامتی خود به جز موارد ضروری از خانه خارج نشوند و نکات بهداشتی را رعایت کنند.

اعمال محدودیت در 6 نقطه ورودی مشهد

علیرضا رزم حسینی استاندار خراسان رضوی نیز اظهار داشت: 6 نقطه ورودی به مشهد را از دوشنبه( 26 اسفندماه) اعمال محدودیت می‌کنیم. به عنوان مثال کسی که از کلات می‌خواهد به نیشابور برود حق ندارد از داخل شهر گذر کند و سعی می‌کنیم پلاک‌های غیر مربوط به استان را برگردانیم و چنانچه مشکلاتی داشته باشند قرنطینه می‌کنیم و پیامک‌هایی ارسال می‌کنیم که شرایط خراسان قرمز است.

وی افزود: به فرمانداران دستور داده شده که محدودیت‌ها را اعمال کنند.به فرمانده نیروی انتظامی مأموریت دادیم چنانچه با بی‌مسئولیتی مواجه شدند با استفاده از ظرفیت قانونی برخورد کنند. قرار است در ستاد تدبیر نیز اقدامات مربوط در این حوزه را تصویب کنیم.

استاندار خراسان رضوی بیان کرد: 600 تخت برای درمان کرونا داریم که 500 تخت اشغال است و اگر ناگهان 2 هزار نفر به بیمارستان مراجعه کنند از خدمات 500 نفر باید بزند و نرخ مرگ‌و‌میر افزایش پیدا می‌کند. به عنوان خدمتگزار می‌گویم اگر رعایت نکنید فاجعه انسانی به وجود می‌آید و مردم باید تا 20 روز آینده رعایت کنند.

رزم حسینی گفت: برخی متخصصان می‌گویند شرایط تا پایان فروردین ادامه خواهد یافت.از رسانه ملی بسیار گله‌مند هستیم رسانه ملی باید مرتب زیرنویس می‌کرد و از مردم می‌خواست که به خراسان سفر نکنند. 

انتهای پیام/282/ح

R41347/P/S6,1188/CT7

منبع: تسنیم

کلیدواژه: خراسان رضوی المان ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۲۸۳۵۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ترافیک نیمه سنگین آخر هفته در مسیر مشهد

  به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خراسان رضوی، رییس پلیس راه خراسان رضوی گفت: بیشترین حجم ترافیک مربوط به مسیر مشهد- چناران است.   سرهنگ حسین میش مست افزود: در مسیر آزادراه شهیدشوشتری نیز ترافیک پرحجم است.   وی اضافه کرد: در شبانه روز گذشته هفت فقره تصادف جرحی با ۱۱ مصدوم و ۱۴ فقره تصادف خسارتی در جاده‌های این استان رخ داده است.

دیگر خبرها

  • افزایش قیمت کالاها بدون مجوز قانونی نیست
  • دمای هوا در خراسان رضوی افزایش می‌یابد
  • ضرورت تمرکز بر روی کیفیت‌بخشی فضای علمی دانشگاه‌ها
  • هوای ۶ منطقه مشهد در وضعیت پاک است
  • ترافیک در ورودی و خروجی‌های مشهد نیمه سنگین است
  • ترافیک نیمه سنگین آخر هفته در مسیر مشهد
  • برگزاری اختتامیه پویش قرآنی در مشهد
  • کیفیت هوای پنج منطقه مشهد پاک است
  • پنج المان بزرگ در دروازه‌های ورودی شهر قم در حال نصب است
  • سرانه فضای آموزشی در خراسان رضوی افزایش یافت