Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا- لیست مشترک عربی با ائتلاف آبی - سفید با مکلف شدن رئیس این ائتلاف برای تشکیل دولت به توافق رسیده است.
به گزارش خبرگزاری آریا به نوشته روزنامه القدس العربی چاپ لندن، رئیس لیست مشترک عربی اعلام کرد که در دیدار روز گذشته با روون ریولین، رئیس رژیم صهیونیستی با مکلف کردن بنی گانتس، رئیس ائتلاف آبی - سفید به تشکیل دولت موافقت کرده است چراکه گانتس به مردم تعهد داده که برای سرنگونی بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر این رژیم و دادن حقوق فلسطینی‌های داخل تلاش کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


یک منبع آگاه در لیست مشترک عربی به القدس العربی گفت: بندی در این توافق وجود دارد که مانع اجرای "معامله قرن" می‌شود.
لیست مشترک عربی در بیانیه‌ای اعلام کرد تلاش‌های دولت وحدت بین لیکود و آبی - سفید را پیگیری می‌کند.
لیست مشترک عربی افزود، در صورت مکلف شدن گانتس به تشکیل دولت به جای نتانیاهو نیاز به وجود مذاکرات عمیق‌تر و فراگیرتر خواهیم داشت.
61 نماینده از 120 نماینده موضع‌شان را علیه نتانیاهو اعلام کرده بودند و همین مساله به گانتس اجازه می‌دهد تا فرصت چیره شدن بر نتانیاهو را بیابد. تحلیلگران معتقدند که گانتس از روند مکلف شدنش از سوی ریولین برای فشار بر نتانیاهو و تحمیل شروطش بر او برای تشکیل دولت وحدت استفاده خواهد کرد.
هیئت لیست مشترک درخواست‌های اساسی را ارائه کرده از جمله درباره مساله فلسطین و ضرورت توقف جنایت‌های انهدام منازل اعراب و گسترش مناطق نفوذ شهرها و شهرک‌های عربی است.
لیست مشترک در بیانیه‌ای اعلام کرد: فضا بین دو هیئت مثبت است. لیست مشترک عربی دید که لیست آبی - سفید در مقابل قدرت لیست مشترک ناچار شد به شکل مستقیم با این لیست تعامل داشته باشد.
ایمن عوده، رئیس ائتلاف لیست مشترک عربی اعلام کرد این ائتلاف در مقابل دو گزینه بد و بدتر است.
وی گفت لیست مشترک عربی به توافق اولیه‌ای با آبی - سفید رسیده که به موجب آن گانتس متعهد شده قانون انهدام منازل عربی را لغو کرده و طرح دولتی برای مبارزه با خشونت و جنایت تدوین کند.
احمد الطیبی، نماینده ائتلاف مشترک گفت: توافق میان لیست مشترک و فراکسیون آبی - سفید شامل بند سیاسی مرتبط با نزاع فلسطین و اسرائیل است مبنی بر اینکه دولت به ریاست گانتس هرگز تدابیر سیاسی یکجانبه را اتخاذ نخواهد کرد.
اشاره وی به معامله قرن است که نتانیاهو آماده اجرای آن است.
از سوی دیگر حزب کمونیست اسرائیل و جبهه دموکراسی صلح و برابری نسبت به سوءاستفاده نتانیاهو از بحران ویروس کرونا برای ضربه زدن به دستگاه قضایی و آزادی فردی در سایه وضعیت فوق‌العاده در کشور هشدار داد.
این دو حزب در بیانیه مشترکی اعلام کردند: اعمال وضعیت فوق‌العاده بر دستگاه قضایی برای ممانعت از محاکمه نتانیاهو و فعال‌سازی دستگاه‌های نظارت الکترونیکی بر شهروندان تدابیر خطرناکی است.
این دو حزب اعلام کردند مساله واجب سرنگونی نتانیاهو است. این دو حزب نسبت به تأسیس دولت وحدت با شراکت نتانیاهو هشدار دادند.
قرار است روون ریولین ظهر امروز (دوشنبه) رسما گانتس را به تشکیل دولت مکلف کند.
گانتس به حمایت ائتلاف چپ‌گرای میانه، لیست مشترک عربی و حزب اسرائیل خانه ما دست یافته است.
آویگدور لیبرمن، رئیس ائتلاف اسرائیل خانه ما در نشستی با گانتس گفت: ما بنی گانتس را به یک دلیل ساده تأیید می‌کنیم. ما در انتخابات قبل هم گفتیم مهم‌ترین مساله ممانعت از انتخابات چهارم است.
دادگاه مرکزی قدس یکشنبه به دلیل شیوع کرونا اولین جلسات محاکمه نتانیاهو را به تأخیر انداخت.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: توافق لیست مشترک ائتلاف لیست مشترک عربی تشکیل دولت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۲۸۴۲۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مردم با شرکت در انتخابات دور دوم مجلس به تکلیف دینی و سیاسی خود عمل کنند/ احزاب لیست مشترک بدهند

غلامرضا مصباحی مقدم عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام درباره اهمیت مشارکت مردم در دور دوم انتخابات گفت: در انتخابات دور دوم مجلس مردم برای هر کرسی دو گزینه برای انتخاب دارند و این کار را برای آنان آسان‌تر می‌کند. 

او افزود: مردم باید با مشارکت بیشتری نسبت به دور اول در انتخابات شرکت و بار دیگر به تکلیف دینی،سیاسی و اجتماعی خود عمل کنند.

مصباحی مقدم متذکر شد: آینده چهار سال بعدی قوه مقننه به دست مردم است وانتخاب برای تعیین تکلیف چهل و پنج کرسی باقی مانده مجلس اهمیت بسزایی دارد .

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در پایان گفت: از احزاب و تشکل‌های سیاسی تقاضا دارم تا به صورت مشترک لیست بدهند تا کاندیداها پشتوانه سیاسی و اجتماعی محکم‌تری داشته باشند.

باشگاه خبرنگاران جوان سیاسی احزاب و تشکل‌ها

دیگر خبرها

  • مردم با شرکت در انتخابات دور دوم مجلس به تکلیف دینی و سیاسی خود عمل کنند/ احزاب لیست مشترک بدهند
  • مستشاران ایرانی از سوریه خارج شدند؟
  • تکذیب خروج مستشاران ایران از سوریه
  • لیست ۱۶ نفره انتخاباتی "شانا" هفته آتی منتشر می‌شود
  • اختصاصی|لیست ۱۶ نفره انتخاباتی شانا هفته آتی منتشر می‌شود
  • دور خیز احزاب برای مرحله دوم انتخابات مجلس
  • تظاهرات گسترده در تل‌آویو علیه دولت نتانیاهو
  • هاآرتص رسوایی‌های نتانیاهو و کابینه‌اش را لیست کرد
  • ائتلاف قالیباف و پایداری‌ها ادامه دارد؛ لیست مشترک در دور دوم انتخابات
  • ائتلاف قالیباف و پایداری ها ادامه دارد /لیست مشترک در دور دوم انتخابات