Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش روابط عمومی سازمان نظام صنفی رایانه‌ای استان تهران، بیش از یک ماه است که کشور درگیر اپیدمی ویروس کرونای Covid-19 است. در حالی که این مقطع زمانی اوج فعالیت‌های کاری شرکت‌هاست، بنا به توصیه‌های ستاد بحران، بسیاری از کسب‌وکارها به حالت نیمه‌تعطیل در آمده و نیروی های کار مولد قرنظینه و خانه‌نشین شده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

لطمات انسانی و از دست دادن عزیزانی در سراسر کشور، تاثیر بیم بیماری و مراقبت‌های بهداشتی بر رفتارهای اجتماعی و کسب‌وکاری، و مهم‌تر از همه سرعت رشد بحران و نامشخص بودن زمان پایان این دوران نگرانی‌ها را چند برابر کرده و بهروه‌وری‌ نیروهای فعال فعلی را نیز به شدت کاهش داده است.

علاوه بر موارد فوق و جنبه‌های انسانی موضوع، همه کسب‌وکارها از جنبه‌های دیگری نیز شدیدا تحت فشار (به طور مشخص شرایط خاص پایانی سال و پرداخت حقوق و عیدی کارمندان) هستند و در صورتی که این فشارها کنترل نشود، ممکن است صدمات غیر قابل جبرانی به پیکره آنها وارد آمده و بحران‌های دیگری را نیز پس از گذراندن بحران کرونا شاهد باشیم.

شایان ذکر است عمده‌ تمرکز و اهتمام فعلی دولت بر کنترل روزانه‌ بحران بیماری و حل مسائل روز درمان، معیشت طبقه‌ محروم و آسیب‌های آشکار فضای کساد کسب‏ وکار است. اما واقعیت آن است که عمده‌ چالش‏ های کسب‌وکارها بعد از فروکش کردن شرایط اضطرار و بحران نمایان خواهند شد. به عنوان نمونه‌ای از این چالش‌ها، می‌توان به زمان قراردادها و تعهدات مرتبط با تحویل پروژه‌ها، عدم ایفای تعهدات مالی کارفرمایان بخش‌های دولتی و عمومی، اقساط سررسید شده وام‌ها، تامین و پرداخت حقوق کارکنان در شرایط نیمه تعطیل بنگاه‌ها، سررسید پرداخت‌های بیمه و مالیات و جریمه‌های تاخیر آنها و نیاز به مشمول شدن شرایط فعلی به عنوان «نمونه ‏ای از شرایط فورس ‏ماژور» در قراردادها اشاره کرد.

در این راستا، سازمان نظام صنفی رایانه‌ای در راستای مسئولیت‌های خود در دفاع از منافع صنف در نظر دارد تا با تشکیل دبیرخانه بحران نسبت به گردآوری درخواست ‏ها و مطالبات اعضا در زمینه محورهای زیر اقدام و با یاری گرفتن از تمام ظرفیت‏ های ممکن و با همکاری با سایر تشکل‏ های همکار، برای کاهش فشارها و رفع مشکلات کسب و کارهای بخش فناوری اطلاعات و ارتباطات پس از گذار از شرایط بحران، بکوشد.

شناسایی سایر چالش‌های کسب‌وکارهای حوزه، جمع‌آوری راهکارهای پیشنهادی برای مواجهه با چالش‌های شناسایی شده، اعلام چالش‌ها و راهکارها با دولت و حاکمیت و پیگیری اجرای این راهکارها، به عنوان یک مطالبه عمومی صنفی، معرفی نماینده به ارگان‌های دولتی و حاکمیتی برای حضور در کارگروه‌های تشکیل شده برای اجرای راهکارهای پیشنهادی از جمله اقداماتی است که بر عهده این دبیرخانه خواهد بود.

به منظور گردآوری مشکلات و چالش ‏های کنونی، از همه اعضای سازمان درخواست می ‏شود دغدغه‏ ها و مشکلات جاری و آینده خود را به آدرس info@irannsr.org ارسال تا پس از دسته‏ بندی مشکلات و با توجه به ظرفیت‌ها، پیگیری ‏های لازم با نهادهای دولتی، حاکمیتی و تصمیم ‏ساز با هدف دستیابی به راهکارهایی برای رفع مشکلات اعلام شده انجام خواهد گرفت.

برچسب‌ها سازمان نظام صنفی رایانه‌ ای کسب و کارهای اینترنتی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سازمان نظام صنفی رایانه ای کسب و کارهای اینترنتی سازمان نظام صنفی رایانه ای کسب و کارهای اینترنتی سازمان نظام صنفی رایانه چالش ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۲۸۴۳۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ستاد بحران شرق استان کرمان تشکیل شد

ستاد مدیریت بحران شرق استان کرمان با حضور معاون اقتصادی استاندار و جهت هماهنگی اقدامات پیشگیرانه و جلوگیری از خسارت‌های احتمالی ناشی از سیل برگزار شد.  

در پی پیش‌بینی و هشدار هواشناسی مبنی بر وقوع بارندگی‌های سنگین طی امروز و فردا ستاد بحران شرق استان تشکیل جلسه داد. 

امیر حسن‌زاده معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کرمان به شرق استان سفر کرد و شورای تامین و ستاد مدیریت بحران در فرمانداری بم تشکیل شد. 

در این جلسه ضمن بررسی اقدامات پیشگیرانه، گزارش دستگاه‌های عضو ستاد مدیریت بحران در مورد کار‌های انجام شده  ارائه شد. 

معاون استاندار کرمان به فرمانداران و بخشداران تاکید کرد تا رصد لحظه‌ای شرایط آب و هوایی و مناطق در معرض خطر احتمالی را داشته باشند.

باشگاه خبرنگاران جوان کرمان کرمان

دیگر خبرها

  • ستاد بحران شرق استان کرمان تشکیل شد
  • سال گذشته ۱۹ هزار میلیارد ریال پرونده تخلف صنفی در قم تشکیل شد
  • ستاد مدیریت بحران شهرداری یزد تشکیل جلسه داد
  • چهار پرونده برای واحد‌های صنفی متخلف در بمپور سیستان و بلوچستان تشکیل شد
  • تشکیل ۳۸ پرونده تخلف صنفی در سبزوار
  • ۱.۶ میلیارد ریال پرونده تخلف صنفی در سبزوار تشکیل شد
  • تشکیل ۲۸۴۲ پرونده تخلف در طرح ویژه نظارتی نوروز
  • جریمه ۴۴ هزار میلیارد ریالی اصناف متخلف همدان
  • انتخابات دوره هفتم نظام صنفی رایانه‌ای ، رو به بهبود یا افول؟
  • انجام حدود 78 هزار مورد بازرسی پارسال از اصناف آذربایجان‌غربی