Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-16@20:27:50 GMT

آشنایی با هفت جاذبه دیدنی ترکیه

تاریخ انتشار: ۲۶ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۲۸۵۲۲۰

آشنایی با هفت جاذبه دیدنی ترکیه

به گزارش بازرگانی خبرگزاری مهر، شبه جزیره آناتولی با قدمتی در عصر نو سنگی، بیشتر مناطق ترکیه را در برگرفته است. زبان رسمی مردم این کشور، ترکی استانبولی است اما در کنار آن نیز زبان‌های دیگر همچون کردی، زازاها، ترکی آذربایجانی در مناطق مختلف این کشور صحبت می‌شود. دین مردم ترکیه اسلام بوده و واحد پول این کشور لیر ترکیه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ترکیه به دلیل نزدیکی به ایران، کشوری پر طرفدار در میان گرشگران است. وجود معماری‌های زیبا و قدیمی، سواحل با آب و هوای مطلوب، انواع تفریحات گوناگون، مراکز خرید، طبیعت زیبا، رستوران و کافه‌های متعدد، در کنار جاذبه‌های توریستی ترکیه دیگر از دلایل سفر به این کشور مستطیلی شکل هستند.

جاذبه‌های گردشگری ترکیه

کشور ترکیه دارای جاذبه‌های توریستی زیاد در شهرهای گوناگون خود است. آنتالیا و استانبول ۲ شهر توریستی ترکیه هستند. بناهای تاریخی کهن با معماری با شکوه، فرهنگ غنی، غذاهای مشهور، مناظر و طبیت زیبا و چشم نواز، کوه‌های بر افراشته، سواحل مدیترانهای با آب‌های زلال و شفاف از جمله دلایل سفر به این کشور هستند.

در ادامه به تعدادی از جاذبه‌های گردشگری ترکیه که تلفیقی از تاریخ، فرهنگ و طبیعت هستند اشاره شده است.

ازون گل ترابزون

روستای ازون گل ترابزون در جنوب این شهر قرار دارد و با وجود مناظر بهشتی حیرت انگیز، از جمله نقاط محبوب ترابزون به شمار می‌رود. روستای پرطرفداری که برای تماشای زیباییهای آن بهتر است چند ساعتی را به آن اختصاص دهید. این روستا با کوه‌های سر به فلک کشیده احاطه شده است و در میان آن دریاچه سبز رنگی وجود دارد. این روستا برای پیاده روی و دیدن مناظر خیره کننده اطراف و ریلکس کردن در تور ترابزون مکان بسیار ایده عالی است.

از تفریحات دریاچه اوزون گل می‌توان به قایق سواری، ماهی گیری، پیاده روی، دوچرخه سواری، عکاسی، چتربازی بر فراز اوزون گل اشاره کرد.

مسجد سلیمانیه استانبول

بر روی یکی از تپه‌های استانبول مسجدی قرار دارد که مشرف بر خلیج شاخ طلایی است، که ارتفاع گنبد این مسجد ۵۳ متر و قطر آن ۲۷/۵ متر است. همچنین این اثر چهار گل دسته را دارا است که نشان از این دارد که به دستور یک پادشاه ساخته شده است. نکته قابل توجه شباهت مسجد سلیمانیه با ایاصوفیا می‌باشد که حاکی از آن است که توسط یک معمار (سینان) ساخته شده است و معماری آن نیز ترکیبی از سبک معماری بیزانسی و اسلامی می‌باشد. در باغ پشت سلیمانیه به جز آرامگاه‌های سلطان سلیمان اول، همسر و دخترش، آرامگاه‌های سلطان سلیمان دوم و سلطان احمد دوم قرار دارد.

آمفی تئاتر باستانی بدروم

آمفی تئاتر باستانی بدروم که به قرن چهارم تعلق دارد در سه کیلومتری بدروم قرار گرفته است. این آمفی تئاتر باشکوه دارای ۱۳۰۰۰ نفر گنجایش می‌باشد، که ساختار بی نظیری دارد و چشم انداز زیبایی اطراف آن را احاطه کرده است.

سالن آمفی تئاتر باستانی بدروم یک شاهکار معماری است که با سبک کلاسیک یونانی ساخته شده و در زمان پادشاهی شاه ماسولوس طراحی و بنا شده است که در آن دوره تاریخی، محلی برای مبارزات گلادیاتورها بوده و بعد از آن برای نمایش‌های تئاتر نیز از آن استفاده می شده است که دارای ۳ بخش اصلی است.

برج سرخ آلانیا

برج سرخ بنایی ۸ ضلعی که در شهر آلانیا واقع شده است و یکی از نمادهای این شهر هم محسوب می‌شود و حتی این برج در پشت اسکناس‌های ۲۵۰۰۰۰ لیری ترکیه نیز در برهه‌ای از زمان نقش بندی شده بود. ساخت این بنا در زمان سلطنت سلطان سلجوقی آناتولی علاء الدین شروع شد و در سال ۱۲۲۶ تکمیل شد.
این قلعه ۸ ضلعی در ۵ طبقه می‌باشد. از وسط طبقه همکف تا طبقه پنجم یک پلکان وجود دارد. مخزنی در میان برج وجود دارد که نور خورشید به آن می تابد. این برج با هدف محافظت از بندردر برابر حملات نیروی دریایی و برای مقاصد نظامی در طی سالیان درازاستفاده شده است.

شهر باستانی پرگ آنتالیا

استادیوم پهناور و پر آوازه پرگ، معابد نیمه ویران و پرتگاه بزرگ عظیم رنگی با فضایی از شکوه و جلال گذشته آغشته شده است. پرگ زمانی پایتخت پامفیلیای باستان بود که تحت حکومت اول یونان و سپس روم شکوفا شد. ویرانه‌های موجود در پرگ، حدود ۱۷ کیلومتری شرق آنتالیا، به اندازه سایر جاذبه‌های گردشگری آنتالیا به خوبی نگهداری نشده اند و این بدان معنی است که جمعیت کمتری را به خود جلب می‌کنند و باعث می‌شود بازدید کنندگان بتوانند خیابان‌های طولانی و بناهای نیمه فروپاشی شده را با آرامش دیدن کنند. حمام رومی، هلنی گیت و آکروپولیس توجه همگان را به خود جلب می‌کنند.

پاموک کاله مارماریس

پاموک کاله یک طبیعت بی نظیر است که در ۲۱۰ کیلومتری مارماریس قرار دارد که زیبای های خاصی را در خود نهفته و دارای قدمت تاریخی است پاموکاله در لغت به معنی کاخ پنبه‌ای می‌باشد. که تپه‌ای شکل بوده و متشکل از چشمه‌های آب گرم و حوضچه‌های سفید کم نظیری و تماشایی است. با توجه به اینکه دمای آب چشمه‌های آب گرم این منطقه بین ۳۰ تا ۱۰۰ درجه است، شنا کردن در آن امکان پذیر نیست و ترکیب آبی رنگ این چشمه‌ها و سپیدی این منطقه زیبایی این مکان را دو چندان کرده است. ۱۷ چشمه پاموک کاله، دارای کلسیم و مواد معدنی بوده و خاصیت درمانی دارد و این چشمه‌ها در لیست میراث جهانی یونسکو نیز به ثبت رسیده اند.

منطقه کمر آنتالیا

کمر یک روستای بسیار زیبا در ۴۳ کیلومتری آنتالیا می‌باشد و به خاطر داشتن جنگل، کوه و دریا فضای ایده آلی را به وجود می‌آورد. کمر به دلیل دسترسی آسان، حمل ونقل و تامین بسیار خوب زیرساخت‌های شهری توسط شهرداری به یک محل توریستی شناخته شده در ترکیه و جهان تبدیل شده است.

ارگ سابق قونیه در تپه علاء الدین

این مکان که ارگ سابق قونیه در آن ساخته شده است، درست در مرکز شهر قرار گرفته و محلی برای تفریحات عصرگاهی افراد محلی قونیه می‌باشد. در بالای تپه علاء الدین مکانی قرار دارد که در قرن سیزدهم ساخته شده است. این بنا با طراحی عربی ساخته شده و دارای یک مسجد است که سقف چوبی آن با ۴۲ ستون قدیمی پشتیبانی می‌شود.

ترکیه، جاذبه‌های گردشگری فراوانی دارد که برای بازدید و گشت و گذار در آنها نیازمند بهترین تورهای مسافرتی ترکیه می‌باشید. الفبای سفر در تلاش است تا بهترین لحظات را برای شما رقم بزند. پس کافیست به وب سایت آژانس هواپیمایی الفبای سفر ( www.alefbatour.com) مراجعه کنید و سفر خود را آغاز نمائید.

این مطلب، یک خبرآگهی بوده و خبرگزاری مهر در محتوای آن هیچ نظری ندارد.

کد خبر 4879813

منبع: مهر

کلیدواژه: استانبول آنتالیا ترکیه گردشگری گروه خودروسازی سایپا قیمت دلار همراه اول بیمه قیمت یورو ایران کیش رادیو بین المللی چین تبلیغات بانک ملی ماسک طبی اسنپ تدریس خصوصی تراکنش بانکی جاذبه های گردشگری ساخته شده آمفی تئاتر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۲۸۵۲۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دوره آشنایی با اصول و مبانی بازاریابی و فروش در حمل و نقل دریایی

تین نیوز

دوره آشنایی با اصول و مبانی بازاریابی و فروش در حمل و نقل دریایی توسط مرکز آموزش انجمن کشتیرانی و خدمات وابسته ایران برگزار می گردد. 

این دوره 25 الی 26 اردیبهشت ماه ( از ساعت 14 الی 16) توسط روزبه مختاری برگزار می گردد. 

جهت ثبت نام از طریق سایت انجمن  www.saoi.ir منوی آموزش/ زیر منوی خرید و ثبت نام دوره ها اقدام گردد.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • دوره آشنایی با اصول و مبانی بازاریابی و فروش در حمل و نقل دریایی
  • حریفان نام‌آشنایی در آسیا دارم
  • آشنایی با تپه سیلک، هویت تاریخی شهر کاشان
  • آشنایی با لیبل گچی و شبرنگ
  • جاذبه‌های دل انگیز بهار در خراسان شمالی
  • معرفی دیدنی‌ترین جاذبه‌های گردشگری اصفهان/از راز عجیب «منارجنبان» تا ساختارهای تاریخی «مادی»
  • آشنایی با ۵ گلزن برتر تاریخ فوتبال؛ از رده باشگاهی تا تیم ملی (+عکس)
  • چطور اقامت خود را در کیش خاطره انگیز کنید؟
  • آشنایی کامل با 14 شوالیه شمسایی برای فتح آسیا
  • آشنایی با کابوس صهیونیست‌ها