Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-25@00:01:17 GMT

چغاله بادام شهرستان خفر هم از عوارض کرونا مصون نماند

تاریخ انتشار: ۲۶ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۲۸۵۹۸۰

چغاله بادام شهرستان خفر هم از عوارض کرونا مصون نماند

شیوع بیماری کرونا باعث کاهش قیمت این محصول شده است؛ چغاله بادامی که سال گذشته در این موقع هر کیلو ۱۵۰ هزار تومان تا ۱۷۰هزار تومان قیمت داشت، هم‌اکنون به۲۷ هزار تا ۳۰ هزارتومان در بازار رسیده است.

کارشناس باغبانی جهاد کشاورزی خفر گفت: امسال سرما هم باعث خرابی چغاله بادام و کاهش این محصول شد.

عبدالله نیکویی افزود: برداشت چغاله بادام از ۷۰۰ هکتار باغ‌های شهرستان خفر آغاز شد و  با کاهش تولید، متوسط برداشت این محصول در سال جاری یک تن است و پیش‌بینی می‌شود امسال حدود ۷۰۰ تن چغاله بادام از این باغ‌ها برداشت و روانه بازار شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی  در گفت و گو با ایرنا ادامه داد: شیراز، تهران، اصفهان از جمله بازارهای خرید چغاله بادام خفر  بودند و هستند. 

کارشناس باغبانی جهاد کشاورزی خفر ابراز کرد:  همه ارقام بادام در شهرستان خفر وجود دارد و سنگی، پسته‌ای و... از نمونه‌های چغاله بادام‌های برداشت‌شده در این شهرستان است.

مرکز شهرستان خفر حدود ۱۷۳ کیلومتر با شیراز فاصله دارد.

برچسب‌ها وزارت جهاد کشاورزی بازار محصولات اراضی کشاورزی جهرم

منبع: ایرنا

کلیدواژه: وزارت جهاد کشاورزی بازار محصولات اراضی کشاورزی جهرم وزارت جهاد کشاورزی بازار محصولات اراضی کشاورزی جهرم شهرستان خفر چغاله بادام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۲۸۵۹۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز برداشت غلات از مزارع فراشبند


به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز فارس، سرپرست مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان فراشبند گفت: برداشت گندم و جو از مزارع دشت دژگاه بخش دهرم آغاز شده است و تا اوایل خرداد  در بخش مرکزی ادامه دارد.
سید حسن موسوی افزود: در سال زراعی جاری در شهرستان فراشبند ، ۱۰ هزار و ۳۱۰ هکتار گندم دیم، پنج هزار هکتار گندم آبی، ۱۵۰ هکتار جو آبی و هزار هکتار جو دیم کشت شده است.
به گفته وی، پیش‌بینی می‌شود ۲۰ هزار تن گندم و ۴۰۰ تن جو از مزارع این شهرستان برداشت شود.
سرپرست مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان فراشبند گفت: در حال حاضر با توجه به اقدامات و پیگیری‌های انجام شده سه مرکز خرید فعال در این شهرستان آماده خرید گندم از کشاورزان منطقه است.

دیگر خبرها

  • آغاز برداشت چغندرقند از مزارع دزفول
  • برداشت چغندر قند در دزفول
  • ۵۶ هزار هکتار از اراضی پلدختر زیر کشت محصولات کشاورزی رفت
  • شایع‌ترین اختلالات روانی کرونا و آمار آن
  • برداشت کلزا از مزارع شهرستان کرخه
  • آغاز برداشت غلات از مزارع فراشبند
  • برنج هم از تورم جا نماند!
  • برداشت نوبرانه گوجه سبز در سرپل ذهاب
  • پیش‌بینی برداشت دانه‌های روغنی در کنگاور بیش از چهار هزار تن است
  • چغاله بادام پلو با مرغ یک غذای متفاوت برای فصل بهار