Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-04-25@16:27:05 GMT

شناسایی اطلاعات سرمایه‌گذاری شهرداری‌های کشور

تاریخ انتشار: ۲۶ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۲۸۶۲۰۰

شناسایی اطلاعات سرمایه‌گذاری شهرداری‌های کشور

معاون توسعه منابع و پشتیبانی سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور از شناسایی اطلاعات پروژه های سرمایه‌گذاری شهرداری‌ها برای اولین بار خبر داد.

به گزارش ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور، مسعود نصرتی اظهار کرد: شناسایی وضعیت سرمایه‌گذاری در شهرداری‌ها، موضوع بسیار مهمی است که تاکنون آمار و اطلاعاتی منسجم و تجمیعی در کشور جمع‌آوری نشده بود؛ لذا یکی از برنامه‌های اصلی معاونت توسعه منابع و پشتیبانی سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌ها در سال ۱۳۹۸، جمع‌آوری اطلاعات و آمار حوزه سرمایه‌گذاری شهرداری‌ها و پروژه‌های مرتبط با آن بود که با یک تلاش یک ساله با پیگیری‌های مستمر از شهرداری‌ها و با همکاری دفاتر امور شهری و شوراهای استانداری‌ها، اولین باری است که اطلاعات پروژه‌های سرمایه گذاری کل شهرداری‌های کشور به‌تفکیک هر استان احصاء، تجمیع و قابل ارائه می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: بر اساس اطلاعات دریافت شده از شهرداری‌های کشور، ۲۱۶ شهرداری پروژه‌های سرمایه‌گذاری اجراشده دارند که ۱۷ درصد کل شهرداری‌های کشور را شامل می‌شود.

معاون توسعه منابع و پشتیبانی سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور اضافه کرد: در شهرداری‌های مذکور، از سال ۱۳۹۰ تاکنون بیش از ۷۹۰ پروژه سرمایه‌گذاری تعریف و اجراشده که ۳۰۸ پروژه پایان‌یافته و ۴۸۲ پروژه در حال اجرا است.

نصرتی یادآور شد: بدون شک اطلاعات و آمار سرمایه گذاری شهرداری‌ها، کمک شایانی به بهبود تصمیم سازی های کلان کشوری می‌نماید که با رفع موانع سرمایه‌گذاری، ایجاد سیاست‌های تشویقی و حمایت‌های قانونی و بهبود آموزش در شهرداری‌ها می‌توان حجم پروژه‌های سرمایه‌گذاری در شهرداری‌های کشور را افزایش داد تا شاهد مشارکت بخش خصوصی در پروژه‌ها، افزایش اشتغال و بهبود توسعه شهری کشور باشیم.

وی تاکید کرد: در این راستا شهرداری‌ها نیز باید به منظور تأمین منابع مالی پروژه‌های خود، زمینه جذب سرمایه‌گذاران موفق را در پروژه‌های شهرداری فراهم کنند.

کد خبر 415240

منبع: ایمنا

کلیدواژه: شهرهاي ايران شهروند حقوق شهروندی مشارکت شهروندان مدیریت شهری فرهنگ شهروندی آموزش شهروندی شهرداری شهر سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق سازمان شهرداری ها و دهیاری ها سرمایه گذاری شهرداری ها پروژه های سرمایه گذاری شهرداری های کشور شهرداری ها پروژه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۲۸۶۲۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مدیریت اجرایی استان زنجان خود را مدیون مردم می‌داند

ایسنا/زنجان استاندار زنجان گفت: مدیریت اجرایی استان خود را مدیون مردم می‌داند و باید نسبت به آنها باید تعهد داشته باشیم.

محسن افشارچی امروز (پنج‌شنبه ۶ اردیبهشت ماه) در مراسم گرامی‌داشت روز شورا که در دانشگاه زنجان برگزار شد، اظهار کرد: نهاد شورا اصلی‌ترین ساختار مردم‌سالاری دینی بوده و جایی است که اگر قرار باشد در حوزه تحزب رشد داشته باشیم قطعا مجموعه شوراها بخش نخست کار خواهد بود.

وی تصریح کرد: امید به شوراها زیاد است و در مدت‌زمان تشکیل آن شاهد بلوغ آن هستیم. در حوزه شوراهای شهری و روستایی در استان اقدامات خوبی انجام شده است و تلاش شد تا ارزش‌افزوده شرکت‌ها در استان باشد که باعث جهش شده است و این ادامه‌دار خواهد بود.

وی ادامه داد: سال قبل ۱۷۰۰ میلیارد تومان پرداختی داشتیم که امیدواریم این عدد به دو هزار میلیارد تومان برسد و این مقدار به اندازه بودجه عمرانی استان است.

افشارچی افزود: با توجه به اینکه درآمد ارتقا می‌یابد، برنامه‌ریزی‌ها باید دقیق باشد و باید انرژی و تمرکز زیاد شود تا برای سال‌های آینده ثروت ایجاد شود.

وی گفت: سرانه بودجه شهرداری‌های استان ۳.۶ برابر شده که عدد قابل توجهی است و باید تمرکز شود علاوه بر ارزش افزوده توسط شهرداری‌ها و دهیاری‌ها تولید ثروت شود. انتظار ما این است که اعضای شورا بلندمدت برنامه‌ریزی کرده و دید بلندمدتی بر امور داشته باشند.

استاندار زنجان یادآور شد: دهیاری‌ها اوضاع نسبتا خوبی در استان دارند، ولی موضوع این است که دهیاران روستایی‌ها را به سمت تولید سوق دهند. روستاها باید مولدتر از شرایط فعلی شوند.

وی در بخش دیگری گفت: در رابطه با موضوع آب در بخش کلان پیگیر امور هستیم، ولی در بخش خرد باید خودمان کار کنیم تا بهره‌وری را در این بخش ارتقا دهیم و امسال به این موضوع همه باید توجه داشته باشند.

افشارچی خاطرنشان کرد: توجه به تکنولوژی نوین باید در شهرداری‌ها مورد توجه قرار گیرد که متاسفانه عقب هستیم و باید سرعت گیرد و بخشی از کارها باید ناظر بر آینده باشد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • ۹۷۶میلیارد تومان اعتبار به حساب دستگاه های اجرایی اردبیل واریز شد
  • ۹۷۶ میلیارد تومان اعتبار به حساب دستگاه های اجرایی واریز شد
  • مدیریت اجرایی استان زنجان خود را مدیون مردم می‌داند
  • بررسی واگذاری بناهای تاریخی مناطق روستایی به دهیاری‌ها/اختصاص تسهیلات کم بهره جهت بازسازی بناها
  • شهرداری‌ها در انتظار سهم خود از مالیات
  • عملیات اجرایی طرح رود دره خرداد ماه آغاز شود
  • حل مسئله پسماند شهرستان دیر نیازمند عزم همگانی است
  • استفاده از الگوهای نوین مشارکتی در پروژه‌های شهری اصفهان
  • اطلاع‌رسانی سبد خدمات سازمان سرمایه‌گذاری شهرداری اصفهان در آینده نزدیک
  • ضرورت تجهیز دهیاری‌های دره‌شهر به تجهیزات اطفای حریق