Web Analytics Made Easy - Statcounter

دکتر سیامک اسدی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، با اشاره به احساس مسؤولیت تمامی آحاد مختلف جامعه در برابر بحران بیماری کرونا در کشور افزود: این اداره کل نیز تلاش دارد با تامین فرآورده های خونی سالم برای بیماران نیازمند، حفظ سلامت کارکنان و همچنین اهدا کنندگان خون قدم های موثری بردارد.

وی اضافه کرد: در شرایط کنونی تشویق اهدا کنندگان خون برای مشارکت در تامین ذخایر خونی با جدیت بیشتری پیگیری می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این مسؤول با اشاره به کاهش ذخایر خونی در سطح کشور ادامه داد: در زمان حاضر با سازو کارهای پیش بینی شده، این استان در خصوص تامین ذخایر خونی مشکلی ندارد و تلاش می شود این روند با همکاری اهدا کنندگان خون این استان شکل مناسب تری داشته باشد.

وی اظهار داشت: انتقال خون استان با توجه به شیوع بیماری کرونا در کشور غربالگری اهدا کنندگان خون را مورد توجه قرار داده و بر این اساس برای شناسایی مبتلایان، در بدو  ورود به مراکز اهدای خون پرسشنامه ای در اختیار مراجعان قرار می گیرد و افرادی که علائم سرماخوردگی، آنفلوانزا و یا مشکوک به کووید ۱۹ داشته باشند، پایش می شوند.

این مسؤول ادامه داد: در این پرسشنامه مراجعانی که به مناطق شیوع بیماری مسافرت کرده و یا خانواده های آنان  علائمی مشابه را داشته باشند نیز به مدت یک ماه از اهدای خون معاف می شوند که  پس از گذشت این مدت برای این کار دعوت می شوند.

وی اضافه کرد: همه مراجعه کنندگان به لحاظ این بیماری مورد غربالگری قرار می گیرند و تب مراجعه کنندگان در بدو ورود اندازه گیری می شود که در صورت نبود موارد خاص، برای انجام معاینات و مشاوره ها مورد پذیرش قرار می گیرند.

اسدی افزود: شهروندان و اهدا کنندگان به این مهم توجه داشته باشند که پایگاه انتقال خون استان برای خدمات رسانی بهتر، با رعایت دقیق  اصول و نکات بهداشتی کمترین ارتباط بین پرسنل و اهدا کننده وجود دارد.

وی خاطرنشان کرد: اهداکنندگان زنجانی در شرایط حساس کنونی کمک حال انتقال خون استان در امر تامین ذخایر خونی باشند تا با همدلی و همبستگی ملی بتوان بر این بیماری غلبه کرد.

سالانه ۶۰ هزار واحد فرآورده خونی در این استان تولید و در مراکز بیمارستانی استفاده می شود.

۹۴ درصد اهدا کنندگان خون در استان زنجان را مردان و بقیه را زنان تشکیل می دهند.

بر اساس اعلام دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی ۲۰۱ نفر در استان زنجان به بیماری کرونا مبتلا شده و از این تعداد ۱۳ نفر جان خود را از دست داده اند.

برچسب‌ها کرونا سازمان انتقال خون ایران زنجان پروندهٔ خبری کرونا در ایران؛ آخرین اخبار و گزارش‌ها

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کرونا سازمان انتقال خون ایران زنجان کرونا سازمان انتقال خون ایران زنجان اهدا کنندگان خون تامین ذخایر خونی انتقال خون

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۲۸۶۲۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۲۴۵ هزار هکتار از مزارع آذربایجان‌غربی سم‌پاشی شد

فرشته صادقی‌نسب مدیر حفظ نباتات سازمان جهادکشاورزی آذربایجان‌غربی گفت: سطح مبارزه با علف‌های‌هرزغلات ۱۴۸ هزار و ۷۱۴ هکتار، سطح مبارزه با بیماری‌های‌غلات ۴۱ هکتار و مبارزه با سن‌غلات ۹۵ هزار و ۸۱۸ هکتار در مرحله مادری بود و سطح مبارزه با ملخ ۶۰۰ هکتار بوده است.

وی با بیان اینکه مبارزه با ملخ‌ها در شهرستان سردشت انجام شده و ادامه دارد، افزود: عملیات سم‌پاشی بر علیه آفت سن‌پوره شروع نشده که در اسرع وقت اطلاع‌رسانی می‌شود ولی لازم است زارعان تا قبل از تخم ریزی اقدامات لازم را انجام دهند.

صادقی‌نسب بیان کرد: بیشترین مزارعی که مورد سم‌پاشی قرار گرفتند در شهرستان‌های بوکان و مهاباد هستند و باتوجه به شرایط جوی مساعد و وجود شرایط مناسب برای ایجاد و گسترش بیماری زنگ زرد گندم و بیماری‌های برگی در مزارع غلات استان از کارشناسان شبکه مراقبت تقاضا می‌شود ضمن پایش دقیق مزارع، در صورت مشاهده بیماری سریعا به کشاورزان اطلاع‌رسانی لازم را درخصوص سم‌پاشی مزارع با سموم توصیه شده سازمان حفظ نباتات کشور انجام دهند.

مدیر حفظ نباتات سازمان جهادکشاورزی آذربایجان‌غربی ادامه داد: مبارزه شیمیایی باید با نظارت کارشناسان مراکز خدمات جهادکشاورزی و کلینیک‌های گیاه‌پزشکی و در زمان مناسب انجام گیرد تا علاوه بر کارآیی و اثربخشی موثر، میزان استفاده از سموم شیمیایی کاهش و این آفت بر روند تولید و از بین رفتن خاصیت نانوایی گندم تاثیر نداشته باشد.

باشگاه خبرنگاران جوان مهاباد مهاباد

دیگر خبرها

  • روسای FIU سازمان بریکس با یکدیگر دیدار کردند
  • توزیع بیش از یک هزار لیتر سم رایگان در نیشابور
  • ۲۴۵ هزار هکتار از مزارع آذربایجان‌غربی سم‌پاشی شد
  • ۲۴۵ هزار هکتار از مزارع آذربایجان‌غربی سمپاشی شد
  • شایع‌ترین اختلالات روانی کرونا و آمار آن
  • کارآفرینان با همکاری اتاق بازرگانی مشارکت فعالانه مردم در اقتصاد را زمینه‌سازی کنند
  • حجاج این ۲ توصیه پزشکی را جدی بگیرند
  • ۲ توصیه مهم پزشکی به زائران خانه خدا | بخش عمده‌ سرماخوردگی‌ها کروناست | شیوع یک سویه بسیار واگیر کرونا
  • بزرگترین تولید کنندگان انرژی هسته‌ای در جهان (+ اینفوگرافی)
  • سندروم پس از کرونا چیست؟