Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-19@09:25:54 GMT

۴۷ هکتار از اراضی دولتی از ید متصرفان خارج شد

تاریخ انتشار: ۲۶ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۲۸۶۳۵۶

۴۷ هکتار از اراضی دولتی از ید متصرفان خارج شد

به گزارش خبرنگار مهر، آرش رضایی ظهر دوشنبه در نشستی با خبرنگاران در تشریح عملکرد یگان حفاظت از اراضی زمین و مسکن استان گفت: در سال جاری از تصرف بیش از ۹۵ مورد از اراضی دولتی پیشگیری به عمل آمده و ۴۷ هکتار از این اراضی هم با هماهنگی مراجع قضائی رفع تصرف شده است.

مدیرکل راه و شهرسازی ارزش تقریبی این اراضی را یک هزار و ۳۶۰ میلیارد ریال عنوان کرد و افزود: تمام تلاش یگان حفاظت راه و شهرسازی در سال پیش رو شناسایی اراضی تصرف شده سنوات گذشته و برخورد قاطع و بدون اغماض با زمین خواران خواهد بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بیان داشت: امروز نیز، یک فقره اراضی ملی به مساحت ۷۶۰ متر مربع از دست متصرفان خارج شد که ارزش تقریبی آن ۱۹ میلیارد ریال برآورد شده است.

رضایی حفاظت فیزیکی از عرصه‌های ملی را دشوارترین فعالیت‌های مجموعه راه و شهرسازی عنوان کرد و افزود: شعار سازمان ملی زمین و مسکن «یگان هوشمند، مقتدر، پاسخگو ۱۶۵۶» است که فقط در قالب شعار باقی نمی‌ماند بلکه به عنوان نقشه راه و ادامه مأموریت‌های یگان حفاظت راه و شهرسازی استان قرار خواهد گرفت.

آرش رضایی با اشاره به اینکه با رونمایی سامانه ارتباط مردمی متصور است، یگان حفاظت در زمینه رفع تصرفات اراضی ملی و دولتی موفق عمل کند از هموطنان خواست تا هر نوع تصرف و تعرض زمین خواران به اراضی دولتی را به صورت شبانه روز در تماس با شماره ۱۶۵۶ گزارش کنند.

رضایی یادآور شد: ارتباط مردمی با یگان حفاظت از طریق شماره ۱۶۵۶ و مشارکت مردمی تضمین تسریع و کاهش مضاعف زمین‌خواری خواهد بود.

مدیرکل راه و شهرسازی با توجه به اینکه ایام نوروز زمانی است که زمین خواران و متصرفین از فرصت سو استفاده می‌کنند و معمولاً در این روزها تصرف اراضی دولتی به حداکثر می‌رسد، اظهارداشت: یگان حفاظت در مرکز استان و شهرستان‌ها در این ایام، حفاظت از اراضی دولتی را تشدید نموده و بدون اغماض با پشتوانه قضائی و یگان‌های انتظامی مقتدرانه مطابق با ضوابط با متجاوزین به اراضی دولتی برخورد خواهد کرد و در جهت شناسایی متصرفین ساز و کاری را تدوین و در دستور کار دارد.

این مقام عالی راه و شهرسازی استان هرمزگان در خاتمه سخنان خود ضمن قدردانی از زحمات کارکنان یگان حفاظت اظهار امیدواری کرد با همکاری دوسویه مردم و یگان بتوانیم دست زمین خواران و سوداگران را از اراضی دولتی کوتاه کنیم.

کد خبر 4879982

منبع: مهر

کلیدواژه: آرش رضایی راه و شهرسازی هرمزگان رفع تصرف از اراضی ملی بوشهر ایلام ستاد مقابله با کرونا شیوع کرونا گرگان شهرکرد ماسک طبی احتکار قزوین استانداری سمنان شیراز زاهدان بیرجند مشهد اراضی دولتی راه و شهرسازی زمین خواران یگان حفاظت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۲۸۶۳۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رفع تصرف اراضی ملی در شهرستان قائم شهر

روابط عمومی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مازندران ساری اعلام کرد: در راستای اجرای دوفقره تبصره ذیل ماده ۵۵ قانون حفاظت و بهره برداری از منابع طبیعی، سرجنگلبان، مامورین یگان حفاظت بخش بیشه سر، اقدام به رفع تصرف، دو قطعه از اراضی جنگلی ملی واقع در منطقه هفت تن قائم شهر نمودند که بر این اساس آثار تصرفی اعم از پرچین‌ها از میان برداشته و عرصه‌ها اعاده به وضع سابق شد.

هموطنان می‌توانند در صورت مشاهده وقوع هرگونه تخلف در حوزه منابع طبیعی از قبیل قطع و حمل چوب آلات جنگلی، برداشت و حمل گیاهان مرتعی، برداشت و حمل محمولات فرعی جنگلی (چلم، خزه، سرخس و...) تصرف و تخریب اراضی ملی و حریق در عرصه‌های جنگلی و مرتعی را با شماره‌های ۲۴ ساعته امداد جنگل و مرتع ۱۵۰۴ و ۱۳۹ در میان بگذارند.

باشگاه خبرنگاران جوان مازندران ساری

دیگر خبرها

  • رفع تصرف ۵۰ هکتار از اراضی ملی در بوکان
  • رفع تصرف اراضی ملی در شهرستان طارم
  • رفع تصرف ۳۰۰ هکتار از عرصه‌های طبیعی کرمانشاه
  • رفع‌تصرف ۱۰هزار مترمربع از اراضی کشاورزی در لرستان
  • رفع تصرف اراضی دولتی شهرستان طرقبه و شاندیز به ارزش ۲۰۰ میلیون تومان
  • رفع تصرف فوری ۸۷ هزار مترمربع از اراضی ملی دماوند
  • رفع تصرف ۳ هکتار از اراضی ملی در اشنویه 
  • رفع تصرف اراضی ملی در شهرستان قائم شهر
  • آزادسازی ۳ هکتار از اراضی ملی ساری
  • رفع تصرف ۱۳ هکتار از اراضی ملی در شهرستان چرام