Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ،خسرو سیف پناهی شعبانی کارشناس هواشناسی کردستان گفت: با توجه به بررسی و تحلیل آخرین نقشه‌ها و خروجی مدل‌های پیش یابی هواشناسی،طی امروز دوشنبه و فردا سه شنبه بعلت وجود رطوبت موجود در منطقه و ناپایداری‌های ضعیف جوی شاهد پوشش ابر، وزش باد و در بعضی ساعات بارش‌های پراکنده باران بخصوص در نیمه غربی استان خواهیم بود؛ برای سایر نواحی بارش‌ها در حد احتمالی و ضعیف برآورد می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او افزود:به دنبال آن از اواخر وقت فردا سه شنبه تا اوایل صبح پنجشنبه با ورود سامانه بارشی جدید به نیمه غربی کشور شاهد ابری شدن آسمان، مه، وزش باد گا‌ها شدید، رگبار باران با احتمال رعدوبرق و در ارتفاعات و گردنه‌ها کاهش دید و بارش باران و برف خواهیم بود.

کارشناس هواشناسی کردستان بیان کرد:انتظار داریم بارش‌ها طی روز چهارشنبه فراگیر بوده و کل استان را در برگیرد؛ ولی میزان بارش‌ها برای شهرستان‌های مریوان، بانه، سروآباد، کامیاران و مناطق غربی و جنوبی شهرستان سنندج قابل توجه‌تر پیش بینی می‌شود، که این امر می‌تواند موجب آبگرفتگی موقت معابر شهری و روستایی در این مناطق گردد.

او افزود: با توجه به شرایط تشکیل گردوخاک بر روی جنوب عراق و شمال عربستان طی روز‌های سه شنبه تا پنجشنبه و شکل گیری جریانات جنوبی طی این مدت، امکان انتقال بخشی از آن به سطح استان بخصوص برای نواحی غربی و جنوبی وجود دارد و می‌تواند در بعضی ساعات کیفیت هوا و دید افقی را تا حدودی کاهش دهد.

سیف پناهی شعبانی گفت:روز‌های پنجشنبه و جمعه جو استان نسبتا پایدار بوده و بجز بارش‌های خفیف و پراکنده در برخی نقاط پدیده قابل توجه دیگری نخواهیم داشت؛ البته از اوایل شب جمعه سامانه بارشی دیگری وارد استان می‌شود؛ که در بولتن‌های آینده با جزئیات بیشتر در مورد آن اطلاع رسانی خواهد شد.

او در پایان گفت:از لحاظ دمایی نیز امروز و فردا بطور متوسط دما ۴ تا ۶ درجه افزایش می‌یابد؛ ولی روز چهارشنبه با ورود سامانه بارشی بخصوص در طول روز شاهد کاهش ۸ تا ۱۰ درجه‌ای دما خواهیم بود.

انتهای پیام/م

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: هواشناسی کردستان بارش باران بارش ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۲۸۶۳۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشاورزان راهکارهای مقابله با خشکسالی را در دستور کار قرار دهند

احد وظیفه در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان گفت: طی امروز و فردا با ورود سامانه بارشی در استان های هرمزگان، کرمان، سیستان و بلوچستان، بخش های جنوبی فارس، بخش های جنوب شرقی و بوشهر بارش های خوبی پیش بینی می شود که تا حدودی کم بارشی های جنوب را جبران می کند.

به گفته او، بنابر آمارها متوسط بارش های کشور ۴۵ درصد کمتر از نرمال و از لحاظ دمایی نرمال و بیش از نرمال است.

وظیفه ادامه داد: براساس نقشه های هواشناسی، به غیر از بخش های غربی مابقی بخش ها با کمبود بارش مواجه هستند. همچنین در استان های تهران، سمنان، قزوین و خراسان رضوی وضعیت آبی نامطلوب است.

رئیس مرکز خشکسالی با بیان اینکه برای مدیریت منابع آب و تامین آب شرب دچار چالش هستیم، افزود: گرچه در پاییز و نیمه اول زمستان دچار کم بارشی بودیم، اما در اسفند و فروردین  بارش های مناسبی داشتیم.

او با بیان اینکه وارد چهارمین سال خشکسالی شدیم، گفت: با توجه به شرایط خشکسالی و کم بارشی برای چهارمین سال متوالی، مدیریت منابع آبی باید مورد توجه تمامس بخش های صنعت، کشاورزی و شرب قرار بگیرد.

وظیفه گفت: با توجه به کاهش بارندگی در برخی مناطق به کشاورزان توصیه می شود که راهکارهای مقابله با خشکسالی را در دستور کار خود قرار دهند به طوریکه در مواقع بارندگی از برداشت آب های زیرزمینی و چاه ها اجتناب کنند و همواره مدیریت انرژی و آب را صرفه جویی کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی صنعت ، تجارت و کشاورزی

دیگر خبرها

  • تداوم فعالیت سامانه بارشی در برخی از مناطق کشور
  • هوای آذربایجان‌غربی گرم‌تر می‌شود
  • صدور هشدار قرمز برای این استان
  • هشدار قرمز؛ تداوم بارش‌های سنگین در ۵ استان
  • سامانه بارشی در راه خراسان جنوبی
  • ورود سامانه بارشی به جو خراسان جنوبی
  • هوای اصفهان بارشی می‌شود + جزئیات
  • جم و دیر؛ رکورد دار بارش‌های جوی
  • کشاورزان راهکارهای مقابله با خشکسالی را در دستور کار قرار دهند
  • رگبار، رعد و برق و بادهای شدید در راه هرمزگان است