Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-18@16:37:41 GMT

ایذه و معضلی به نام بازگشت کارگران

تاریخ انتشار: ۲۶ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۲۸۶۴۸۶

ایذه و معضلی به نام بازگشت کارگران

به گزارش ایرنا، ایذه یکی از شهرهایی است که به دلیل نبود کارخانجات، کارگاه‌ها و بنگاه‌های کارآفرینی مهم، از نرخ بیکاری بالایی برخوردار است.

این نرخ بالای بیکاری باعث شده است که تعداد زیادی از جوانان ایذه‌ای پس از رسیدن به سن کار، برای کاریابی خود راهی استان‌های دیگر شوند؛ آمار دقیقی از تعداد این نفرات در دست نیست اما کافیست بدانید اگر در حالت عادی بخواهید به عسلویه بروید باید در اتوبوس‌های ویژه این شهر به دیدن نفراتی که بوفه ، کف اتوبوس و روی راه‌پله آن نشسته‌اند و یا حتی در صندوق مخصوص بار اتوبوس قرار گرفته‌اند عادت کنید!

جوانانی که در شهرهای مختلف ‌و پروژه‌های گوناگون تن به کارهای سخت و طاقت فرسا می‌دهند، و با امکانات بهداشتی کم سر می‌کنند تا زندگی خود را بگذرانند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حالا با رسیدن موعد سال نو، تعداد زیادی از این افراد به قصد استراحت و دیدار با خانواده و یا به دلیل تعطیلی کارگاه‌ها، عزم برگشت به شهر خود را داشته و یا تاکنون وارد ایذه شده‌اند.

نکته مهم اما این است که پایش این نفرات برای جلوگیری از شیوع ویروس کووید۱۹ ، چگونه، با چه معیاری و با چه امکاناتی انجام خواهد شد؟

اطلاعات دریافتی خبرنگار ایرنا از برخی کارگران نشان می‌دهد که اتوبوس و مینی‌بوس هایی که کارگران را به ایذه می‌آورند با پایش درستی روبه‌رو نمی‌شوند.

یکی از این کارگران در این باره به خبرنگار ایرنا گفت: چند شب پیش همراه با ۴۰ مسافر با اتوبوس از عسلویه به ایذه رسیدیم؛ یکی از کسانی که مشغول پایش خودروهای ورودی به ایذه بود از راننده درخواست کرد که از سمت کمربندی به سمت جاده اصفهان حرکت کند تا کارگران در ورودی ایذه از سمت دهدز تست سلامت دهند.

قاید میلادی می‌گوید: راننده اتوبوس راهی جاده کمربندی شد اما بدون رفتن به منطقه پایش ، از جاده فرعی جلوی تالارهای عروسی و بدون اینکه کسی تست بدهد وارد شهر ایذه شد. من به عنوان یکی از مسافران داخل اتوبوس به این کار راننده اعتراض کردم ولی متاسفانه فایده نداشت. خواهش من از مسوولان این است که راه‌های فرعی ورودی به ایذه را هم کنترل کنند.

یکی دیگر از شهروندان نیز که برادرش از عسلویه به ایذه برگشته است می گوید: برادرم با اتوبوس از عسلویه به ایذه برگشت، وقتی از او سوال کردم که در ورودی شهر تست دادید یا خیر گفت فقط یک نفر جلوی در اتوبوس گفت مورد مشکوک دارین؟ راننده هم گفت نه نداریم؛ به همین سادگی ۴۴ نفر پایش شدند و جواب آزمایش همه منفی بود!

پایش ایستگاه‌های ورودی با جدیت در حال انجام است

مدیر شبکه بهداشت و درمان ایذه در این باره می‌گوید: ایستگاه‌های پایش در ورودی شهر ایذه مستقر هستند و با نوبتبندی و در طول شبانه روز در حال کار هستند، و تا حد امکان مسافران ورودی به ایذه پایش می‌شوند.

حسین شاه‌ولی افزود: با اطلاعاتی که به ما می‌رسد نسبت به بیماریابی و معاینه آنها اقدام می‌کنیم و تقاضا داریم همشهریانی که از شهرهای دیگر به ایذه مراجعه می‌کنند با حضور در پایگاه های بهداشتی نسبت به معاینه خود توسط پزشک اقدام کنند.

وی از لزوم کمک همه دستگاه‌ها و مردم در این زمینه سخن گفت و ادامه داد: در حال رایزنی هستیم تا مسیرهای فرعی منتهی به ایذه مسدود یا کنترل شود تا پایش در ایستگاه‌های ورودی با دقت بیشتری انجام شود.

وی گفت: البته لزوم رعایت بهداشت در کارگاه‌ها و پروژه‌های صنعتی نیز در پیشگیری از کرونا موثر است، چیزی که بسیاری از کارگران نسبت به نبود آن گله‌مندند.

یکی از کارگران ایذه‌ای شاغل در یکی از شهرهای خوزستان نیز در انتقاد به وضع بهداشت موجود در محل کار خود می‌گوید: ما نزدیک ۱۰۰ نیروی ایذه ای هستیم که در یکی از پتروشیمی های خوزستان مشغول کارهستیم و هیچ امکانات بهداشتی در محوطه کار ما وجود ندارد.

وی که برای مرخصی به ایذه آمده است ادامه داد: کافیست در این منطقه یک نفر به این بیماری مبتلا شود تا تمام کارگران دیگر نیز دچار آن شوند؛ حتی آب و مایع دستشویی در همه جای این پتروشیمی پیدا نمی‌شود که دست‌هایمان را مرتب بشوریم.

جاده‌های فرعی ایذه مسدود می‌شود

فرماندار ایذه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا در این باره بیان کرد: پایش جاده های ورودی به ایذه از سمت اصفهان، اهواز، مسجدسلیمان و اندیکا با جدیت و با کمک نیروی انتظامی، شبکه بهداشت و بسیج ادامه دارد.

حسین لامی زاده افزود: چند جاده فرعی و خاکی ورودی به شهر ایذه وجود دارد که از امروز دوشنبه با همکاری اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای مسدود می‌شوند تا رفت و آمد از طریق آنها غیرممکن شود.

بر اساس اعلام دانشگاه علوم پزشکی اهواز تاکنون ۲۵۳ نفر در خوزستان به ویروس کرونا مبتلا شده اند که ۳۳ نفر از این تعداد جان خود را از دست داده اند.

اهواز با ۸۴ نفر بیشترین تعداد مبتلایان به ویروس کرونا را در خوزستان دارد.

ویروس کرونا که کووید – ۱۹ نام دارد، نخستین بار در شهر ووهان چین شناسایی شد و تاکنون به بیش از یکصد کشور سرایت کرده و سازمان بهداشت جهانی را برآن داشته است تا وضعیت فوق العاده اعلام کند.لامی زاده 

برچسب‌ها کرونا ویروس کرونا دهدز ایذه سازمان جهانی بهداشت پروندهٔ خبری کرونا در ایران؛ آخرین اخبار و گزارش‌ها

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کرونا ویروس کرونا دهدز ایذه سازمان جهانی بهداشت کرونا ویروس کرونا دهدز ایذه سازمان جهانی بهداشت ویروس کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۲۸۶۴۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تصادف مرگبار در محور ایذه به پیان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان، سخنگوی مرکز اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز گفت: این حادثه ۵۹ دقیقه بامداد امروز چهارشنبه (۲۹ فروردین) بین دو دستگاه سواری پژو ۴۰۵ و پراید به وقوع پیوست.

عارف اصل شرهانی افزود: در این سانجه رانندگی یک مرد ۶۲ ساله جان خود را از دست داد و دو مرد ۲۶ و ۴۳ ساله و ۲ خانم ۱۸ و  ۱۶ ساله مصدوم شدند.

وی ادامه داد: مصدومان این حادثه توسط دو دستگاه امبولانس به بیمارستان شهدای ایذه اعزام شدند.

دیگر خبرها

  • هوشمندسازی ناوگان ترانزیت برای افزایش جذابیت ترانزیتی کشور
  • واژگونی اتوبوس در یزد/ ۱۳ نفر مصدوم شدند
  • واژگونی اتوبوس عازم تهران/ عکس
  • واژگونی اتوبوس در یزد / ۱۳ نفر مصدوم شدند
  • تصادف مرگبار در محور ایذه به پیان
  • واژگونی اتوبوس در یزد ۱۳ زخمی بر جا گذاشت
  • بازگشت پویش دوشنبه‌های ورزشی کارگران به کارخانه‌ها
  • پنج المان بزرگ در دروازه‌های ورودی شهر قم در حال نصب است
  • پیگیری وضعیت جاده ورودی ایوانکی
  • انحراف اتوبوس از جاده در کرمان ۳۵ حادثه‌دیده برجای گذاشت