Web Analytics Made Easy - Statcounter

یک شخصیت انقلابی بحرینی در نهمین سالروز یورش ارتش سعودی برای سرکوب اعتراضات مردمی، خواستار اتحاد تمامی گروه‌های معارض شد.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، در نهمین سالگرد ورود نیروهای سعودی در پوشش «نیروهای سپر جزیره» (نیروهای مشترک شورای همکاری خلیج فارس) به بحرین برای سرکوب مردم معترض در سال ۲۰۱۱، «عبدالاله الماحوزی» از فعالان انقلابی بحرین در پیامی به مردم و گروههای معارض، خواستار وحدت در برای مقابله با آنچه «محور شر» نامید، شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به نوشته وبگاه مرآة الجزیره او در این نامه نوشت که در تاریخ ۱۴ مارس ۲۰۱۱ نیروهای «سپر جزیره» با حمایت آمریکا و انگلیس و با چراغ سبز شاه بحرین وارد این کشور شدند و تمامی تلاش‌ها برای مذاکره و گفت‌و‌گو را «زیر چکمه سربازان» و «زنجیره تانک‌ها» ناکام گذاشتند.

الماحوزی ورود نیروهای سعودی به بحرین آن هم پس از ادعای مقامات منامه مبنی بر لزوم گفت‌و‌گو  را نشانه سال‌ها فریب و دروغ حکومت آل خلیفه علیه مردم دانست و گفت: «دعوت مقامات برای گفت‌و‌گو جدی نیست. منطق حکومت علیه مردم منطق تانک و سلاح و قتل و شکنجه است و هیچ منطق دیگری در کار نیست.»

این فعال بحرینی ورود نیروهای سعودی را اشغال رسمی بحرین خواند و گفت که تصمیم سیاسی در بحرین به نظر دولت ریاض وابسته است.

او نیروهای سعودی را چهره دیگری از «داعش» دانست و گفت که این دو هیچ تفاوتی با یکدیگر ندارند و افزود: «کسانی که مساجد را تخریب می‌کنند و نیروهایشان وارد روستاها شده و جوانان را می‌کشند و به زنان تعرض می‌کنند و حتی قرآن را آتش می‌زنند؛ داعش عقیده تکفیری داشت و آن‌ها نیز چنین عقایدی دارند.»

الماحوزی در پایان پیام خود نوشت: «مثلث تروریستی آل خلیفه، آل سعود و آمریکا و همپیمانانش نه سال پیش علیه ما متحد شدند و همه را سرکوب کردند. در قبال این وحدت اشرار ما نیز در همه سطوح معارضان باید اتحاد داشته باشیم».

ورود نیروهای سعودی و اماراتی در قالب نیروهای «سپر جزیره» به بحرین (۱۲۰۰ نیروی سعودی و ۸۰۰ اماراتی) در حالی صورت گرفت که هدف از تشکیل این نیرو مقابله با تجاوز خارجی به هر یک از کشورهای عضو است؛ نه سرکوب اعراضات داخلی. عدم کارایی این نیرو در جریان اشغال کویت به دست صدام در سال ۱۹۹۱ موجب شک و تردید بسیاری در فلسفه وجودی سپر جزیره شد.


نیروهای سعودی با عبور از پل «ملک فهد» وارد بحرین شدند.

انتهای پیام/ص

منبع: فارس

کلیدواژه: داعش بحرین اعتراضات مردمی آمریکا عربستان سعودی ورود نیروهای سعودی سپر جزیره

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۲۸۷۲۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ترساندن از مبارزه با اسرائیل باعث سکوت مردم نشود

ایسنا/خراسان جنوبی استاد حوزه علمیه قم گفت:  عده‌ای مردم را از نبرد و مبارزه می‌ترسانند که نتیجه آن نباید سکوت مردم شود لذا کم توجهی هیات‌ها، مساجد و آموزش و پرورش نسبت به مبارزه با اسرائیل شور مبارزه با اسرائیل را کم کرده است.

حجت الاسلام ولوی امروز سه‌شنبه ۷  اسفند در مسجد امام حسین(ع) بیرجند در تجمع مردمی محکومیت اقدامات وحشیانه و هتاکانه سربازان رژیم جعلی صهیونیستی در غزه به عوامل اصلی بی تفاوتی امت اسلامی در برابر جنایات رژیم صهیونیستی اشاره کرد و گفت: امروز برخی قارون‌های امت اسلامی به خاطر دنیای خود در برابر جنایات رژیم صهیونیستی سکوت کرده و با وقاحت تمام روابط خود را با این رژیم کودک کش عادی می‌کنند.

وی با بیان اینکه عربستان سعودی سردمدار عادی سازی با رژیم صهیونیستی است، افزود: چرا کشورهای اسلامی بر سر آنها فریاد نمی‌زنند و از آنها نمی‌خواهند که دست از اقدامات بی شرمانه خود بردارند؟

استاد حوزه علمه قم با اشاره به اینکه علمای اهل سنت باید در مقابل سکوت سعودی ها فریاد بزنند، ادامه داد: این موضوع یک گلایه از سوی ماست که علما و جریان اهل سنت باید به میدان بیایند و در کنار شیعیان بر سر سعودی‌ها فریاد بزنند.

حجت الاسلام ولوی بیان کرد: ترکیه متاسفانه رویکرد نفاق گونه‌ای در پیش گرفته و بسیاری از اقلام رژیم صهیونیستی را تامین می‌کند که قارون‌هایی هستند، به خاطر دنیای خود سکوت کرده و تن به ذلت می‌دهند.

استاد حوزه علمیه قم با اشاره به اینکه علمای اهل سنت باید در مقابل سکوت سعودی‌ها فریاد بزنند، گفت: این موضوع یک گلایه از سوی ما است که علما و جریان اهل سنت باید به میدان بیایند و در کنار اهل تشیع بر سر سعودی‌ها فریاد بزنند.

وی با بیان اینکه عامل بی دردی امت اسلامی قارون‌هایی مانند جریان‌های برخی از سلبریتی‌ها که برای یک حیوان(سگ) مطلب در فضای مجازی می‌گذارند اما برای مظلومان فلسطین یک پست نمی‌گذارند، افزود: گروه دیگر جریانات سامری هستند که امت اسلامی را در تبلیغات و آموزش خود از نبرد می‌ترسانند.

حجت الاسلام ولوی خاطرنشان کرد: طبق روایات در آخرالزمان ایرانی‌ها مستضعفان جهان را نجات می‌دهند. 

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • هلاکت یک سرکرده داعش در عراق
  • ورود روزانه حدود ۷۴ هزار گردشگر به قشم
  • (عکس) «گوی اژدها»؛ یک شهربازی عجیب در عربستان سعودی!
  • محمد غلوم: مادحین برای تولید اثر جهانی فکر کنند / امروز خیلی‌ها در دنیا فارسی یاد می‌گیرند که صحبت‌های رهبری را متوجه شوند+فیلم
  • محمد غلوم: مادحین برای تولید اثر جهانی فکر کنند / امروز خیلی‌ها در دنیا فارسی یاد می‌گیرند که صحبت‌های مقام معظم رهبری را متوجه شوند+فیلم
  • ترکیب کاملا روس بحرین برای مسابقات کشتی قهرمانی آسیا/قهرمان جهان به بیشکک می‌آید
  • صعود قطر و امارات قطعی شد/ پیروزی سوریه، اردن و بحرین مقابل حریفان
  • تساوی تاریخی تاجیکستان با عربستان در جشن نوروز
  • ترساندن از مبارزه با اسرائیل باعث سکوت مردم نشود
  • دعوت پادشاه بحرین از بشار اسد برای شرکت در نشست اتحادیه عرب