Web Analytics Made Easy - Statcounter

تین نیوز

معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور و رئیس سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور با بیان اینکه شناسایی وانت بارهای فعال در بخش حمل و نقل عمومی و تخصیص سهمیه عادلانه به آن ها از اولویتهای بخش حمل ونقل بار و مسافر شهری است، از واریز اولین مرحله سهمیه اعتباری مابه‌التفاوت قیمت بنزین برای وانت‌بارهای دارای پروانه فعالیت درون شهری خبر داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش تین‌نیوز به نقل از ایسنا، مهدی جمالی نژاد در این باره افزود: در این مرحله برای وانت‌بارهای تک سوز و دوگانه‌سوزی که تا انتهای بهمن ماه در سامانه مدیریت حمل بار درون‌شهری به نشانی utcms.ir با موفقیت ثبت‌نام کرده و اطلاعاتشان در مراحل صحت سنجی مورد تأیید واقع شد، سهمیه اضافی در قالب اعتبار ریالی به کارت‌بانکی ذینفع واریز شد.

وی در ادامه گفت: برای وانت‌بارهای پرمصرف تک سوز و دوگانه‌سوز به ترتیب معادل ۱۵۰ و ۱۳۰ لیتر و نیز برای وانت‌بارهای کم‌مصرف تک سوز و دوگانه‌سوز به ترتیب معادل ۱۰۰ و ۹۰ لیتر سهمیه اضافی به‌صورت اعتبار ریالی (هر لیتر معادل ۱۵۰۰۰ ریال) به کارت‌بانکی مالک یا راننده خودرو واریزشده است.

وی متذکر شد: این سهمیه‌های اعتباری تنها از طریق کارت‌بانکی وی و تنها برای پرداخت مابه‌التفاوت قیمت بنزین در دستگاه کارت‌خوان جایگاه‌های سوخت قابل‌استفاده است.

جمالی نژاد با اشاره به شیوع ویروس کرونا و ضرورت کاهش مراجعات مردمی به شهرداری‌ها و سازمان‌های ذی‌ربط برای جلوگیری از گسترش بیشتر این ویروس اضافه نمود: با توجه به تدابیر از پیش اندیشیده شده، تا ابتدای خرداد ۹۹ مالکان وانت‌بارهای شهری برای دریافت سهمیه اعتباری اضافه نیازی به مراجعات حضوری نداشته و تنها کافی است از طریق اینترنت شخصی در سامانه UTCMS  ثبت‌نام نمایند.

وی افزود: از این تاریخ به بعد باید ضمن مراجعه به شهرداری و دریافت پروانه فعالیت و اشتغال معتبر، به ازای هر حمل بار خود از سامانه باربرگ، سند حمل بار روزانه و حقیقی دریافت کنند.

براساس گزارش روابط عمومی سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور، وی اضافه نمود: لازم به ذکر است سامانه باربرگ کاملاً الکترونیک بوده و در هر موقعیت جغرافیایی و بدون مراجعه به مکانی خاص، امکان دریافت باربرگ فراهم می‌باشد.

رئیس سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور در انتها با اشاره به لزوم یکپارچه سازی فرایندهای ساماندهی گفت: به منظور اجتناب از دوباره کاری رانندگان محترم، مکاتبات و هماهنگی هایی با وزارت صمت به منظور در نظر گرفتن ناوگان ساماندهی شده تحت اتحادیه های صنفی انجام شده که در صورت ارائه اطلاعات صحیح و کامل، این اطلاعات نیز به عنوان ساماندهی شده در نظر گرفته می‌شود. در ضمن امکان اعطای سهمیه بر اساس پیمایش حاصل از سفرهای موفق ثبت شده در شرکت های ارائه دهنده خدمات هوشمند حمل بار نیز برای وانت های دارای پروانه فعالیت معتبر مهیاست.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

منبع: تین نیوز

کلیدواژه: مهدی جمالی نژاد سهمیه سوخت اعتباری برای وانت بارهای شهرداری ها حمل بار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تین نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۲۸۷۸۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مقابله با آلودگی هوا در چین با رونمایی از اولین موتور دیزلی جهان

چین به‌تازگی از یک موتور دیزلی با بازده حرارتی ۵۳.۰۹ درصد رونمایی کرده که اولین نمونه از نوع خود در سراسر جهان است و مصرف سوخت و انتشار کربن‌دی‌اکسید را به میزان چشمگیری کاهش می‌دهد و به این ترتیب نقش چشمگیری در کاهش آلودگی هوای شهرها خواهد داشت.

به گزارش سرویس ترجمه خبرگزاری ایمنا، از زمان اختراع موتور احتراق داخلی دیزل در ۱۲۷ سال پیش، مهندسان و دانشمندان تلاش کرده‌اند تا بازده حرارتی آن را بهبود بخشند. یک شرکت چینی در یک پیشرفت قابل‌توجه، اولین موتور دیزلی در تاریخ با بازده حرارتی ۵۳.۰۹ درصدی را به نمایش گذاشت. تیم سازنده این موتور تلاش خود را روی بهینه‌سازی چهار سیستم حیاتی تأمین سوخت، ورودی هوا، احتراق و کاهش اصطکاک متمرکز کردند. این شرکت فناوری جدید خود را در کنگره جهانی موتورهای احتراق داخلی ۲۰۲۴ تیانجین چین به نمایش گذاشت و موفقیت آن توسط سازمان تست معتبر بین‌المللی و مرکز تحقیقات و فناوری خودروی چین به‌عنوان یک نهاد تخصصی تست موتورهای احتراق داخلی چینی به‌رسمیت شناخته شد.

نوآوری پیشرو در بهره‌وری

درصد انرژی احتراق دیزلی که بدون نیاز به مکانیزم بازیابی حرارت اتلاف به کار خروجی مفید موتور منتقل می‌شود، به‌عنوان راندمان حرارتی موتور پایه شناخته می‌شود و اقتصاد موتور با افزایش راندمان حرارتی موتور پایه بهبود پیدا می‌کند. شرکت چینی یادشده در شانزدهم سپتامبر ۲۰۲۰ با رونمایی از موتور دیزلی که رکورد جدیدی را با راندمان حرارتی بدنه ۵۰.۲۳ درصد به ثبت رساند، به نقطه عطف قابل‌توجهی در این زمینه دست پیدا کرده بود. این شرکت در هشتم ژانویه ۲۰۲۲ پیشرفت بیشتری کرد و بازده حرارتی موتور را به ۵۱.۰۹ درصد رساند و در بیستم نوامبر ۲۰۲۲ به بازده حرارتی ۵۲.۲۸ درصدی دست پیدا کرد که می‌تواند منجر به کاهش قابل‌توجه ۱۲ درصدی در مصرف سوخت و انتشار دی‌اکسیدکربن شود.

تیم تحقیقاتی شرکت با سرمایه‌گذاری و تلاشی ۵۰۰ روزه روی بهینه‌سازی چهار سیستم حیاتی تأمین سوخت، ورودی هوا، احتراق و کاهش اصطکاک متمرکز شد و از پیشرفت‌های قبلی فراتر رفت. این تیم به‌طور مؤثر فناوری‌های احتراق با انبساط بالا، فشار جریان مخلوط، تزریق سوخت با راندمان بالا و کاهش اصطکاک با مقاومت پایین را توسعه داد و به دلیل این پیشرفت‌ها که با پیشرفت‌های اندک ۰.۱ درصدی به دست آمد، به نقطه عطف مهمی دست پیدا کرد. تلاش‌های تیم منجر به شکستن رکورد موتور از سد بازده حرارتی ۵۳ درصدی برای اولین بار در سطح جهان شد که این دستاورد قابل مقایسه با دویدن انسان در یک مسابقه ۱۰۰ متری در کمتر از ۹ ثانیه است.

کاهش مصرف سوخت

بر اساس برآوردهای فعلی مالکیت موتور دیزل در چین ارتقا از سطح راندمان حرارتی ۴۵-۴۶ درصد معمول به ۵۳ درصد می‌تواند اقتصاد موتور دیزل را تا حدود ۱۴ درصد افزایش دهد. این نوآوری منجر به صرفه‌جویی در سوخت سالانه حدود ۳۱ میلیون تن و کاهش انتشار کربن به میزان ۹۷ میلیون تن می‌شود. به بیان ساده‌تر یک تراکتور سنگین با مسافت پیموده‌شده سالانه ۲۵۰ هزار کیلومتر به لطف این فناوری می‌تواند در حدود ۱۲ هزار گالن سوخت دیزل صرفه‌جویی کند. این امر منجر به صرفه‌جویی سالانه تقریباً ۱۳ هزار و ۵۲۹ دلار برای مالک و با توجه به قیمت بازار سوخت دیزل ۱.۰۸ دلار برای هر لیتر سوخت می‌شود.

این پیشرفت تنها یک دستاورد فنی نیست بلکه مزایای آن شامل کاملاً شامل حال شهرها برای کاهش آلودگی هوا می‌شود.

کد خبر 747183

دیگر خبرها

  • باید به سهمیه المپیک برسیم
  • ◄ سهمیه لاستیک دولتی برای رانندگان اتوبوس و سواری کرایه بین شهری؟
  • مقابله با آلودگی هوا در چین با رونمایی از اولین موتور دیزلی جهان
  • میزان سفرهای حمل ونقل عمومی درون شهری زیر ۵۰ درصد است
  • میزان سفر‌های حمل ونقل عمومی درون شهری ۵۰ درصد است
  • حمله ایران به اسرائیل هنوز در کانون توجه کاربران مجازی/ آیا اسرائیل به تاسیسات هسته‌ای ایران حمله می‌کند؟ / سود مرحله سوم سهام عدالت کی واریز می‌شود؟ / سیل دوبی و واقعیت‌هایی که سانسور شد/ داغ شدن عنوان جدول لیگ برتر در فضای مجازی
  • مهدی الفتی ملی پوش گلستانی سهمیه المپیک پاریس در رشته ژیمناستیک را کسب کرد
  • پیام تبریک وزارت ورزش پس از کسب سهمیه‌های ایران در المپیک 
  • الفتی، اولین المپیکی تاریخ ژیمناستیک ایران شد
  • ژیمناستیک ایران برای اولین بار المپیکی شد