Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها- با شیوع گسترده ویروس کرونا در خوزستان تمامی دستگاه‌های دولتی و همچنین سپاه، بسیج و نیروهای مردمی اقداماتی را در سطح شهرستان‌ها جهت مقابله با این ویروس انجام داده‌اند. ۲۶ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۶:۴۸ استانها خوزستان نظرات - اخبار استانها -

علی بختیاری در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در دزفول اظهار داشت: با توجه به افزایش تعداد بیماران مبتلا به ویروس کرونا بخش دوم ایزوله حاد تنفسی بیمارستان دزفول با ظرفیت 30 تخت راه‌اندازی شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی از آماده‌باش تمامی کارکنان درمانی بیمارستان بزرگ دزفول در ایام نوروز 1399 خبر داد، افزود: تمام مرخصی‌های کارکنان درمانی و پشتیبانی بنا به دستورالعمل کشوری لغو شده است.

بختیاری ضمن درخواست از مردم شریف دزفول جهت اقدام به قرنطینه‌ خانگی گفت: شهروندان با رعایت نکات بهداشتی در بحث کنترل شیوع بیماری کرونا کمک کنند.

به گزارش تسنیم بنابر اعلام دانشگاه علوم پزشکی دزفول تا عصر روز یکشنبه 25 اسفندماه 29 بیمار در بیمارستان دزفول بستری هستند.

همچنین آزمایش کرونای 36 نفر در بیمارستان بزرگ دزفول تاکنون مثبت شده است، که از این تعداد 19 نفر از دزفول، 10 نفر خارج از حوزه دانشگاه علوم پزشکی دزفول، پنج نفر از شوش و 2 نفر از گتوند هستند و آزمایش کرونی 49 نفر نیز تاکنون منفی شده که از بیمارستان مرخص شده‌اند.

آمادگی سپاه دزفول برای احداث بیمارستان صحرایی

سرهنگ پاسدار هادی سعادت زاده در گفت وگو با خبرنگار تسنیم در دزفول اظهار داشت: با توجه به شیوع ویروس کرونا در کشور، سپاه دزفول آمادگی کامل جهت کمک رسانی در امر کنترل شیوع این کرونا ویروس را دارد.

وی افزود: یکی از وظایف سپاه حفظ جان مردم است لذا در این شرایط بحرانی، سپاه پاسداران دزفول تمام امکانات خود را با ایجاد قرارگاه پدافند زیستی جهت کمک به دستگاه‌های درمانی و بهداشتی بسیج کرده است.

سعادت زداه گفت: تعامل سازنده بین نیروهای سپاه و بسیج برای کم کردن تردد مردم در بین شهر در دستور کار قرار گرفته است.

وی در ادامه با اشاره به گندزدایی و ضدعفونی کردن معابر و پمپ بنزین های سطح شهرستان توسط بسیج و سپاه دزفول گفت: سپاه دزفول آمادگی کامل دارد که در صورت نیاز اقدام به احداث بیمارستان صحرایی کند و از این نظر جای نگرانی وجود ندارد.

شناسایی انبار حاوی بیش از دو هزار و 460 لیتر الکل احتکار شده در اهواز

نعمت الله بیرانوندی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در اهواز اظهار داشت: یک انبار حاوی دو هزار و 460 لیتر الکل احتکار شده با گزارشات مردمی شناسایی و پلمب شد.

وی گفت این انبار توسط گزارشات مردمی به اطلاع تعزیرات حکومتی اهواز رسیده و با هماهنگی های لازم این انبار شناسایی و توسط پلیس اماکن نیروی انتظامی پلمب شد.

مدیرکل تعزیرات حکومتی خوزستان گفت: این الکل کشف شده برای توزیع به معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی اهواز تحویل داده شد.

بیراوندی در پایان ضمن تقدیر از سازمان صمت، معاونت غذا و دارو و همچنین کارکنان اداره اماکن نیروی انتظامی تصریح کرد: مجموعه تعزیراتی استان تا آخرین لحظه شکست کرونا در صحنه حضور داشته و آماده دریافت گزارشات مردمی هستند.

دانش آموزان جهادی دزفول برای مبارزه با کرونا وارد میدان شدند

جهاد مسیری روشن با پایانی فتح گونه است. مسیری که انقلاب اسلامی را از آغاز تاکنون پشتیبان و هدایت بخش بوده است. هر کجا و هر زمان روحیه جهادی در دستور کار قرار گرفته است بحران‌ها مجبور به زانوزدن شدند.

ویروس کرونا در کنار دشواری‌های که در هفته‌های اخیر در کشور برای مردم ایجاد کرده است وجوه مثبتی از همدلی و باهم بودن و"دیگر"دوستی را رقم زده و نشاط اجتماعی بر پایه ایثار را در کشور سبب شده است.

گروه‌های مردمی و جهادی از نخستین گروه‌هایی بودند که برای مبارزه با کرونا وارد میدان شدند و به پشتیبانی از سیستم بهداشتی به خدمت مردم و ارائه خدمات پرداختند.
رضا صائمی نیا فرمانده حوزه بسیج دانش آموزی دزفول در مصاحبه با خبرنگار تسنیم در این باره اظهار داشت: تیم جهادی دانش آموزی بیش از چند شبانه روز است که برای مقابله با ویروس کرونا وارد کار شده است.

وی افزود: دانش آموزان جهادی با انگیزه بالا و خستگی ناپذیر پا به پای مدافعان سلامت در شهر دزفول در حال فعالیت هستند. دانش آموزان جهادی با همکاری سپاه دزفول، شهرداری و سازندگی ناحیه مقاومت بسیج دزفول در زمینه مبارزه با ویروس کرونا فعالیت می‌کنند.

فرمانده حوزه بسیج دانش آموزی دزفول گفت: اعضای این گروه جهادی، دانش آموزان و فرماندهان واحد دبیرستان‌های شهرستان دزفول هستند. این تیم به شکل گروه 20 نفره دانش آموزی هر شب به ضدعفونی خیابان‌ها، بانک،ها، عابر بانک‌ها و مکان‌های که نیاز به پاکسازی داشته باشند اقدام می‌کند.

مسئول بسیج دانشجویی شهرستان ایذه نیز درباره اقدامات جهادی دانشجویان در مقابله با ویروس کرونا گفت: دانشجویان جهادی شهرستان ایذه برای مقابله ویروس کرونا دوره آموزشی و عملیاتی لازم را دیدند.

احمدی افزود: گروه جهادی سفیران ولایت حوزه بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد واحد ایذه با همکاری شهرداری شهرستان ایذه به طور مستمر معابر اصلی و مکان های پر تردد شهر را ضدعفونی و گند زدایی می‌کنند.

رضا علیمردانی مسئول بسیج سازندگی حوزه مقاومت بسیج ثارالله در باره اقدامات جهادی مقابله با کرونا گفت: بسیجیان جهادی حوزه مقاومت بسیج ثارالله شهر صفی آباد تمامی معابر اصلی و فرعی شهر صفی آباد ضدعفونی و گندزدایی کردند.

وی در این باره افزود: بخش‌های مختلف شهر صفی آباد از جمله نقاط پر تردد همانند معابر اصلی و فرعی شهر، عابر بانک ها، ایستگاه های اتوبوس و غیره توسط گروه های جهادی این حوزه به مدت یک هفته به صورت شبانه روزی گندزدایی و ضدعفونی شد.

مسئول بسیج سازندگی حوزه مقاومت بسیج ثارالله اظهار داشت: بسیج همانند دیگر ارگان‌ها تا رفع کامل این بیماری در کنار مردم است. انتظار می رود کل جامعه نسبت به مسائل بهداشت فردی و اجتماعی توجه بیشتری داشته باشند تا شاهد ریشه کن شدن هرچه سریعتر این ویروس باشیم.

آخرین اقدامات شورای سلامت بهبهان برای مقابله با کرونا تا فعالیت گروه های جهادی

کرونا با تمام دردسرهایش همه اقشار و سلایق گردهم آمده تا باری از میدان برداشته و قدمی هر چند ناچیز در برابر ویروس کرونا بردارند.

یوسف زمانی اصل در جلسه شورای سلامت، قرارگاه پیشگیری و مبارزه با کرونا اظهار داشت: بحث مسدود کردن راه ها، ماشین های حامل بار ورودشان آزاد است اما در مورد ماشین های مسافرتی دو ایست بازرسی ایجاد میکنیم که ماشین وارد شده به کمربندی حتما از شهرخارج نیز شود.

وی در پاسخ به دغدغه همشهریان شاغل خارج از شهرستان افزود: همشهریان شاغل در شهرهای همجوار که مجبور به رفت آمدند مجاز هستند اما مسئله مدنظر ما که مصرانه روی آن تاکید می کنیم مسافرانی هستند که قصد سکونت دارند که خواهش میکنیم به این شهرستان سفر نکنند.

فرماندار بهبهان با بیان اینکه به همشهریانی که به قصد مسافرت دو سه روزه از شهر خارج می شوند اجازه برگشت نخواهیم داد بیان کرد: برخی از ناهماهنگی ها به خاطر این است که این بحران یک پدیده جدید است و تاکنون با آن مواجه نشده بودیم.

زمانی اصل گفت: وضعیت شهرستان ما اکنون خوب است اما باید بدانیم این وضعیت شکننده است و حفظ شرایط نرمال منوط به همکاری و مساعدت مردم در کنار تلاش بی وقفه مسئولان است.

فرماندار بهبهان ضمن اشاره به این که تنها کشوری هستیم که در حال مبارزه با کرونا هستیم و در تحریم ظالمانه تنها از داشته های داخلی خودمان استفاده می کنیم عنوان کرد:اختلاف نظر و دنبال منیت ها بودن در این زمان به هیچ عنوان قابل قبول نبوده و پذیرفته نیست.

وی تصریح کرد: برنامه ریزی ما دو ماهه با پیش بینی این که تا دو ماه آینده نیز شرایط سخت است بوده و باید توانمان را تقسیم کنیم که تا آخر بتوانیم با همه وجود کار کنیم.

فرماندار بهبهان ادامه داد: انتظار است تمام موارد مورد نیاز توسط دانشکده علوم پزشکی مشخص و به ما اعلام شود تا در اسرع وقت تهیه شود.

زمانی اصل با اشاره به وضعیت جایگاه های سوخت و گلایه شهروندان اظهار داشت: جایگاه های سوخت بسیار مهم هستند، همه آن ها باید دستکش یکبار مصرف و مواد ضدعفونی کننده داشته باشند، شرکت پخش فراورده ها باید روزانه تمام جایگاه ها را بررسی کنند.

وی در پاسخ به دغدغه مدیران برای عدم پذیرش میهمان نوروزی افزود:مراکز گردشگری تماما تعطیل هستند، هتل ها و مسافرخانه ها، پلاژها و ویلاها تماما با نظارت اداره مربوطه روزانه بازدید می شود.

فرماندار بهبهان بیان کرد: تعطیلی بازار انجام شد اما فروشگاه های موادغذایی و میدان تره بار با رعایت اصول بهداشتی به کار خود ادامه می دهند اما نانوایی ها توسط یک تیم جداگانه از ستادمقابله با کرونا رصد میشوند و بر اساس دستورالعمل علوم پزشکی اقدام میکنند.

وی در پایان با اشاره به این که دفاتر پیشخوان باید مراجعات را کاهش دهند، در حال مکاتبه برای رفع مشکل پرداخت قبوض در این ماه‌‌ها هستیم گفت: بانک ها در حال برنامه ریزی برای کاهش مراجعات می باشند و به زودی انجام می شود.

تعطیلی بازار شهرستان بندرماهشهر

محسن بیرانوند پیش از ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: با تصمیم ستاد پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا عملیات رفع آلودگی و ضد عفونی کردن اماکن مختلف شهرستان بندرماهشهر امشب انجام خواهد شد.

وی افزود: این عملیات امشب راس ساعت 21 توسط یگان مخصوص جنگ های میکروبی، شیمیایی و هسته ای منطقه پدافند هوایی جنوب غرب کشور شروع شده و تا صبح فردا ادامه خواهد داشت.

فرماندار شهرستان بندرماهشهر بیان کرد: در پی این عملیات و با اعلام قبلی به صنوف مختلف بازار، بازار شهرستان بندرماهشهر امشب تعطیل است.

وی خاطرنشان کرد: از همه مردم فهیم شهرستان بندرماهشهر خواهش می کنیم که از تردد در سطح شهرستان پرهیز کرده و برای تسریع در عملیات در منازل خود باقی بمانند.

براساس آخرین آمار تعداد مبتلایان به ویروس کرونا در خوزستان تا امروز به 306 نفر رسیده و تعداد قربانیان این ویروس به 38نفر افزایش داشته است.

سپاه رشت «رزمایش پیشگیری و مقابله با کرونا» برگزار می‌کندآزمایشگاه تشخیص کرونا در کاشان راه‌اندازی شدشرایط موجود نباید اجازه دهد خانواده قربانیان کرونا احساس تنهایی کنند

انتهای پیام/331/ح

R41468/P/S6,57/CT7 واژه های کاربردی مرتبط ویروس کرونا

منبع: تسنیم

کلیدواژه: ویروس کرونا ویروس کرونا خبرنگار تسنیم شهرستان بندرماهشهر فرماندار بهبهان مقابله با کرونا مبارزه با کرونا ویروس کرونا ویروس کرونا مقاومت بسیج دانش آموزان دانش آموزی سپاه دزفول علوم پزشکی بسیج دانش بانک ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۲۸۸۸۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صلح و سازش پایانی بر پرونده قتل و اختلاف خانوادگی در دزفول

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان، حجت الاسلام و المسلمین عبدالحمید امانت بهبهانی بیان کرد: چهار ماه پیش درگیری و نزاع خانوادگی در مسجد سلیمان منجر به قتل یک خانم و تشدید اختلاف بین اعضای خانواده شد.

وی ادامه داد: درخواست مکرر بستگان این خانواده از رییس دادگستری دزفول برای ورود به موضوع موجب شد تا این پرونده در دستور کار شعبه ۱۲ شورای حل اختلاف این شهرستان قرار گیرد.

رئیس توسعه حل اختلاف خوزستان با اشاره به برگزاری نشست‌های متعدد اعضای شعبه حل اختلاف دزفول با اعضای این خانواده گفت: خوشبختانه با تلاش‌های جهادی و خداپسندانه، اولیای دم با رضایت ثبتی و بدون هیچگونه دریافت دیه، قاتل را بخشیدند.

وی ادامه داد: بین اعضای این خانواده برادری، صمیمیت و رفع کدورت ایجاد و این پرونده و چندین پرونده مرتبط با صلح و سازش مختومه شد.

شورای حل اختلاف خوزستان با ایجاد مراکز صلح یار در استان تلاش دارد تا با ایجاد صلح و سازش در پرونده‌های قضایی در کاهش جمعیت زندانیان، توسعه آرامش و امنیت در استان گام بردارد.

بر اساس اعلام رییس کل دادگستری خوزستان، ۲۳۵ پرونده قصاص نفس در این استان سال گذشته به صلح و سازش ختم شد که این رقم نسبت به سال ۱۴۰۱ با ۹۰ فقره پرونده، ۱۶۱ درصد پیشرفت داشته است.

دیگر خبرها

  • قرارگاه جهادی زیرکوه درحال خدمت‌رسانی به سیل زدگان/۳۰ مورد امداد
  • آبرسانی به واحدهای تولیدی سردشت دزفول+فیلم
  • بازدید استاندار خوزستان از هلدینگ کشاورزی در دزفول
  • «مه مغزی» عارضه جدید کرونا
  • ۱۵۰۰ تخت بیمارستانی به سرانه درمانی البرز افزوده می شود
  • طولانی‌ترین عفونت کرونا که ۶۱۳ روز طول کشید، بیش از ۵۰ جهش ایجاد کرد
  • مراسم معارفه امام جمعه بخش سردشت دزفول
  • شکست نظامی آمریکا در صحرای طبس نشانگر تحقق وعده‌های خداوند است
  • صلح و سازش پایانی بر پرونده قتل و اختلاف خانوادگی در دزفول
  • پرونده قتل و اختلاف خانوادگی در دزفول به صلح و سازش ختم شد