Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، شهرام عسکری بعدازظهر دوشنبه در جمع خبرنگاران افزود: شرایط آب و هوایی و مجاورت استان ما با استان‌های خوزستان و بوشهر، احتمال ورود ملخ صحرایی به مزارع را دوچندان می‌کند.

وی با بیان اینکه این آفت خسارات فراوانی به مزارع وارد می‌کند، گفت: کشاورزان باید در راستای مقابله با این آفت هوشیار بوده و در صورت مشاهده گزارش دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عسکری همچنین با بیان اینکه این حشره از طریق تخم ریزی گسترش پیدا می‌کند، افزود: ملخ ماده در هر دوره صدها تخم را در یک غلاف وارد خاک می‌کند و در طول زندگی خود که سه تا پنج ماه طول می‌کشد، بین دو تا پنج بار تخم ریزی می‌کند.

وی اظهار داشت: در نتیجه هر ملخ به صورت بالقوه قادر به تولید بیش از هزار حشره دیگر است که این تخم سال‌ها در زمین می‌ماند و هنگامی که شرایط مطلوب باشد، به شفیره تبدیل می‌شود.

عسکری سرعت بالا، پیمایش مسیرهای طولانی و هجوم میلیونی را دلیل خسارت‌های سنگین این ملخ عنوان کرد و گفت: این حشره در مسیر خود علوفه، غلات، صیفی جات، انواع درختان و گیاهان را از بین برده و علف‌های هرز و گیاهان خشکیده را نیز از بین می‌برند.

وی افزود: حمله این آفت، علاوه بر خسارت مستقیم، روی دامداری تأثیرگذار بوده و میزان گوشت و شیر دام‌ها نیز بر اثر کاهش تغذیه تقلیل پیدا می‌یابد.

منبع: جماران

کلیدواژه: بودجه 99 ویروس کرونا تغذیه زمین شرایط آب و هوایی شیر کشاورزی بودجه 99 ویروس کرونا امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۲۸۹۳۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برداشت خوشه‌های طلایی گندم از مزارع کشاورزی خرمشهر

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما آبادان، مدیر جهاد کشاورزی خرمشهر گفت: با آغاز برداشت گندم از مزارع خرمشهر پیش بینی شده که ۳۶ هزار تن گندم از سطح ۱۴ هزار هکتار از زمین های کشاورزی این شهرستان برداشت شود.
یاسر شریفی بیان اینکه برداشت از ۲۵ فروردین ماه آغاز می‌شود و تا پایان اردیبهشت ماه ادامه دارد افزود: امسال ۱۴ هزار هکتار از اراضی شهرستان زیر کشت گندم رفته است و پیش بینی می‌شود ۳۶ هزار تن محصول از این سطح برداشت شود.
مدیر کل غله و خدمات بازرگانی خوزستان نیز پیش بینی کرد: بیش از یک میلیون و ۸۰۰ هزار تن محصول گندم از سطح مزارع استان برداشت و روانه سیلو‌ها شود.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • حدود ۶۰ هزار تن چغندرقند از مزارع خوزستان برداشت شد
  • باور می کنید، این یک حشره باشد؟! (عکس)
  • گل محمدی به عنوان گیاهی اقتصادی برای کشاورزان یزدی
  • اجرای برنامه پیشگیری از خودکشی در گچساران/ غربالگری سلامت روان
  • قرار گرفتن گل محمدی در برنامه‌ی توسعه‌ی کشت استان یزد
  • مبارزه با آفات سن در هزار و ۱۰۰ هکتار از اراضی چهارمحال و بختیاری
  • ۱۵۰۰ هکتار از اراضی داورزن زیر کشت محصولات جالیزی
  • بازسازی جاده‌های دسترسی به مزارع وقنات،جنوب سیستان وبلوچستان
  • برداشت خوشه‌های طلایی گندم از مزارع کشاورزی خرمشهر
  • برداشت ۸۵۰۰ تن گندم در اراضی استان بوشهر