Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-24@16:37:19 GMT

ثبت تخلف با تجهیزات بومی ممکن شد

تاریخ انتشار: ۲۶ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۲۸۹۹۶۶

ثبت تخلف با تجهیزات بومی ممکن شد

یک شرکت دانش‌بنیان در کشورمان توانسته به دانش طراحی و تولید دوربین‌های سرعت‌سنج و چند محصول دیگر دست پیدا کند.

به گزارش ایسنا، حسین توحیدی مدیرعامل این شرکت دانش‌بنیان درباره یکی از محصولات این شرکت با نام «دوربین سرعت سنجی ثابت» توضیح داد: این دوربین در جاده‌ها و خیابان‌ها نصب می‌شود و کار و وظیفه میزان سرعت و خواندن پلاک خودروهای عبور شده را دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: این دوربین از الگوریتم پردازش تصویر برای سنجش سرعت و خواندن پلاک خودرو استفاده می‌کند. در این دوربین خطای سرعت سنجی حدود یک درصد و دقت پلاک خوانی آن بیش از ۹۵ درصد است.

این فعال فناور درباره دیگر محصولات تولید شده این شرکت، گفت: علاوه بر دوربین سرعت‌سنجی ثابت و دوربین پلاک خوان، سرعت سنج خودرویی، دوربین پلاک خوان کارابین، سامانه راداری ثبت تخلف سرعت، ثبت تخلف عبور از چراغ قرمز، سیستم تخمین بار و سامانه سرعت‌سنج لیزری از دیگر محصولات تولید شده این شرکت دانش‌بنیان هستند.

توحیدی توضیح داد: در بحث دوربین‌های ترافیکی، به دلیل این که حروف الفبا و اعدادی که در زبان فارسی استفاده می‌کنیم، بسیاری شبیه به هم هستند، در نتیجه کار علمی بسیاری بر روی این دوربین‌ها صورت گرفته است که خوشبختانه در این رابطه توانسته‌ایم محصول نهایی را با کیفیت و کارایی بسیار خوبی به بازار عرضه کنیم.

وی به اختلاف قیمت بین محصول این شرکت و نمونه مشابه خارجی آن اشاره و بیان کرد: قیمت تمام‌شده این سیستم‌ها بسیار پایین‌تر از نمونه‌های خارجی آن است.

توحیدی همچنین اضافه کرد: دوربین سرعت سنج و دوربین ترافیکی این شرکت توانسته است استاندارد CE اتحادیه اروپا را کسب کند.

مدیرعامل این شرکت دانش‌بنیان درباره واردات محصولات مشابه ساخت این شرکت، گفت: همچنان نمونه مشابه این محصولات از چین وارد کشور می‌شود و در داخل نیز، یکی دو شرکت وجود دارند که نمونه مشابه این محصولات را تولید می‌کنند، ولی به لحاظ فنی با یکدیگر متفاوت هستند.

این فعال فناور به موضوع اشتغال‌زایی اشاره و بیان کرد: در این شرکت برای ۳۲ نفر به صورت مستقیم شغل ایجاد شده است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: تخلف دانش بنیان شرکت دانش بنیان سرعت سنج

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۲۸۹۹۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تخلفات راهنمایی و رانندگی و مبلغ جریمه ها در کشورهای همسایه چگونه است؟

هر کشور قوانین راهنمایی و رانندگی و جرائم مربوط به خود را دارد. ندانستن قوانین در هر کشور می‌تواند بسیار خسارت‌زا باشد؛ برای مثال جریمه سرعت غیرمجاز در هلند بسیار بیشتر از اروپای شرقی است.

در عربستان، در صورتی که افراد از پل عابر پیاده عبور نکنند و مسیر مستقیم از وسط بزرگراه را برگزینند، بین هزار تا ۲ هزار ریال عربستان جریمه خواهند شد!

امارات متحده عربی

به گزارش روزیاتو، سیستم امتیاز سیاه دبی، رانندگانی را که قوانین راهنمایی و رانندگی را زیر پا می‌گذارند ردیابی می‌کند. این سیستم از امتیازهایی برای نشان دادن میزان جدی بودن تخلف استفاده می‌کند. هر بار که یک راننده کار اشتباهی انجام می‌دهد، مانند رانندگی با سرعت زیاد یا پیروی نکردن از علائم راهنمایی و رانندگی، چند امتیاز سیاه دریافت می‌کند.

رانندگی در حالت مستی می‌تواند جریمه بین ۲۰ هزار تا ۳۰ هزار درهم، تا سه ماه حبس، ۶۰ روز توقیف خودرو یا همه این موارد را به دنبال داشته باشد. متخلفان ممکن است امتیاز سیاه هم دریافت کنند.

در صورتی که رانندگان از سرعت مجاز، کمتر از ۳۰ کیلومتر در ساعت تخلف کنند، بین ۳۰۰ تا ۶۰۰ درهم جریمه می‌شوند. اگر این تخلف از سرعت مجاز بیش از ۶۰ کیلومتر در ساعت و حتی بالاتر باشد، جریمه هزار و ۵۰۰ درهمی، ۱۲ امتیاز سیاه) و ۳۰ روز توقیف ماشین را به دنبال خواهد داشت.

عبور از چراغ قرمز، هزار درهم جریمه، ۱۲ امتیاز سیاه و توقیف ۳۰ روزه وسیله نقلیه را به همراه دارد. البته در قوانین راهنمایی رانندگی ذکر شده که عبور از چراغ قرمز تعلیق گواهینامه ندارد. بی‌توجهی به خط عابر پیاده و راندن بیش از سرعت مجاز در نزدیکی این خط نیز ۵۰۰ درهم جریمه را در پی خواهد داشت.

ترکیه

به نقل از سایت ikamet، رانندگی در حالت مستی چندین حالت دارد. بابت اولین تخلف ۶۴۴۰ لیره، بابت دومین بار هشت هزار و ۷۵ لیره و بابت سومین بار ۱۲ هزار و ۹۷۸ لیره جریمه برای فرد به دنبال دارد.

تخلف از سرعت مجاز تا ۳۰ درصد سرعت مجاز، هزار و ۵۰۷ لیره و تخلف از سرعت مجاز، بیش از ۳۰ درصد تا ۵۰ درصد سه هزار و ۱۳۶ لیره جریمه در پی خواهد داشت. تخلف از سرعت مجاز بیش از ۵۰ درصد، فرد خاطی را متوجه جریمه ۶ هزار و ۴۴۰ لیره‌ای خواهد کرد. عبور از چراغ قرمز هزار و ۵۰۷ لیره و بی‌توجهی به خط عابر پیاده سه هزار و ۱۳۶ لیره جریمه دارد.

عربستان

این کشور جرائم راهنمایی و رانندگی را به چهار دسته عمده تقسیم کرده است. دسته اول جرائم که از همه سنگین‌تر هستند، بین ۵۰۰ ریال تا ۹۰۰ ریال جریمه فرد و حتی توقیف وسیله نقلیه را در پی خواهند داشت. رانندگی در حالت مستی، عبور از چراغ قرمز و تخلف از سرعت مجاز بیش از ۲۵ کیلومتر جزو این دسته هستند.

دسته دوم جرائم بین ۳۰۰ ریال تا ۵۰۰ ریال هستند و مجدداً امکان توقیف وسیله نقلیه را دارند. تخلف از سرعت مجاز کمتر از ۲۵ کیلومتر جزو این دسته به شمار می‌رود. به این ترتیب دسته‌های سوم و چهارم جرائم کوچک‌تر و مجازات‌های کمتر را پوشش می‌دهند.

عمان

رانندگی در حالت مستی در عمان برای اولین بار هزار ریال عمان (۲۶۰۰ دلار) و برای دومین بار ۲ هزار ریال عمان (۵۲۰۰ دلار) جریمه در پی خواهد داشت. مشخص است که این جریمه بسیار سنگین است زیرا در مقایسه با تخلف از سرعت مجاز تا ۲۰ کیلومتر که تنها ۱۰ ریال عمان جریمه دارد، مبلغ بسیار بیشتری از فرد دریافت می‌شود. تخلف از سرعت مجاز از ۲۱ تا ۳۰ کیلومتر در ساعت نیز ۱۵ ریال عمان و ۲ امتیاز منفی در پی خواهد داشت.

رد کردن چراغ قرمز یکی از بدترین تخلفات رانندگی است که یک راننده می‌تواند در عمان مرتکب شود؛ چراکه علاوه بر جریمه ۵۰۰ ریالی، می‌تواند او را تا یک سال در زندان حبس کند! بی‌توجهی به خط عابر پیاده نیز ۱۵ تا ۳۰ ریال عمان جریمه خواهد داشت.

قطر

رانندگی در حالت مستی در قطر نیز به دلیل خطرناک بودن جرم سنگینی محسوب می‌شود. هر فرد متخلف ممکن است با ۱۰ هزار تا ۵۰ هزار ریال قطر، احتمال حبس و حتی تبعید مواجه شود!

تخلف از سرعت مجاز با هر ۱۰ کیلومتر بیشتر، ۱۰۰ ریال قطر جریمه دارد. این جریمه تا سقف هزار ریال می‌تواند بالا برود. عبور از چراغ قرمز تا ۶ هزار ریال قطر و توقیف وسیله نقلیه را به همراه خواهد داشت.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • 5 دلیل برای خرید میان رده های شیائومی
  • تعیین مهلت نصب دوربین ثبت تخلف در آزادراه شیراز اصفهان
  • تخلفات راهنمایی و رانندگی و مبلغ جریمه ها در کشورهای همسایه چگونه است؟
  • اینترنت خانگی 5G چیست؟
  • بازدید مدیرعامل بانک مسکن از شرکت ناواکو و تاکید بر استفاده از ظرفیت ها، تجارب و دانش بومی شرکت در جهت افزایش نوآوری، درآمدزایی و خودکفایی مالی
  • راه اندازی هنرستان‌های جوار صنعت سرعت می‌گیرد
  • بومی سازی کاربردی ترین تجهیزات گلخانه ای کشور در مازندران
  • بومی‌سازی کود «تریپل سوپر فسفات» توسط متخصصان یک شرکت دانش‌بنیان
  • برپایی پاویون دانش بنیان‌ها در نمایشگاه ایران هلث
  • ایران هلث ۱۴۰۳؛ سکوی پرتاب شرکت‌های دانش‌بنیان به سوی صادرات