Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ناطقان»
2024-04-19@21:57:33 GMT

طرح جدید پلیس برای ترخیص خودرو

تاریخ انتشار: ۲۶ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۲۹۰۴۲۸

رئیس مرکز شماره گذاری پلیس راهور ناجا مراحل ترخیص خودرو از طریق دفاتر پلیس + 10 و نرم افزارهای موبایلی را تشریح کرد. ناطقان: سرهنگ محمدی رئیس مرکز شماره گذاری پلیس راهور ناجا در تشریح خبر فوق اظهار داشت: باعنایت به نامگذاری سال98 به عنوان پلیس هوشمند توسط سردار فرمانده ناجا، در راستای تحقق آن هدف، سردار هادیانفر رئیس پلیس راهور ناجا اصلاح فرایندها و هوشمندسازی و توسعه خدمات در دستور کار قرار گرفت و با شیوع ویروس کرونا شتاب بیشتری یافت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی افزود: یکی از خدمت های جدید پلیس راهور ناجا ترخیص خودروهای توقیف شده توسط مقامات قضایی و پلیس راهور است که گام اول در دفاترپلیس+10 و گام دوم فرایند ترخیص خودرو به صورت اینترنتی و از طریق نرم افزارهای تلفن همراه انجام خواهد پذیرفت.

سرهنگ محمدی گفت: در فاز اول برای تعداد 12کلان شهر تهران، اصفهان، مشهد، تبریز، اهواز، قم، کرمانشاه، ساری، رشت، گرگان، شیراز، اراک انجام می شود و در فاز دوم و در اوایل سال99 این فرایند به کل کشور تسری خواهد یافت.

وی ادامه داد: درحال حاضر در تهران تعداد 11 ستاد ترخیص که خدمات ترخیص خودرو را انجام می دهند به 139 دفتر پلیس+10توسعه خواهد نمود و بطور میانگین در فاصله یک الی دو کیلومتری به منازل عموم شهروندان تهرانی یک دفتر پلیس10 وجود دارد.

رئیس مرکز شماره گذاری پلیس راهور ناجا اذعان داشت: در سراسر کشور و کلیه شهرستانهای کشور تعداد 1066 دفتر پلیس+10 وجود دارد و  در آینده نزدیک که به هم میهنان عزیز خدمات ترخیص خودرو ارائه خواهند نمود  که کل مراحل فرایند ترخیص خودرو بصورت پیامکی به مالک خودرو ابلاغ می کردد. بعد از احراز هویت و احراز مالکیت مالک، اطلاعات بصورت الکترونیکی به ستاد ترخیص ارسال و پس از تاییدیه بلامانع بودن ترخیص که به صورت سیستمی توسط ماموران و با نظارت حاکمیتی پلیس راهور انجام می شود، نیازی به حضور فرد در ستاد ترخیص راهور نمی باشد.

وی افزود: هزینه حمل خودرو با جرثقیل و هزینه پارکینگ را مالک بصورت اینترنتی و با دستگاه پوزی که در دفاتر پلیس+10 تعبیه شده پرداخت می نماید و با ارائه قبض ترخیص، شخص می تواند به پارکینک مربوطه برای ترخیص وسیله نقلیه توقیفی خود مراجعه نماید و اگر شخص  در همان روز به پارکینگ مراجعه کند هیچگونه هزینه ای به پارکینگ پرداخت نخواهد نمود. منبع: فارس برچسب ها: طرح جدید ، پلیس ، ترخیص خودرو

منبع: ناطقان

کلیدواژه: طرح جدید پلیس ترخیص خودرو پلیس راهور ناجا ترخیص خودرو پلیس 10

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت nateghan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ناطقان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۲۹۰۴۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۲۵۰۰ خودرو و تاکسی برقی از گمرک ترخیص شد

به گزارش خبرگزاری مهر، حسن کریمی سنجری مدیر طرح خودروهای برقی وزارت صنعت معدن تجارت در مصاحبه با رادیو گفت: در حال حاضر ۲۵۰۰ خودرو و تاکسی برقی از گمرک ترخیص شده که در سه ماه آینده ۸ تا ۱۰ هزار خودروهای برقی که بخشی از آنها در حال حمل و ترخیص است در معرض واگذاری قرار می‌گیرد.

وی گفت: مجموع خودروهای سواری که تا سه ماه آینده به بازار عرضه می‌شود بین ۸ تا ۱۰ هزار خودرو است که به دنبال ایجاد شرایط تحویل آن به ناوگان عمومی هستیم.

کریمی سنجری تصریح کرد: خودروی برقی نسبت به خودروی بنزینی حدود سالانه ۸ تا ۱۰ هزار لیتر بنزین صرفه جویی می‌کند زیرا برق را می‌توان از منابع تجدید پذیر به دست آورد ولی نمی‌توان بنزین را از منابع دیگر تأمین کرد.

وی اظهار کرد: اگر قرار باشد با سوخت‌های فسیلی برق تولید کنیم می‌توانیم منشأ آلودگی را به خارج از شهرها ببریم و دیگر تاکسی‌ها در شهر تولید آلودگی نمی‌کنند.

مدیر طرح خودروهای برقی وزارت صنعت معدن تجارت بیان کرد: در اینجا باید به رانندگان تاکسی یارانه و کمک ارائه کنیم و بخشی از سودی که دولت ناشی از صرفه جویی به دست می‌آید را به شکل بلاعوض به رانندگان تاکسی بدهد.

وی گفت: وزارت صمت همیشه به دنبال فرهنگ‌سازی و نهادینه کردن این امر است ولی وقتی ناوگان حمل و نقل عمومی را به خودروی برقی مجهز کنیم نیازمند توسعه ایستگاه‌های شارژ هستیم. اگر شرایط شارژ فراهم باشد مردم ما علاقه مند هستند که خودروی برقی سوار شوند. عده‌ای از مردم علاقه دارند خودروی وارداتی بخرند ولی می‌توانیم این کار را با خودروی برقی انجام دهیم. بخش مهمی از خودروی برقی باید تأمین کننده حمل و نقل عمومی باشد و بخشی از آن باید به مردم اختصاص یابد.

کد خبر 6082655 سمیه رسولی

دیگر خبرها

  • ترخیص ۲۵۰۰ خودرو و تاکسی برقی از گمرک
  • ترخیص ۲ هزار و ۵۰۰ خودرو و تاکسی برقی از گمرک
  • ۲۵۰۰ خودرو و تاکسی برقی از گمرک ترخیص شد
  • ثبت بیش از ۹۳ هزار مأموریت توسط اورژانس استان مرکزی
  • ارتقای کیفیت و استحکام بدنه خودرو مطالبه جدی پلیس در سال ۱۴۰۳ است
  • ماجرای ماشین‌های دوربین‌دار پلیس‌ در تهران | بیشترین تردد خودروهای دوربین‌دار در ۳ منطقه | موتورسیکلت‌های پلیس با دوربین در ۶ جهت
  • واردات نامرئی خودرو
  • محدودیت‌های ترافیکی ویژه روز ارتش در ساری
  • وقتی وزیر صمت بخاطر هماهنگ نکردن حرفهایش با وزیر اقتصاد،گاف می دهد/ علی آبادی در باره تعداد واردات خودرو درست می گوید یا گمرک؟
  • وقتی وزیر صمت بخاطر هناهنگ نکردن حرفهایش با وزیر اقتصاد،گاف می دهد/ علی آبادی در باره تعداد واردات خودرو درست می گوید یا گمرک؟