Web Analytics Made Easy - Statcounter

اقتصاد آنلاین - محبوبه قرمزچشمه؛ یکی از این تخلفات زمین‌خواری در نوده دماوند شکل گرفت. در نوده به شکل غیرقانونی زمین‌ها ابتدا مسطح شده و پس از حصارکشی غیرقانونی، ساخت و سازهای غیرمجاز انجام شده بود. با پیگیری های انجام شده، صبح امروز از همه این اراضی ملی رفع تصرف به عمل آمد.

سید احمد حسینی، مدیر راه و شهرسازی شرق تهران در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصاد آنلاین با اشاره به رفع تصرف گسترده نوده دماوند (در بخش رودهن) گفت: یکی از مشکلات وزارت راه و شهرسازی تصرفاتی است که در مناطق و محدوده های مختلف صورت می گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

برای مقابله با این امر همواره وزارت راه و شهرسازی پیشرو است. امروز اراضی آزاد شده به مقدار ۱۰ هکتار در بخش نوده رودهن ارزشی معادل ۲هزار میلیارد داشته است.

وی در ادامه گفت: عملیات بسیار سختی بود و نیاز به هماهنگی‌های بسیاری داشت.  با مدیریت راه و شهرسازی شرق استان، یگان حفاظت از اراضی اداره کل راه و شهرسازی، منابع طبیعی، آبخیزداری، جهاد کشاورزی و شهرداری رودهن این عملیات رأس ساعت ۶ صبح امروز ۲۶ اسفندماه ۹۸ آغاز شد و با موفقیت به اتمام رسید.

حسینی تصریح کرد: رفع تصرفات در قالب قلع و قمع مستحدثات غیرمجاز شامل تخریب شدو دیوارکشی ها و تسطیح ها بوده است.

وی با بیان این که در رفع تصرف اخیر ۳۳ قطعه آزاد شده است، افزود: دادگستری دماوند در این خصوص همکاری و پشتیبانی گسترده ای داشت که لازم است در این زمینه تشکر ویژه ای از قوه قضائیه بابت این همراهی داشته باشیم.

حسینی در آخر بااشاره به فرهنگ سازی در زمینه اطلاع رسانی گفت: سامانه ۱۶۵۶ برای اعلام تصرفات مشکوک به ادارات کل راه و شهرسازی است.

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: راه و شهرسازی ساخت و ساز زمین خواری اراضی راه و شهرسازی رفع تصرف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۲۹۰۸۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رفع تصرف ۵۰ هکتار از اراضی ملی در بوکان

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز مهاباد، رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری بوکان گفت: این مقدار اراضی ملی توسط افراد سودجو، کشت شده بود که با تلاش ماموران یگان حفاظت این اداره و همکاری دستگاه قضایی و نیروی انتظامی از متصرفان بازپس گرفته شد

اسماعیل عبدالله‌وند گفت: برای جلوگیری از تصرف دوباره این مقدار اراضی بیش از ۲۵ کیلومتر از این محوطه با استفاده از ادوات مختلف پی‌کنی و با استفاده از حفاری جداسازی شد.

او افزود: تلفن ۱۵۰۴ یگان حفاظت این شهرستان به صورت شبانه‌روزی آماده دریافت گزارش‌های مردمی جهت جلوگیری از تخریب و تصرف اراضی ملی توسط سودجویان و متصرفان است.

دیگر خبرها

  • حبس بیت‌المال و توزیع با تأخیر آن، از زمان خلیفه دوم شروع شد/مقابله امام علی با ویژه‌دانی در بیت‌المال
  • رفع تصرف ۵۰ هکتار از اراضی ملی در بوکان
  • رفع تصرف اراضی ملی در شهرستان طارم
  • رفع تصرف اراضی دولتی شهرستان طرقبه و شاندیز به ارزش ۲۰۰ میلیون تومان
  • رفع تصرف فوری ۸۷ هزار مترمربع از اراضی ملی دماوند
  • رفع تصرف ۳ هکتار از اراضی ملی در اشنویه 
  • دستور استاندار البرز برای مقابله جدی با زمین‌خواری
  • رفع تصرف اراضی ملی در شهرستان قائم شهر
  • قیمت گذاری ۲۹ پرونده امور زمین در بهشهر
  • آزادسازی ۳ هکتار از اراضی ملی ساری