Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-24@05:26:40 GMT

نمی شود هر متخصصی یک نسخه مدیریت بحران ارائه دهد

تاریخ انتشار: ۲۶ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۲۹۱۰۸۳

نمی شود هر متخصصی یک نسخه مدیریت بحران ارائه دهد

به گزارش خبرگزاری مهر، آیت الله لطف الله دژکام، افزود: یکی از مسائلی که امروز با آن مواجه هستیم این است که ایران متفاوت با سایر کشورهای جهان، به دنبال ایجاد مدلی جدید در تصمیم گیری است و در این مدل سازی جدید، پیش از هر چیز باید به تعریف نقش مدیریت و فرماندهی واحد بپردازیم.

امام جمعه شیراز ادامه داد: در بحران کرونا، نهاد تصمیم گیر و مسئول برای مدیریت روانی جامعه کیست؟ کدام ارگان و نهاد رسماً مسئول این کار است تا از آن مطالبه کنیم که چه کارهایی کرده اند و چه کارهایی باید بکنند؟ بسیاری از ارگان‌ها در این زمینه هم مسئول هستند و هم نیستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

یعنی تمام مسئولیت کار متوجه آنها نیست اما در عین حال تعریف هم نکرده ایم که چه بخشی از کار بر عهده آنهاست در نتیجه امروز نمی‌توانیم مدعی باشیم که چه دستگاهی خوب کار کرده و چه دستگاهی عملکرد بدی داشته است.

وی با یادآوری اینکه پیشتر گفته که در بحران کرونا تابع تصمیمات بهداشتی و درمانی مسئولان و متخصصان ذیربط هستیم اما در زمان مدیریت، متخصصین نیز باید مدیریت واحد را بپذیرند و نمی‌شود هر متخصصی یک نسخه مدیریت بحران ارائه دهد چرا که در این صورت هرج و مرج به وجود می‌آید، عنوان کرد: امروز مسئله کرونا در ایران یک تهدید است که باید آن را با هوش و طراحی و برنامه ریزی صحیح به فرصت تبدیل کنیم و این نیازمند این است که به خصوص در بحث سلامت روانی و معنوی، متخصص دانشگاهی ما و متخصص حوزوی ما دور یک میز بنشینند و با همفکری به یک نسخه جامع و واحد از مسئله برسند.

نماینده ولی فقیه در استان یکی دیگر از فرصت‌های بالقوه این تهدید را جوشش انگیزه‌های جهادی و انسانیت دانست که تبلور آن را می‌بینیم.

دژکام اضافه کرد: طلبه جوانی که زن و فرزندش بر اثر کرونا فوت شده اکنون خودش در خط مقدم این مساله دارد به بیماران خدمت رسانی می‌کند و این نوع رفتار به جامعه آرامش می‌دهد.

به گفته امام جمعه شیراز، نوع کار در این عرصه به گونه‌ای است که کسانی می‌توانند کار را پیش برند که خود توانایی داشته باشند به میدان بیایند و آن چیزی که مقتضی ایمان و باور به خدا است را نشان دهند، اگر این کار را توانستیم انجام دهیم در فاز روانی و معنوی به مردم کمک کرده ایم وگرنه اینکه هر کار دیگری را انجام دهیم که صرفاً تحلیل و تبیین باشد به درد مردم نمی‌خورد چون مردم درگیر و گرفتار هستند و امروز باید دردی از مردم دوا کرد.

منبع: جماران

کلیدواژه: بودجه 99 ویروس کرونا امام جمعه فوت مدیریت بحران نماینده ولی فقیه هرج و مرج بودجه 99 ویروس کرونا امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۲۹۱۰۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بارش های شدید در راه تهران؛ هشدار مدیریت بحران

دریافت 2 MB کد خبر 846485 برچسب‌ها خبر مهم باران تهران

دیگر خبرها

  • چگونه خسارات سیل را کاهش دهیم؟
  • فعالیت سامانه نسخ الکترونیک بیمه سلامت پایدار شد
  • ببینید | هشدار جدی مدیریت بحران به مردم تهران!
  • بارش های شدید در راه تهران؛ هشدار مدیریت بحران
  • سیل اخیر سیستان و بلوچستان آزمایش اعتماد مردم به مسوولان بود
  • مدیریت بحران سیستان و بلوچستان تجهیزات کافی ندارد
  • تلویزیون‌های جدید TCL چه مشخصاتی دارند؟
  • سپاه پاسداران در عرصه سلامت گره‌گشا است/ دوران شیوع کرونا جلوه‌ای از خدمت‌رسانی به مردم
  • سپاه پاسداران در عرصه سلامت گره‌گشا است / دوران کرونا جلوه‌ای از خدمت‌رسانی به مردم
  • سپاه پاسداران؛ از سربلندی در آزمون کرونا تا امداد به سیل‌زدگان