Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارسینه»
2024-04-25@05:47:48 GMT

کره جنوبی برنده مبارزه با کرونا شد

تاریخ انتشار: ۲۶ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۲۹۱۱۱۰

کره جنوبی برنده مبارزه با کرونا شد

کره جنوبی با تکیه بر فناوری‌های پیشرفته خود به نبرد بیماری «کووید-۱۹» رفت. این کشور دارای یک پلت‌فرم دیجیتال پیشرفته برای استخراج داده‌های بزرگ، همراه با هوش مصنوعی (AI) است.

کره جنوبی با استفاده از تجزیه و تحلیل داده‌های بزرگ، سیستم‌های هشداردهنده پیشرفته مبتنی بر هوش مصنوعی و روش‌های مشاهده، در حال حاضر موفق شده است تا در مدت زمان کوتاهی وضعیت ویروس کرونا در این کشور را تحت کنترل خود درآورد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پلت‌فرم داده بزرگ مذکور، اطلاعات کلیه شهروندان و اتباع خارجی مقیم کره جنوبی را ذخیره می‌کند و اطلاعات به دست آمده از کلیه سازمان‌های دولتی، بیمارستان‌ها، موسسات مالی، اپراتور‌های تلفن همراه و سایر خدمات را با آن اطلاعات اولیه ادغام می‌کند.

کره جنوبی از تجزیه و تحلیل داده‌ها و اطلاعات استفاده کرد و با ترکیب آن‌ها توانست بستری را ایجاد کند که این اطلاعات به افرادی که برنامه‌های مختلف مبتنی بر هوش مصنوعی دارند، منتقل شود. هرگاه آزمایش بیماری کووید-۱۹ شخصی مثبت می‌شود، اطلاعات دو هفته گذشته این فرد از جمله اطلاعات سفر، فعالیت‌ها و نقشه‌های رفت و آمد مسافرت فرد آلوده برای تمامی افرادی که در نزدیکی این فرد بوده‌اند ارسال می‌شود. این اطلاعات به دولت کمک می‌کند تا به راحتی بتواند افرادیکه فرد آلوده با آن‌ها در تماس بوده را شناسایی کند و آن‌ها را تحت آزمایش پزشکی قرار دهد.

هوش مصنوعی اجرای سریع همه این مراحل را تضمین می‌کند. بیمارستان‌ها، خدمات آمبولانس، آزمایشگاه‌های تست سیار (mobile testing lab) همه برای ارائه خدمات سریع و کارآمد به بخش آی. تی و فناوری وابسته هستند.

کره جنوبی همچنین آزمایش کروناویروس را هنگام بازرسی خودرو از افراد نیز می‌گیرد و طی آن نمونه‌هایی را از افراد حاضر در داخل ماشین می‌گیرد و نتیجه آزمایش نیز طی چند دقیقه اعلام می‌شود. در صورت مثبت بودن بلافاصله آن‌ها را از ماشین بیرون آورده و به مراکز درمانی ویژه منتقل می‌کنند. بسیاری از این آزمایشگاه‌های سیار مجهز به امکانات ۵G که توسط اپراتور‌های تلفن همراه ارائه می‌شود، هستند. اگر هر فرد آلوده در یک ساختمان بزرگ زندگی کرده یا کار کرده باشد، مراکز درمانی موقت در آنجا مستقر شده اند تا آزمایشات پزشکی را به همه ساکنان ارائه دهند.

منبع: پارسینه

کلیدواژه: پارسی خبر علم و فناوری هوش مصنوعی کره جنوبی کرونا ویروس کرونا هوش مصنوعی کره جنوبی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۲۹۱۱۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جذب و به کارگیری پرستاران دوران کرونا

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، عباس عبادی گفت: ۲۱ هزار نفر از پرستاران که بخش عمده آنها در دوران کرونا نیرو‌های طرحی بودند، استخدام شده اند و در حال حاضر جذب پرستاران در مراکز درمانی در اولویت وزارت بهداشت است .

 


وی با بیان اینکه تعداد محدودی از پرستارانی که در مناطقی که مجوز استخدام در آنها وجود ندارد، برای جذب باقی مانده‌اند ، افزود: در حال حاضر، ۲۰۹ هزار کادر درمان اعم از پرستار، اتاق عمل، هوشبری، بهیار و کمک پرستار در مراکز درمانی وزارت بهداشت، بخش خصوصی، تأمین اجتماعی و نیرو‌های مسلح مشغول خدمت هستند.
معاون پرستاری وزارت بهداشت همچنین از تدوین لایحه مادی و معنوی پرستاران خبر داد و گفت: این لایحه دارای ۳۱ ماده است که یک ماده آن به جذب پرستارانی که بحران‌هایی مانند کرونا، در خدمت نظام سلامت هستند، اختصاص دارد و امیدواریم با تصویب آن در مجلس بتوان اقدامات موثرتری برای این قشر زحمتکش برداریم.
عبادی با بیان اینکه کمبود نیروی پرستاری یکی از چالش‌های جهانی است، افزود: با افزایش پذیرش دانشجویان پرستاری در دانشگاه‌ها و تسهیلاتی که برای استخدام و تبدیل وضعیت آنها در حال انجام است، چنانچه قانونگذار از این بابت به نظام سلامت کمک کند، امیدوار خواهیم بود تا چند سال آتی مشکل کمبود پرستار در کشور کاهش یابد.

دیگر خبرها

  • جذب و به کارگیری پرستاران دوران کرونا
  • فیلمی بامزه از متهم اصلی کرونا!
  • اجلاس روسای FIU کشورهای عضو بریکس در کشور روسیه برگزار شد
  • روسای FIU سازمان بریکس با یکدیگر دیدار کردند
  • طولانی‌ترین عفونت کرونا که ۶۱۳ روز طول کشید، بیش از ۵۰ جهش ایجاد کرد
  • شایع‌ترین اختلالات روانی کرونا و آمار آن
  • روایت کشتی‌گیر ایرانی از مبارزه‌اش با برنده دیوید تیلور
  • داوران معروف UWW محروم شدند، برنده کشتی جنجالی عوض نشد
  • مبارزه ووشوکاران ۳۸ کشور در چین/ رقبای نمایندگان ایران مشخص شدند
  • حجاج این ۲ توصیه پزشکی را جدی بگیرند