Web Analytics Made Easy - Statcounter

بعد از آن که اجلاس اخیر کشورهای عضو اوپک و غیراوپک، با کارشکنی روس ها برای کاهش عرضه نفت بدون توافق خاصی به پایان رسید، می شد حدس زد که قیمت نفت به دلیل عدم وجود تقاضا با شوکی منفی رو به رو شود و کاهش یابد.

به گزارش تابناک اقتصادی، بعد از اجلاس مذکور بلافاصله قیمت نفت برنت با از دست دادن 9 درصد از ارزش خود به کانال 45 دلار سقوط کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این سقوط قیمت نفت در روزهای بعد ادامه یافت و تا آنجا پیش رفت که قیمت هر بشکه نفت برنت با 25 درصد افت به حدود 31 دلار کاهش یافت. این کمترین قیمت نفت از فوریه 2016 تاکنون بود. همچنین سقوط 25 درصدی قیمت نفت بالاترین افت روزانه قیمت از ژانویه 1991 تاکنون بود.

قیمت نفت 30 دلار همان چیزی بود که امیلی اشفورد و پائول هورسنل ازکارشناسان بانک استاندارد چارترد نسبت به آن هشدار داده بودند. این دو طی مصاحبه ای عنوان کرده بودند: "عدم توافق اوپک و متحدان نفتی بازار را آسیب پذیر کرده و می‌تواند در کوتاه مدت قیمت نفت را به حدود 30 دلار در هر بشکه کاهش دهد."

بعد از شکست تلاش های عربستان برای قانع کردن روس ها جهت کاهش عرضه نفت در اجلاس اوپکی ها و غیراوپکی ها و همچنین سقوط قیمت سهام آرامکو به زیر قیمت عرضه اولیه در نتیجه این عدم توافق، باعث شد تا عربستانی ها در پی تلافی رفتار روس ها برآیند. از این رو طی خبری اعلام شد که عربستان قصد دارد تولید نفت روزانه خود را به بیش از 10 میلیون بشکه برساند. امین ناصر، مدیر عامل شرکت ملی نفت عربستان، آرامکو در این باره گفت: تولید نفت عربستان از ماه آینده میلادی (آوریل) به ۱۲ میلیون و ۳۰۰ هزار بشکه در روز خواهد رسید.

این قدرت نمایی روس ها و عربستانی ها در بازار نفت جهانی باعث شد تا بسیاری از کارشناسان آن را به جنگ جهانی نفت تعبیر کنند. مؤسسه اوراسیا گروپ در یادداشتی نوشت: "عربستان و روسیه در حال ورود به یک جنگ قیمت هستند که احتمالاً محدود و تاکتیکی خواهد بود."

به هر حال می شد حدس زد که نتایج تصمیم های این چنینی در شرایطی که تقاضای نفت در دنیا به دلیل شیوع ویروس کرونا و رکود اقتصادها کاهش یافته است، چه خواهد بود.

در همین باره بانک سرمایه گذاری گلدمن ساچز هشدار داد جنگ قیمتی که اوپک و روسیه به راه انداخته اند می‌تواند قیمت نفت را تا بین 20 تا 30 دلار در هر بشکه پایین بیاورد. تحلیلگرانی مانند دامین کوروالین در یادداشتی نوشتند قیمت نفت خام برنت احتمالاً تا 20 دلار در هر بشکه سقوط می کند.

دیری نپایید که این پیش بینی ها در مورد قیمت نفت به تحقق پیوست. در ساعاتی از معاملات امروز قیمت نفت خام برنت به زیر 30 دلار سقوط کرد. همان گونه که از تصویر زیر ملاحظه می کنید و بلومبرگ اعلام کرد، در ساعاتی از معاملات امروز قیمت هر بشکه نفت خام برنت به 29 دلار و 52 سنت رسید. این پایین ترین قیمت هر بشکه نفت خام برنت در 52 هفته اخیر بوده است.

به هر صورت، آتش جنگ نفتی که روس ها و عربستانی ها در این روزها به راه انداخته اند دامن تمام کشورهای نفتی را خواهد گرفت. سقوط قیمت نفت، بودجه بسیاری از کشورهای نفتی را با چالش های جدی مواجه خواهد کرد. حالا باید منتظر ماند و دید که آیا قیمت نفت کانال های پایین تر از 29 دلار را به خود خواهد دید یا اینکه چانه زنی ها برای پایان این لجبازی نفتی قیمت نفت را به روند صعودی و کانال های بالاتر از 30 دلار باز خواهد گرداند.

 

 

 

منبع: تابناک

کلیدواژه: کروناویروس کرونا در ایران حمله بیولوژیکی آیت الله بطحایی حشد الشعبی سید احمد خمینی پاندمی جشنواره بهاره مجازی نعیم السهیل مهدی باکری نفت قیمت نفت عربستان روسیه اوپک کروناویروس کرونا در ایران حمله بیولوژیکی آیت الله بطحایی حشد الشعبی سید احمد خمینی پاندمی جشنواره بهاره مجازی نعیم السهیل مهدی باکری نفت خام برنت قیمت نفت روس ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۲۹۱۵۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قیمت بیت‌کوین دوباره سقوط کرد / آخرین وضعیت بازار رمزارزها

به گزارش خبرآنلاین،هاوینگ یک اتفاق از پیش برنامه‌ریزی‌شده در پروتکل بیت کوین است که بعد از استخراج هر ۲۱۰ هزار بلاک یا تقریباً هر چهار سال یک بار اتفاق می‌افتد. بر اساس داده‌های کوین گلس، این مجموع شامل ۲۰۲.۳۵ میلیون دلار از موقعیت‌های خرید و ۷۳.۸۲ میلیون دلار از موقعیت‌های فروش است.

علاوه بر این، شاخص ترس و طمع بیت‌کوین کاهش یافته و از سطح طمع ۷۴ به ۶۵ تغییر کرده است.

این نوسانات اخیر با اصلاح گسترده‌تر بازار به دنبال ریزش‌های ژئوپلیتیکی آخر هفته گذشته مطابقت دارد، با این حال، خبر تایید صندوق‌های قابل معامله در بورس بیت‌کوین و اتریوم در هنگ کنگ، بازار را تقویت کرد و برای مدت کوتاهی بیت‌کوین را به بالای ۶۶هزار دلار رساند.

جالب اینجاست که نوسانات فعلی بیت‌کوین با رویداد هاوینگ پیش‌بینی شده در ۲۰ آوریل ۲۰۲۴ همزمان شده است.

به نقل از کریپتو، پیچیدگی و نوسانات بازار کریپتو، آن را با نوسانات مکرر قیمت، به‌طور ذاتی غیرقابل پیش‌بینی می‌کند اما شکست بیت‌کوین در حفظ سطح حمایت ۶۳هزار و ۷۰۰ دلاری می‌تواند چشم‌انداز صعودی را باطل کند و به‌طور بالقوه منجر به کاهش قیمت بعدی شود.

مجموع ارزش بازار جهانی ارزهای دیجیتال در حال حاضر ۲.۳ تریلیون دلار برآورد می‌شود که این رقم نسبت به روز قبل ۴.۷۸ درصد کمتر شده است. در حال حاضر ۵۴.۰۴ درصد کل بازار ارزهای دیجیتال در اختیار بیت‌کوین است که ۰.۱۰ درصد افزایش روزانه را ثبت کرده است.

به نقل از ایسنا،حجم کل بازار ارزهای دیجیتال در ۲۴ ساعت گذشته ۱۱۳.۶۳میلیارد دلار است که ۲.۹۳ درصد کاهش داشته است. حجم کل در امور مالی غیر متمرکز در حال حاضر ۹ میلیارد دلار است که ۷.۹۲ درصد از کل حجم ۲۴ ساعته بازار ارزهای دیجیتال بوده و حجم تمام سکه‌های پایدار اکنون ۱۰۶.۲۱میلیارد دلار است که ۹۳.۴۷ درصد از کل حجم ۲۴ ساعته بازار ارزهای دیجیتال را تشکیل می‌دهد.

به‌روزرسانی قیمت ارزهای دیجیتالی (تا ساعت ۱۰:۴۸ دقیقه به وقت شرقی)

این رده حاوی تغییرات قیمتی ۱۰ ارز دیجیتالی بزرگ از نظر ارزش بازار است.

۱- بیت‌کوین
قیمت: ۶۳ هزار و ۳۶۶.۴۵ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۴.۴۴ درصد کاهش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۱۰.۴۴ درصد کاهش

۲- اتریوم
قیمت: ۳۰۹۷.۱۵ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۴.۵۵ درصد کاهش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۱۵.۱۰ درصد کاهش

۳- تتر
قیمت: ۱.۰۰ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۰.۰۱ درصد افزایش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۰.۰۷ درصد کاهش

۴- بایننس کوین
قیمت: ۵۵۰.۶۵ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۴.۵۵ درصد کاهش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۴.۸۲ درصد کاهش

۵- سولانا
قیمت: ۱۳۷.۰۸ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۱۱.۷۴ درصد کاهش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۲۲.۱۹ درصد کاهش

۶- یو اس دی کوین
قیمت: ۰.۹۹۹۹ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۰.۰۱ درصد افزایش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۰.۰۱ درصد کاهش

۷- ریپل
قیمت: ۰.۴۹۷۳ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۳.۵۸ درصد کاهش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر ۱۸.۸۸ درصد کاهش

۸- دوج کوین
قیمت: ۰.۱۵۷۳ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته ۵.۶۸ درصد کاهش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۲۰.۱۱ درصد کاهش

۹ – تون کوین
قیمت: ۶.۳۴ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۱۰.۵۷ درصد کاهش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۷.۸۸ درصد کاهش

۱۰- کاردانو
قیمت: ۰.۴۶۹ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۴.۱۵ درصد کاهش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۲۲.۴۲ درصد کاهش

۲۲۰

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1895912

دیگر خبرها

  • قیمت بیت‌کوین دوباره سقوط کرد / آخرین وضعیت بازار رمزارزها
  • برنت ۹۰ دلار و ۷۲ سنت شد
  • سقوط در رکود؛ روایتی از بازار ارز
  • کاهش قیمت نفت پس از بمباران مواضع رژیم کودکش/ برنت ۹۰ دلار
  • هشدار افزایش بهای جهانی نفت به فراتر از ۱۰۰ دلار در صورت تشدید تنش ها در خاورمیانه
  • برنت ۹۰ دلار و ۲۸ سنت شد
  • قیمت جهانی نفت امروز ۱۴۰۳/۰۱/۲۷ |برنت ۹۰ دلار و ۲۸ سنت شد
  • سقوط بیت کوین پس از پاسخ ایران به اسرائیل
  • بیت‌کوین بعد از واکنش ایران سقوط کرد
  • بیت کوین بعد از واکنش ایران سقوط کرد