Web Analytics Made Easy - Statcounter

اقتصادآنلاین – سارا محسنی؛ مهدی معصومی، مدیرعامل شرکت صنایع تخم مرغ تلاونگ در گفت وگو با اقتصادآنلاین گفت: صنعت مرغداری تاکنون پاک بوده و تخم مرغ‌ها و مرغ‌هایی که به صورت بسته بندی بوده و در کارخانجات درحال تولید هستند، تمام نظارت‌های بهداشتی بر روی آنها صورت می‌گیرد و جای نگرانی نیست.

وی افزود: درخصوص پرسنل شرکت باید گفت که تمامی استانداردهایی که وزارت بهداشت اعلام کرده در مراکز درحال اجرا است و به دلیل بالا بودن تعداد افراد در مراکز تولیدی، حساسیت‌ها و سخت گیری‌های بیشتری اعمال شده و در زمینه تهیه مواد اولیه و مواد غذایی که در مراکز مجاز، بسته بندی می‌شوند، نگرانی وجود ندارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معصومی تصریح کرد: درحال حاضر، صادرات مرغ و تخم مرغ آزاد است اما در برخی موارد، کشورهایی که مصرف کننده هستند ممکن است مرز خود را باز کنند یا آن را بسته نگه دارند. با توجه به اینکه مقدار و عدد صادرات ناچیز است، اثری در داخل کشور یا کشور مقصد ندارد و در حال حاضر، صادرات صورت می‌گیرد مگر اینکه مرزها بسته شوند.

مدیرعامل شرکت صنایع تخم مرغ تلاونگ اظهار داشت: درحال حاضر، عمده تمرکز بر صنعت غذایی است و دولت نیز نگاه ویژه‌ای به این بخش دارد. دولت فعالیت صنایع غذایی، دارویی و بهداشتی را مجاز دانسته و تاکنون مشکلی در تولید وجود نداشته است. باتوجه به اینکه مازاد توزیع مرغ و تخم مرغ وجود دارد، مانعی در تولید ایجاد نشده است و دولت نیز مانند قبل دقت نظر خود را در این بخش‌ها دارد.

وی بیان کرد: تولیدات مواد غذایی مانند تخم مرغ، روزانه است و میزان مشخصی تولید و به همان میزان نیز، مصرف می‌شود. اگر در یک روز، خرید بیش از اندازه صورت گیرد، ممکن است با کمبود مواجه شویم اما در روز بعد جبران خواهد شد.

معصومی اضافه کرد: تولید ما، مازاد نیاز کشور است. ممکن است ذهنیت‌هایی در خصوص کمبود محصولات در شرایط فعلی به وجود آید اما این ذهنیت‌ها حداقل درمورد محصولاتی مانند مرغ، تخم مرغ، شیر و نان و... صادق نیست. تولید کم یا زیاد نشده و به اندازه مصرف روزانه، تولید می‌شود.

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: صنایع غذایی تخم مرغ مرغداری تولید مواد غذایی مهدی معصومی شرکت صنایع تخم مرغ تلاونگ تخم مرغ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۲۹۱۹۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رصد ۳۰ نمونه از محصولات کارخانجات خوراک دام و طیور در کرمان 

محمود زین الدینی رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان کرمان گفت: بر اساس ضوابط و دستورالعمل‌های سازمان دامپزشکی نمونه گیری تصادفی از محصولات خوراک دام در دستور کار شبکه دامپزشکی شهرستان قرار دارد و در همین زمینه کارخانجات خوراک دام و طیور مورد رصد قرار گرفتند.

وی افزود: رعایت نکردن تامین نهاده‌ها از مراکز معتبر و دارای پروانه بهداشتی، نگهداری نامناسب و غیر بهداشتی و رعایت نکردن مسائل بهداشتی در خط تولید خوراک دام می‌تواند به عنوان عامل مهم و خطر ساز در سلامت و بهداشت دام باشد.  

 رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان کرمان گفت: با توجه به اهمیت سلامت خوراک دام و طیور در تولید فرآورده‌های خام دامی طرح پایش محصولات کارخانجات خوراک دام، طیور و آبزیان به صورت دوره‌ای از سوی شبکه دامپزشکی کرمان انجام می‌شود.

زین الدینی عنوان کرد: نمونه برداری‌های ادواری از محصولات خوراک دام و طیور بیشتر به منظور سنجش عوامل میکروبی، افلاتوکسین، کپک، مخمر و... انجام می‌شود. 

وی با اشاره به اینکه بالا بودن هر کدام از شاخص‌های مورد ارزیابی شده می‌تواند صدمات جبران ناپذیری به چرخه تولید، سلامت دام و افراد جامعه وارد کند، افزود: در صورت مغایرت هر کدام از آیتم‌ها در واحد‌های تولیدی خوراک دام و طیور ضمن توقف کامل خط تولید نسبت به شناسایی نقاط ضعف، پاکسازی و شست و شو و ضدعفونی همه تجهیزات چرخه تولید و انجام سایر اقدامات قانونی طبق ضوابط و دستورالعمل‌های بهداشتی برای رفع نقص و ارتقای بهبود کیفیت خوراک دام و طیور اقدامات لازم صورت می‌گیرد.

باشگاه خبرنگاران جوان کرمان کرمان

دیگر خبرها

  • کشف ۲۵ تن مواد اولیه لوازم آرایشی قاچاق در اشتهارد
  • نظارت بهداشتی بر تولید تا عرضه فرآورده‌های خام دامی
  • اجرای طرح تشدید کنترل کیفی آب و کیفیت مواد غذایی در اهواز
  • طرح تشدید کنترل کیفی آب آشامیدنی اهواز عملیاتی می‌شود
  • معدوم سازی بیش از یک تن مواد غذایی فاسد در شهرستان فیروزه
  • رصد ۳۰ نمونه از محصولات کارخانجات خوراک دام و طیور در کرمان 
  • معدوم سازی حدود ۲ تن مواد غذایی تاریخ گذشته و غیر قابل مصرف در ارومیه
  • معدوم سازی بیش از یک تن مواد غذایی فاسد و غیربهداشتی دربوکان
  • کدام موادغذایی حاوی سطح خطرناک‌تری از مواد شیمیایی ماندگار هستند؟ چه خوراکی‌هایی را باید کمتر خورد؟
  • تقویت نظارت ها بر عرضه بهداشتی شیر در مدارس از مهمترین مصوبات کمیته صیانت از سلامت و امنیت غذایی مردم