Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، نشست رسمی شورای عالی کار که با دستور کار بررسی تعیین مزد سال ۱۳۹۹ از ساعت ۱۶ امروز با حضور وزیر کار و نمایندگان گروه‌های کارگری و کارفرمایی آغاز شده بود، به دلیل بررسی بیشتر و اختلاف نظر دو طرف در خصوص درصد افزایش مزد علی‌رغم تلاش وزیر کار برای نزدیک کردن دیدگاه‌ها بدون نتیجه به پایان رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر این اساس این نشست به ظهر روز چهارشنبه ۲۸ اسفندماه موکول شده است.

پیش از این مقامات کارگری اعلام کرده بودند که با برگزاری یک جلسه نتیجه لازم به دست نخواهد آمد؛ چراکه باید نزدیک شدن دیدگاه‌های دو طرف و اتفاق‌ نظر در خصوص درصد افزایش مزد صورت گیرد.

فعالان حوزه کار تعیین دستمزد سال ۱۳۹۹ را سخت و دشوار خوانده و بر لزوم حفظ قدرت خرید خانوارهای کارگری و توجه به معیشت آنها و تعیین مزدی شایسته متناسب با هزینه سبد معیشت کارگران با توجه به شرایط حاکم بر اقتصاد تاکید کردند.

کمیته دستمزد شورای عالی کار در آخرین نشست خود هزینه ماهانه سبد معیشت کارگران را چهار میلیون و ۹۴۰ هزار تومان تعیین کرد که در مقایسه با سال گذشته یک میلیون و ۲۰۰ هزار تومان افزایش یافته است.

برابر ماده ۴۱ قانون کار حداقل دستمزد کارگران بر اساس دو مولفه محاسبه تورم و سبد هزینه معیشت خانوار صورت می‌پذیرد.

به گزارش ایسنا، شورای عالی کار اسفندماه سال گذشته با افزایش ۳۶.۵ درصدی حداقل دستمزد کارگران موافقت کرد و بر این اساس پایه حقوق کارگران از یک میلیون و ۱۱۲ هزار تومان در سال ۹۷ به یک میلیون و ۵۱۷ هزار تومان در سال جاری افزایش پیدا کرد.

کد خبر 493330 برچسب‌ها حقوق و دستمزد

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: حقوق و دستمزد هزار تومان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۲۹۱۹۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش دستمزد کارگران در مقایسه با کارمندان بیشتر بود

به گزارش قدس آنلاین، محمدرضا چکشیان در حاشیه نشست تبیین برنامه های هفته کارگر درباره افزایش ۳۵ درصدی دستمزد کارگران گفت: افزایش حقوق دستمزد در شرایط تورمی ممکن است مطلوب جامعه کارگری نباشد ولی باید دقت داشته باشیم که افزایشی که در حوزه دستمزد کارگری در سه سال دولت سیزدهم صورت گرفته بسیار بیشتر از افزایشی بوده که در حوزه کارمندی صورت گرفته است.

وی افزود: دولت و وزارت کار قطعا با این دغدغه وارد شده‌اند که بهبود وضع معیشت کارگران صورت گیرد ولی موانع و محدودیت‌هایی وجود دارد و برخی سیاستهای کلان اقتصادی باعث می شود آنطور که اعضای شورای عالی کار می خواهند اتفاق نیفتد.

چکشیان خاطرنشان کرد: مقایسه میانگین افزایش حقوق در این سه سال نسبت به باقی دوره‌ها و خیلی از سال‌ها و بقیه گروه‌ها مثل کارمندی حتما بیشتر بوده است با این حال دستمزد کارگران نیاز به بهتر شدن دارد و در شورای عالی کار این دغدغه را دارند که چه خدماتی را پیگیری کنند که بخشی از این کمبود را جبران کنند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • وزیر کار درباره تغییر در نحوه تعیین حقوق کارگران چه گفت؟
  • افزایش دستمزد کارگران در مقایسه با کارمندان بیشتر بود
  • جدیدترین خبر درباره رقم دستمزد ۱۴۰۳/ مصوبه دستمزد کارگران تغییر می‌کند؟
  • یک فعال کارگری: پیشنهاد ترمیم حق مسکن کارگران در نشست غیررسمی وزارت کار مطرح شده
  • یک پیشنهاد جدید برای تغییر در رقم دستمزد ۱۴۰۳
  • وزیر کار درباره حقوق کارگران چه گفت؟
  • حل چالش حقوق کارگران در میدان بهارستان / راهکار صولت برای فرار از چالش حقوق کارگران
  • تصمیم جدید دولت درباره تغییر در رقم دستمزد ۱۴۰۳/ وزیر کار درباره حقوق کارگران چه گفت؟
  • ناترازی در تعیین دستمزد کارگری
  • جزئیات جدید از افزایش حقوق بازنشستگان | دستمزد جدید برای این گروه از بازنشستگان تعیین می شود؟