Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش دوشنبه شب خبرگزاری فرانسه، در حالی که همه‌گیری کرونا باعث تعطیلی بسیاری از فعالیت‌های اقتصادی در سراسر دنیا شده است، سران کشورهای گروه هفت بر لزوم همکاری و جبران خسارت‌های ناشی از این ویروس تاکید کردند.
سران این کشورها در پایان کنفرانس ویدیویی خود با انتشار بیانیه‌ای اعلام کردند: ما بر اتخاذ تدابیر هماهنگ و هر اقدام ضروری و استفاده از همه ابزارهای سیاست گذاری برای رسیدن به رشد قوی در اقتصادهای گروه هفت و حمایت از آنها در مقابل خطرات سقوط متعهد می‌شویم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


هدف از این اقدامات «حمایت فوری و ضروری از کارگران، شرکت‌ها و بخش‌هایی است که تحت تاثیر قرار گفته‌اند.
بنا بر این بیانیه، سران هفت کشور صنعتی به وزرای دارایی خود دستور دادند تا هفتگی با یکدیگر مشورت کرده و اقدامات و سیاست‌های لازم را به اجرا در آورده و اقدامات موثر و به‌موقع بیشتری را اتخاذ کنند.
سران گروه هفت همچنین از نهادهای بین‌المللی همچون صندوق بین‌المللی پول خواستند تا کمک‌های مالی را به کشورهایی که به آنها نیاز دارند «سریعا» ارائه دهد. 
آنان تاکید کردند: ما نه تنها متعهد به احیای رشد پیش‌بینی شده تا قبل از شیوع کرونا بلکه متهد به ایجاد بنیان‌ها برای رشد قوی‌تر در آینده هستیم.
تعداد مبتلایان به کرونا در سراسر جهان به ۱۷۴ هزار  و ۹۶۵ نفر رسیده که تاکنون ۷۷ هزار و ۸۶۷ نفر از این بیماران بهبود یافته و ۶ هزار و ۶۸۷ نفر نیز فوت کرده‌اند.
این ویروس ابتدا در چین مشاهد شد و شیوع آن به سرعت اوج گرفت. در روزهای اخیر شمار مبتلایان و جان‌باختگان در چین کاهش یافته است.
سازمان بهداشت جهانی اعلام کرده است که اکنون اروپا به کانون شیوع این ویروس تبدیل شده است.
همچنین کرونا در آمریکا نیز به سرعت در حال گسترش است.
این ویروس باعث اختلال در فعالیت‌های اقتصادی و سقوط ارزش سهام در بازارهای جهانی شده است.

برچسب‌ها چین ایالات متحده آمریکا سازمان جهانی بهداشت پروندهٔ خبری هراس جهانی از ویروس کرونا

منبع: ایرنا

کلیدواژه: چین ایالات متحده آمریکا سازمان جهانی بهداشت فرانسه آمریکا چین ایالات متحده آمریکا سازمان جهانی بهداشت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۲۹۲۱۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چین: هرگز فعالیت‌ جدایی‌طلبان تایوان را تحمل نخواهیم کرد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، «دونگ جون» وزیر دفاع چین امروز چهارشنبه تأکید کرد که «ارتش آزادی‌بخش خلق چین هرگز فعالیت‌های جدایی‌طلبان در تایوان را تحمل نخواهد کرد.»

آن‌گونه که وزارت دفاع چین به نقل از دونگ جون منتشر کرده، وزیر دفاع چین در گفت‌وگوی تصویری با «لوید آستین» همتای آمریکایی خود تأکید کرده است که «نظامیان چین و ایالات متحده باید برای صلح و ثبات نهایت اهمیت را قائل شوند و راه‌هایی را برای همزیستی و براساس اعتماد بیابند.»

وی در ادامه گفت: ایجاد روابط بین نیروهای مسلح کشورها بر اساس برابری و احترام که غیر تقابلی خواهد بود، باعث فضای همکاری عملی و ایجاد تدریجی اعتماد متقابل می‌شود.»

وزیر دفاع چین در این گفت‌وگو همچنین تأکید کرد که مسئله تایوان هسته اصلی منافع پکن است و دراین‌باره نباید منافع چین نقض شود.

پکن تایوان را قلمرو مستقل چین می‌داند و هشدار داده است که هر گونه تلاش برای اعلام یک کشور مستقل به معنای جنگ است. به گزارش ان‌بی‌سی نیوز، شی جین‌پین، رییس‌جمهور چین اخیراً این نکته را برای جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا، هنگام دیدار این دو در کالیفرنیا روشن کرد.

شی جین‌پینگ به بایدن اعلام کرد که چین «فضای زیادی» را برای اتحاد مجدد مسالمت آمیز با تایوان فراهم می‌کند، اما هیچ گونه حرکت جدایی طلبانه این جزیره خودمختار را تحمل نخواهد کرد.

کد خبر 6080506

دیگر خبرها

  •  واکنش ایران به بیانیه‌ سران اروپا و گروه هفت علیه ایران
  • واکنش کنعانی به بیانیه‌ سران اروپا و گروه هفت علیه ایران
  • کنعانی: شایسته بود سران اروپا و گروه ۷ قدردان ایران باشند
  • واکنش سخنگوی وزارت خارجه به ادعا‌های اخیر سران اروپا و وزرای گروه هفت
  • توانایی واکسن سازی ایران را جهانی کردیم
  • رضایی: نقش دولت باید از متصدی به سیاست‌گذار تغییر کند
  • سایه درگیری‌های جهانی بر سر نشست اقتصادی اروپا
  • چین: هرگز فعالیت‌ جدایی‌طلبان تایوان را تحمل نخواهیم کرد
  • چین: هرگز فعالیت‌های جدایی‌طلبان تایوان را تحمل نخواهیم کرد
  • فعالیت ۷۵۰۰ آزمایشگاه پزشکی در کشور / کرونا؛ تجهیزات آزمایشگاهی را فرسوده کرد