Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-19@01:39:47 GMT

دانش‌آموزان را از خبرهای کرونایی دور نگه داریم

تاریخ انتشار: ۲۷ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۲۹۳۸۱۳

دانش‌آموزان را از خبرهای کرونایی دور نگه داریم

عباس عزیزخانی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، در زمینه نحوه رفتار اولیا با دانش آموزان و کودکان در روزهای ماندن در خانه، افزود: رشد ذهنی و درک دانش آموزان به ویژه زیر ۱۵ سال به درک‌درستی از شرایط بحرانی نرسیده است بنابراین در این روزها که رسانه های معاند و شبکه های ماهواره ای در حال بمباران خبرهای کذب و ناامید کننده کرونایی هستند والدین با دوری از این فضا روان کودکان و دانش آموزان را مجروح نکنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی تصریح کرد: وقتی پدران و مادران در خانواده در حضور دانش آموزان و کودکان با اضطراب و نگرانی از آمار مبتلایان و قربانیان صحبت می کنند دنیای کودکانه آنان را مخدوش می کنند.
عزیزخانی با اشاره به اینکه بچه ها به لحاظ ساختار روانشناختی ‌نمی توانند به آینده دور بیندیشند، تاکید کرد: والدین با شاد کردن محیط خانه و قصه گویی روح و روان کودکان را شاد کنند.
رییس آموزش و پرورش شهرستان ابهر اظهار داشت: در چنین شرایط خانه نشینی فضای خانواده را با رفتارهای ناهنجار و اختلافات مسموم نکنیم چرا که ویروس های اضطراب و تشویش می تواند آثار مخرب‌تری از کرونا در روان کودکان جای بگذارد.
وی عنوان کرد: در سطح شناخت، درک و رشد ذهنی دانش آموزان در زمینه ویروس کرونا با آنان صحبت کنیم و اطمینان دهیم که با رعایت نکات بهداشتی این بیماری را شکست خواهیم داد.
این‌ مسؤول ادامه داد: زمانی که کودکان به سراغ والدین برای بازگو کردن احساساتشان می آیند در دسترس آنان باشیم.
عزیزخانی ابراز کرد: در این روزها جنبه های مثبت این ویروس و بحران را به بچه ها منتقل کنیم بسیج مردم، جانفشانی و ایثار جامعه پزشکی و پرستاری، کمک های مردمی را برای دانش آموزان باز ‌کنیم و حس نوعدوستی را در آنان رشد دهیم.
وی خاطرنشان کرد: معلمان شهرستان تمام تلاش خود را برای انتقال مطالب از طریق فضای مجازی به کار می بندند و لازم است والدین نیز برنامه های آموزشی رسانه ملی را پیگیری کنند.
عزیزخانی در پایان از همه دانش آموزان و اولیا آنان خواست، به‌ پویش در خانه بمانیم بپیوندند.

منبع: جماران

کلیدواژه: بودجه 99 ویروس کرونا آموزش و پرورش شهرستان خانواده شبکه های ماهواره ای کمک های مردمی والدین بودجه 99 ویروس کرونا امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی دانش آموزان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۲۹۳۸۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز مسابقه طرح دادرس ویژه دانش آموزان


به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای کهگیلویه و بویراحمد، عدالت دوست افزود: در این مسابقات دانش آموزان در زمینه‌های مخاطرات طبیعی ایمنی، ارزیابی و کنترل علائم حیاتی، احیای قلبی و ریوی، آسیب‌های بافت نرم، آسیب‌های اسکلتی و مفصلی، انتقال و حمل مصدوم، اطفاء حریق و اسکان اضطراری با هم رقابت می‌کنند.
وی ادامه داد: از میان گروه‌های شرکت کننده، گروه‌های برتر به مرحله کشوری این مسابقات اعزام می‌شوند.

دیگر خبرها

  • وجود ۳۷۰ هزار دانش‌آموز در استان کرمانشاه
  • خراسان جنوبی در جایگاه چهارم طرح مسطورا
  • برپایی جشنواره کارآفرینان کوچک با شعار «مدرسه کارآفرین»
  • اجرای طرح "ایما" در مدرسه راهیان کوثر شهرستان رزن
  • شادی دانش آموزان ایلامی از تنبیه صهیونیست‌ها
  • اهدای گل دانش آموزان ساروی به نیروهای مسلح
  • مدارس ابتدایی کیش غیرحضوری است
  • جشن تکلیف دانش آموزان دختر خوانساری
  • حمایت دانش آموزان خوانساری از عملیات وعده صادق
  • آغاز مسابقه طرح دادرس ویژه دانش آموزان