Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-20@01:36:23 GMT

بسته خبری روز دوشنبه قم درباره کرونا

تاریخ انتشار: ۲۷ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۲۹۴۴۷۴

بسته خبری روز دوشنبه قم درباره کرونا

بسته شدن درهای حرم مطهر حضرت معصومه(س) و جمکران

درهای حرم مطهر حضرت معصومه(س) و مسجد مقدس جمکران در قم تا اطلاع ثانوی، با هدف مشارکت در مقابله با شیوع ویروس کرونا، بسته شد.

پایگاه خبری مسجد مقدس جمکران با صدور اطلاعیه ای اعلام کرد: برای پیشگیری از شیوع بیماری کرونا با تفاهم تولیت حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه(س)، تولیت مسجد مقدس جمکران و استاندار قم درهای حرم مطهر و مسجد جمکران تا اطلاع ثانوی بسته شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شروع رزمایش لبیک یا خامنه‌ای برای پایش سلامت مردم  

رزمایش لبیک یا خامنه‌ای به‌منظور ضدعفونی، پیشگیری و پایش سلامت هموطنان در محل عوارضی آزادراه قم - تهران آغاز شد.

این رزمایش با حضور بهرام سرمست استاندار قم و امیر سرتیپ جلالی نسب نماینده امیر سرلشکر موسوی فرمانده ارتش جمهوری اسلامی ایران آغاز شد؛ رزمایش مذکور با حضور فراگیر نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران اجرا می‌شود.

نگرانی‌ها از موج دوم کرونا

رییس دانشگاه علوم پزشکی قم گفت: نگرانی ها درخصوص موج دوم بیماری زیاد است و به همین دلیل از مردم می خواهیم که در منزل‌های خود بمانند و حضور مردم در خیابان ها در این ایام نگران کننده است.

محمدرضا قدیر در گفت وگویی افزود: باید همه کمک کنند تا چرخه انتقال ویروس کرونا قطع شود، هر یک نفر مبتلا به ویروس کرونا می تواند چندین نفر دیگر را نیز مبتلا کند.

تشکیل پنج کارگروه مردمی برای مقابله با بیماری کرونا

استاندار قم، با اشاره به لزوم هماهنگی و مشارکت در امر مقابله با بیماری کرونا از تشکیل پنج کارگروه مردمی و خیرین سلامت خبر داد.

بهرام سرمست درجلسه ستاد مردمی و خیرین سلامت مبارزه با کرونا، با قدردانی از تلاش‌ها و اقدام‌های تمامی نیروهای مردمی اعم از مجمع خیرین سلامت، سازمان های مردم نهاد، مواکب اربعینی، فعالان اقتصادی و قرارگاه مردمی بر لزوم وحدت و هماهنگی بیشتر در خدمت رسانی و عدم موازی کاری تاکید کرد.

سیر صعودی مبتلایان به کرونا

قائم‌مقام دانشگاه علوم پزشکی قم گفت: آمار مبتلایان به ویروس کرونا در این استان همچنان سیر صعودی دارد.

علی ابرازه در گفت‌وگویی افزود: تا ساعت ۱۴ روز ۲۶ اسفندماه جاری در پنج بیمارستان کامکار، فرقانی، امام رضا(ع)، علی ابن ابیطالب(ع) و شهید بهشتی ۸۶۴ تَن بستری هستند.

قدردانی مدیرکل ارشاد از تلاش خبرنگاران در بحران کرونا

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم، با صدور بیانیه ای از تلاش‌های اصحاب رسانه و خبرنگاران استان در انعکاس صحیح، دقیق و به‌موقع اخبار در اطلاع‌رسانی و فرهنگ‌سازی برای کنترل و مدیریت بحران کرونا قدردانی کرد.

سید موسی حسینی کاشانی دراین بیانیه آورده است:درود بی‌پایان بر شما که در این ایام محنت و سختی در کنار همه‌ خدمتگزاران این عرصه، اطلاع‌رسانی همه‌جانبه، صحیح و آموزش محور را در روزهای شیوع بیماری کرونا مورد توجه قرار داده‌اید و برای رضای خداوند متعال و لبیک به‌فرمان رهبر معظم انقلاب و آسایش هموطنان خود چشم برآسایش خود و خانواده‌تان فروبسته‌اید.

رصد وضعیت محیط‌های کارگری برای پیشگیری از شیوع ویروس کرونا

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی قم گفت: تمام توان این اداره کل را برای کنترل و پیشگیری از شیوع ویروس کرونا در محیط‌های کارگری به کار بسته‌ایم و از هیچ تلاشی دریغ نخواهیم کرد.

مصطفی کاویانی در گفت‌وگویی، با تأکید بر لزوم تلاش بیش از پیش در راستای کنترل و پیشگیری از شیوع ویروس کرونا افزود: این اداره‌کل با اعزام بازرسان کار و مسئولان بهداشت و ایمنی کار به واحدهای تولیدی و انجام مکاتبات و ارسال بروشورهای اطلاع‌رسانی در راستای آموزش کنترل و پیشگیری ویروس کرونا در محیط‌های کارگری اقدام‌های بسیار خوبی را انجام داده‌است.

توقف فعالیت ناوگان اتوبوسرانی از ۲۹ اسفند

رییس شورای اسلامی شهر قم، بابیان این‌که فعالیت ناوگان حمل‌ونقل عمومی قم از روز پنجشنبه ۲۹ اسفندماه جاری متوقف می‌شود، گفت: تعطیلی ناوگان حمل‌ونقل عمومی برای کنترل بیماری کرونا خدمتی به جامعه شهروندی و سلامت عمومی است.

عبدالله جلالی در جلسه شورای شهر قم افزود: ناوگان حمل‌ونقل عمومی قم همواره در خدمت مردم بوده است، اما در این شرایط چاره‌ای جز توقف فعالیت اتوبوس‌های درون‌شهری و کاهش رفت‌وآمد در شهر نیست.

نیاز مبرم به افزایش ذخایر خونی

مدیرکل انتقال خون قم گفت: ذخایر خونی فعلی استان نیاز هفت روز آینده قم را برطرف می‌کند و برای قرارگرفتن در حاشیه امن باید این ذخایر افزایش پیدا کند.

مرتضی نوریان در گفت‌وگو با ایرنا افزود: قم معین برخی استان‌های دیگر در تأمین ذخیره خون است و تعهد سازمانی برای رفع نیازهای آنان نیز دارد و به همین دلیل یکی از نگرانی‌های اصلی قم تأمین نیاز نیازهای شهرهای دیگر است.

جزییات ادامه فعالیت مدرسه‌ها  

استاندار قم گفت: به هر میزان روزی که مدرسه‌ها و دانشگاه‌های استان تا شکست کرونا تعطیل باشند، همین تعداد روز برای جبران عقب‌ماندگی‌های تحصیلی به پایان سال تحصیلی اضافه خواهد شد.

بهرام سرمست در گفت‌وگو با خبرنگاران افزود: استفاده از آموزش‌های مجازی و از راه دور از تأکیدات مهم رییس جمهوری در ویدیو کنفرانس اخیر با استانداران کشور بود.

تعطیلی بوستان غدیر

شهردار قم، با اشاره به شیوع ویروس کرونا ضمن درخواست از عموم مردم برای عدم حضور در بوستان‌های شهر به‌ویژه بوستان‌های بزرگ گفت: بوستان غدیر بسته شده است و با توجه به ضرورت عدم تجمع مردم و قرنطینه خانگی، بوستان علوی هم تعطیل می‌شود.

سید مرتضی سقاییان‌نژاد، با اشاره به حضور برخی از مردم در بوستان‌های بزرگ شهر افزود: خواهش ما از مردم این است که قرنطینه خانگی را جدی بگیرند و نهادهای گوناگون را مجبور به این نکنند که خدمات خود را محدود نمایند.

تعطیلی پایانه مرکزی و پارک‌سوار شمالی  

مدیرعامل سازمان پایانه‌های شهرداری قم، از تعطیلی پایانه مرکزی و پارک‌سوار شمالی این شهر به دلیل کاهش تقاضا و سفرهای درون‌شهری خبر داد.

رضا پوریافر، با اشاره به اهمیت توجه به شرایط ایجادشده و همکاری شهروندان با مسئولان در رعایت مسائل بهداشتی افزود: شهر قم در روزهای حساسی قرار دارد و نیازمند همکاری کامل مردم با مدیران شهری و استانی هستیم.

ضرورت همراهی مردم برای کاهش آمار مبتلایان به کرونا

استاندار قم، کاهش ورودی های بیمارستان ها را منوط به مشارکت مردم در طرح بسیج ملی مبارزه با کرونا عنوان کرد.

بهرام سرمست در جلسه ستاد پپیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران استان قم، با اشاره به لزوم اجرای طرح های کنترل و شکستن زنجیره شیوع این بیماری افزود: تمهیدات لازم برای عدم حضور مردم در اماکن و به‌صورت تجمعی اتخاذ شود تا زنجیره شیوع بیماری شکسته شود.  

حفظ جان از اهم واجبات است

آیت‌الله محمدجواد فاضل لنکرانی رئیس مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) قم، با اشاره به شیوع بیماری کرونا درکشور، ‌حفظ جان خود و دیگران را از از اهم واجبات دانست.

وی در سخنانی پیرامون چگونگی وظایف دینی انسان دربلا و گرفتاری افزود:‌ یکی از آثار و تبعات این بیماری که امروز درکشور ما محقق شده، این است با شرایط موجود بنا به دستوری که مسئولان بهداشت کشور دادند،نمازهای جمعه وجماعت و اجتماعات دعا تعطیل شده‌است و ما موظف به اجرای قانون هستیم.

درگذشت آیت‌الله بطحایی

آیت الله سید هاشم بطحایی گلپایگانی نماینده مردم استان تهران در مجلس خبرگان رهبری روز دوشنبه درقم دارفانی را وداع گفت.

آن مرحوم چند روز پیش به دلیل بیماری کرونا در بخش مراقبت‌های بیمارستان شهید بهشتی قم بستری شده ‌بود.

شهروندان قمی برای طرح هرگونه پرسش در مورد ویروس کرونا می‌توانند با شماره تلفن‌های ۳۶۶۲۰۰۲۳، ۳۶۶۲۰۹۹۹، ۳۶۷۰۶۰۳۰ و ۳۶۷۰۴۳۶۸ (با پیش‌شماره ۰۲۵) تماس بگیرند و یا برای کسب آخرین اخبار از دانشگاه علوم پزشکی قم به کانال آن به نشانی webdaqom@ در فضای مجازی و یا تارنمای آن به نشانی اینترنتی www.muq.ac.ir مراجعه کنند.

منبع: جماران

کلیدواژه: بودجه 99 ویروس کرونا اصحاب رسانه خانواده قم مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی بودجه 99 ویروس کرونا امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی شیوع ویروس کرونا پیشگیری از شیوع بیماری کرونا شیوع بیماری استاندار قم بهرام سرمست حرم مطهر بسته شد قم گفت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۲۹۴۴۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نمایش «واپسین نفس» به جشنواره سراسری تئاتر ایثار راه یافت

به گزارش خبرنگار مهر، گروه تئاتر «آئین مردم» متشکل از هنرمندان با تجربه تئاتر خوزستان، نمایشی را با عنوان «واپسین نفس» و با موضوع ایثار کادر سلامت در بحران کرونا تهیه و تولید کردند که پس از ارزیابی بیش از ۲۴۰ اثر نمایشی توسط کارشناسان و داوران هنرهای نمایشی به جشنواره سراسری تئاتر ایثار راه یافت.

نمایش خیابانی «واپسین نفس» به نویسندگی و کارگردانی مصطفی بوعذار از معدود آثار نمایشی در سطح کشور است که روایتگر ایثار و ایستادگی کادر درمان و پرستاران فداکار در بحران کرونا را برای مخاطبان اجرا می‌کند.

گروه اجرایی پس از تمرینات مستمر در شرایط سخت برای اجرا در این جشنواره ملی آماده می‌شوند تا به عنوان تنها اثر نمایشی از اهواز در بخش خیابانی این رویداد حضوری فعال داشته باشند.

گروه تئاتر «آئین مردم» نخستین نمایش خیابانی را با موضوع ایثار کادر درمان در فراگیری کرونا در بیمارستان‌های اهواز و شهدای مدافع سلامت به اجرا رسانده است.

گروه تئاتر «آئین مردم» به عنوان فعال‌ترین گروه نمایشی خوزستان بیشترین حجم شرکت در جشنواره‌ها و رویدادهای تئاتر را در کارنامه دارد و پیش از این در دومین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر عنوان اثر برگزیده را در بخش ویژه غزه کسب کرده است.

جشنواره سراسری تئاتر ایثار به همت بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور با همکاری مرکز هنرهای نمایشی و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گلستان با حضور گروه‌های نمایشی از ۲۵ تا ۲۹ اردیبهشت ماه به میزبانی استان گلستان و شهر گرگان برگزار می‌شود.

کد خبر 6082508

دیگر خبرها

  • کاهش شیوع سالک در سمنان
  • نمایش «واپسین نفس» به جشنواره سراسری تئاتر ایثار راه یافت
  • تسنیم: فرودگاه شکاری اصفهان در امنیت کامل است /مردم اصفهان در صف خرید حلیم هستند یا ورزش صبحگاهی می کنند /وضعیت غیرعادی نیست
  • پای حرف شما هم استانی‌ها در بسته صدای مردم
  • پیگیری مطالبات جامعه آزمایشگاهیان کشور
  • توانایی واکسن سازی ایران را جهانی کردیم
  • محموله‌های بسته غذایی بنیاد مستضعفان به مناطق سیل‌زده کرمان اعزام شد
  • افزایش نرخ بیکاری در انگلیس به رقمی بی سابقه
  • پرونده مسکن مهر استان تهران تا پایان سال با مشارکت‌های مردم بسته می‌شود
  • فعالیت ۷۵۰۰ آزمایشگاه پزشکی در کشور / کرونا؛ تجهیزات آزمایشگاهی را فرسوده کرد