Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-23@14:53:34 GMT

ائتلاف شکننده برای تشکیل حکومت صهیونیستی

تاریخ انتشار: ۲۷ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۲۹۴۸۲۸

ائتلاف شکننده برای تشکیل حکومت صهیونیستی

سومین انتخابات در رژیم صهیونیستی هم با وجودی که برای نتانیاهو، نتایج بهتری در تعداد کرسی‌های پارلمان در بر داشت، به دلایل متعددی به کسب امتیاز تکلیف نخست‌وزیری منتهی نشد. ۲۷ اسفند ۱۳۹۸ - ۰۹:۵۱ رسانه ها خواندنی نظرات - اخبار رسانه ها -

به گزارش گروه رسانه های خبرگزاری تسنیم، هادی محمدی طی یادداشتی در روزنامه جوان نوشت : سومین انتخابات در رژیم صهیونیستی هم با وجودی که برای نتانیاهو، نتایج بهتری در تعداد کرسی‌های پارلمان در بر داشت، به دلایل متعددی به کسب امتیاز تکلیف نخست‌وزیری منتهی نشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نتانیاهو به شدت نیازمند همکاری لیبرمن یا گانتس بود تا بتواند ترکیبی مناسب در ائتلاف حکومتی ایجاد کند، ولی این دو رهبر حزبی از مخالفان سرسخت نتانیاهو بوده و حاضر به همکاری با وی نشدند. بهانه ویروس کرونا هم که موجب شد نتانیاهو شعار کابینه وحدت ملی را سر دهد، این شانس را برای او به وجود نیاورد و در مقابل، بنی گانتس با شعار کابینه اضطراری یک‌ساله و با مشارکت همه گروه‌ها، در نهایت برای کسب تکلیف نخست‌وزیری، به نتیجه رسید. هسته اصلی ائتلاف اولیه گانتس با مشارکت حزب میانه رو آبی – سفید، احزاب چپ، حزب اسرائیل بیتنا به رهبری لیبرمن و احزاب لیست مشترک عربی، اکنون باید به جذب احزاب راستگرا و افراطی – دینی و لیکود بپردازد. پیشنهاد معاونت نخست‌وزیر به لیکود شاید با کمترین مشکل به پیش برود، ولی احزاب دینی و راستگرای افراطی، از یک‌سو با احزاب چپ و لائیک و از سوی دیگر با لیست مشترک عربی که سومین لیست پس از احزاب لیکود و آبی و سفید است، قابل اغماض نیست. البته حزب لیبرمن نیز به شدت از حضور لیست عربی ناراضی است. به ویژه اینکه بنی گانتس به لیست عربی تعهد داده که در یک سال آینده هیچ اقدام و مصوبه‌ای در اجرای موضوعات مرتبط با معامله قرن ترامپ نداشته باشد. همین تعهد کافی است تا شکل‌گیری کابینه اضطراری و گسترده و حضور احزاب دینی و راستگرا و در صورت تشکیل کابینه نیز، ادامه این ائتلاف را با شکنندگی فوق‌العاده روبه‌رو کند.

آنچه موجب شده رهبران احزاب صهیونیستی و رئیس این رژیم، کابینه اضطراری را جدی‌تر از پیشنهاد نتانیاهو ارزیابی و بدان تکیه کنند، دلایل مهم و برجسته‌ای دارد. از جمله این دلایل، شرایط غیرقابل پیش‌بینی از وضعیت ترامپ در انتخابات سال جاری و پیامد‌های اجتماعی، سیاسی و به‌ویژه اقتصادی، گسترش انفجاری افراد مبتلا به کرونا در جامعه امریکایی است. از سوی دیگر سیر فعال ماندن سیاست منطقه‌ای امریکا در غرب آسیا و شبه‌جزیره عربی به تدریج نزولی و کم فعال خواهد شد، این درحالی است که پرونده‌های یمن، عراق و سوریه و ثبات داخلی عربستان، به مراحل حساسی رسیده‌اند که بر مؤلفه‌های امنیت ملی و منطقه‌ای رژیم صهیونیستی، آثار سلبی جدی خواهد گذاشت. از سوی دیگر سقوط آزاد اقتصاد جهانی که ناشی از بیماری کرونا، اقتصاد رژیم صهیونیستی و بازار فروش و بازرگانی آن‌ها را تحت تأثیر قرار داده، به موازات انتشار کرونا در جامعه صهیونیستی و خصوصاً نظامیان آنها، شرایط ویژه‌ای در این رژیم به‌وجود آورده است. این پارامترها، اگرچه دغدغه‌های صهیونیستی را افزایش داده، ولی قادر نیست واگرایی و تضاد‌های فی‌مابین گروه‌های صهیونیستی در کابینه گانتس را خنثی نماید. این بدان معناست که کابینه گانتس چنانچه شکل گیرد یا باید اصول زیادی را زیر پا گذاشته و احزاب صهیونیستی، مبانی خود را رها نمایند، که غیرممکن است و یا دستور کار کابینه را فقط عبور از بحران و انتخابات دور چهارم در رژیم صهیونیستی قرار دهند.

البته نتانیاهو نیز برای فرار از محاکمه قضایی و اینکه در دور جدید انتخاباتی قادر خواهد بود از ظرفیت‌های احزاب چپ که به شدت درحال ریزش هستند، به نفع لیکود و دیگر احزاب راستگرا و دینی بهره‌مند شود، گزینه انتخابات مرحله چهارم را می‌پسندد، لذا یک عامل جدید برای بی‌ثبات کردن و شکننده‌کردن ترکیب کابینه گانتس، منافع شخصی و حزبی اوست که بر ضریب واگرایی برای کوتاه کردن عمر کابینه گانتس، منافع شخصی و حزبی اوست که بر ضریب واگرایی برای کوتاه کردن عمر کابینه آثار خود را به‌جای خواهد گذاشت.

انتهای پیام/

بازگشت به صفحه رسانه‌‌ها

R1437/P/S9,1299/CT12

منبع: تسنیم

کلیدواژه: رژیم صهیونیستی کابینه گانتس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۲۹۴۸۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

باید با ائتلاف ناتو با ایران مقابله کرد! | ادعاهای تازه علیه ایران

به گزارش همشهری آنلاین، "اسحاق هرتزوگ" رییس رژیم صهیونیستی با تکرار ادعاهای این رژیم درباره وجود اهداف نظامی در برنامه هسته‌ای ایران، نسبت به تولید تسلیحات هسته‌ای توسط ایران هشدار داد.

خبرگزاری دپ‌آ آلمان گزارش داد که هرتزوگ در گفت‌وگویی با روزنامه بیلد مدعی شد: مشخصا، بزرگ‌ترین تهدید علیه ثبات در جهان، تمایل ایران برای بمب است.

ادعای هرتزوگ در حالی مطرح می‌شود که رژیم صهیونیستی با وجود عضو نبودن در معاهده منع اشاعه تسلیحات هسته‌ای(ان‌پی‌تی) بزرگ‌ترین زرادخانه اتمی در منطقه را دارد.
مقامات ایران تاکید کرده‌اند تولید و به‌کارگیری تسلیحات اتمی جایی در برنامه دفاعی ایران ندارد و ماهیت برنامه هسته‌ای ایران صلح‌آمیز است.

رییس رژیم صهیونیستی خواستار اقدام جهانی علیه ایران در این زمینه، در صورت نیاز شد.

او بدون اشاره به فعالیت تخریبی رژیم صهیونیستی توسط برخی ریزبالگردها در روزهای اخیر در ایران که مقامات ایران آن را بی‌اهمیت تلقی کرده و پدافند دفاع هوایی نیز با موفقیت توانست با آن مقابله کند، گفت که در "بازی شطرنج سیاست جهانی موضوع این است که مسئولانه و با خویشتن‌داری عمل کنیم."

رییس رژیم صهیونیستی که تا کنون، علنا درباره این اقدام در ایران اظهار نظر نکرده است، با اشاره به این موضوع گفت: فکر می‌کنم بهترین کار این است که برای همه نامعلوم باشد.

هرتزوگ با نادیده گرفتن نقش ثبات‌زدای رژیم صهیونیستی در امنیت و ثبات منطقه به واسطه دهه‌ها اشغالگری، مدعی شد که ایران بی‌وقفه علیه تمدن غرب فعالیت می‌کند و به دنبال نفوذ بیشتر در خاورمیانه است و وحشت و نفرت را به سراسر جهان می‌پراکند.

او از اروپا خواست که به آنچه "تهدید واقعی علیه ثبات در جهان" و ناشی از ایران است توجه کند.

هرتزوگ در اظهاراتی ضدایرانی گفت که باید با ائتلاف ناتو با این کشور مقابله کرد.

کد خبر 846221 منبع: ایسنا برچسب‌ها ایران و اسرائیل خبر ویژه

دیگر خبرها

  • کابینه نتانیاهو در آستانه فروپاشی
  • بحران در کابینه تل‌آویو؛ ادامه اختلافات بر سر تبادل اسرا
  • جمهوری اسلامی آمادگی مقابله با هرگونه تهدید از جانب رژیم صهیونیستی را دارد
  • نتانیاهو، گالانت را به افشای اطلاعات حساس متهم کرد
  • باید با ائتلاف ناتو با ایران مقابله کرد! | ادعاهای تازه علیه ایران
  •  نتانیاهو از برگزاری جلسه کابینه جنگ جلوگیری کرد
  • نتانیاهو از برگزاری جلسه کابینه جنگ جلوگیری کرد
  • ممانعت نتانیاهو از برگزاری جلسه کابینه جنگ برای بررسی اهداف جنگ
  • گانتس: هنوز اهداف جنگ خود را محقق نکرده‌ایم
  • لاپید: سیاست‌های کابینه نتانیاهو بیش از همه، به ارتش آسیب می‌زند