Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری میزان»
2024-03-28@21:37:15 GMT

قطعه دوم وسوم آزاد راه همت-کرج افتتاح شد

تاریخ انتشار: ۲۷ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۲۹۴۸۹۴

قطعه دوم وسوم آزاد راه همت-کرج افتتاح شد

خبرگزاری میزان- قطعه دوم و سوم آزادراه همت-کرج به عنوان یکی از بزرگ‌ترین پروژه‌های عمرانی و مهندسی کشور افتتاح شد. تاریخ انتشار: 09:46 - 27 اسفند 1398 - کد خبر: ۶۰۶۷۲۴

به گزارش خبرنگار گروه اقتصاد خبرگزاری میزان، قطعه دوم و سوم آزادراه همت-کرج به عنوان یکی از بزرگترین پروژه‌های عمرانی مهندسی کشور پس از گذشت ۱۰ سال از کلنگ زنی پروژه با حضور حسن روحانی رئیس جمهور و محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی افتتاح شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آزادراه همت-کرج به طول ۱۴.۵ کیلومتر از انتهای بزرگراه درون شهری شهید همت در شهر تهران آغاز می‌شود با هدف اتصال شهر تهران به شهر کرج تا میدان امیرکبیر احداث شده است.

قطعه این آزادراه از منطقه ۲۲ تهران تا گرمدره به طول ۵ کیلومتر در سال ۸۸ آغاز شد و در سال ۹۱ به بهره‌برداری رسید.

منطقه ۲ از گرمدره تا شهرک جهان‌نما به طول ۵.۱ کیلومتر و منطقه ۳ از شهرک جهان‌نما تا ورودی شهر کرج به طول ۴.۵ کیلومتر امتداد می‌یابد که عملیات ساخت آن‌ها در سال ۹۲ آغاز شده است.

لازم به ذکر است که ۸۵ درصد این آزادراه از مناطق کوهستانی عبور کرده است و بیش از ۱۰ درصد آن از مناطق تپه ماهور عبور می‌کند که حجم عملیات خاکی در آزادراه همت-کرج قابل توجه است.

به دلیل عبور این آزادراه از مجاورت مناطق مسکونی، تجاری و گردشگری امکان انجام هیچگونه انفجاری وجود نداشت به همین خاطر حدود ۱۲ میلیون متر مکعب عملیات خاکی با پیکور و ماشین‌آلات راهسازی انجام شده است و به عنوان ویژگی خاص این پروژه یاد می‌شود.

آزادراه همت-کرج با عرض ۳۶ متر به صورت ۶ خطه شامل ۳ خط رفت و ۳ خط برگشت است که البته در هر طرف یک خط اضطراری نیز وجود دارد.

در طول این مسیر آزادراهی ۳.۵ کیلومتر پل و تونل به صورت رفت و برگشت احداث شده است.

تا امروز حدود ۶۵۰ میلیارد تومان برای ساخت آزادراه همت-کرج هزینه شده است که بیش از ۳۵ درصد آن صرف هزینه‌های تملک اراضی شده است.

گفته می‌شود نرخ عوارض آزادراه همت کرج برای خودرو‌های سواری ۴ هزار تومان و برای اتوبوس ۷ هزار و ۵۰۰ تومان تعیین شده است.

بیشتر بخوانید: قطعه یک آزادراه تهران-شمال افتتاح شد

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: راه و شهرسازی اخبار اقتصادی وزارت راه و شهرسازی آزادراه همت کرج ۵ کیلومتر افتتاح شد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۲۹۴۸۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۱ مسافر نوروزی در جاده‌های قم جان باختند

سرهنگ مختار پناهی گفت: طی این مدت افزون بر ۲ هزار و ۳۰ سانحه رانندگی در استان قم اتفاق افتاده‌است.

او ادامه داد: از این بین یک‌هزار و ۷۰۰ تصادف در داخل شهر قم و حدود ۳۵۰ سانحه رانندگی نیز در طول جاده‌های استان قم رقم خورده‌است.

 رئیس پلیس‌راه استان قم یادآور شد: طی تصادفات نوروزی امسال در استان قم حدود ۵۰۰ نفر مصدوم شدند که ۱۱ نفر از آنان بر اثر شدت جراحت جان خود را ازدست‌داده‌اند.

پناهی   عنوان کرد: از ابتدای طرح نوروزی ۹ نفر از مسافران نوروزی در جاده‌های استان و ۲ نفر نیز در داخل شهر قم در اثر تصادف فوت کرده‌اند.

رئیس پلیس‌راه استان قم گفت: در این مدت در مجموع ۳۴۵ تصادف منجر به جرح در داخل شهر و ۱۴۸ تصادف جرحی نیز در طول جاده‌ای استان به وقوع پیوسته است.

پناهی ادامه داد: همچنین یک‌هزار و ۴۰۰ تصادف خسارتی در داخل شهر قم و ۲۴۲ تصادف منجر به خسارت نیز در این مدت در جاده‌های استان رخ‌داده‌است.

در حوزه راهداری استان قم حدود ۲ هزار کیلومتر راه شامل ۲۱۳ کیلومتر آزادراه، ۲۳۲ کیلومتر بزرگراه، ۱۵۴ کیلومتر راه اصلی، ۱۵۰ کیلومتر راه فرعی و یک هزار کیلومتر راه روستایی وجود دارد.

استان قم دارای هشت راه مواصلاتی اصلی و چهار راه فرعی است که از جمله آنان می‌توان به آزادراه قم - تهران به طول ۱۳۰ کیلومتر، جاده قدیم قم - تهران، بزرگراه قم - ساوه به طول ۸۷ کیلومتر، جاده قدیم قم - کاشان، آزادراه قم - کاشان به طول ۱۰۴ کیلومتر، آزادراه قم - گرمسار به طول ۱۷۳ کیلومتر و بزرگراه قم - سلفچگان - اراک به طول ۱۳۶ کیلومتر اشاره کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان قم قم

دیگر خبرها

  • ۱۱ مسافر نوروزی در جاده‌های قم جان باختند
  • ◄ فقط چند قدم تا افتتاح فاز نخست محور قزوین الموت تنکابن
  • بازدید وزیر کشور از خدمت رسانی به مسافران نوروزی در عوارضی قم_تهران
  • تصمیمات مهم زیرساختی برای مازندران به عنوان مقصد اصلی سفر گردشگران گرفته می شود
  • شتاب گیری طرح ملی تعریض مسیر طویر- دزدبُن محور کندوان
  • رفع معارضان اصلی قطعه نخست آزادراه شهید شوشتری
  • انسداد محور کرج – چالوس و آزاد راه تهران شمال
  • محور کرج – چالوس و آزاد راه تهران شمال مسدود شد
  • ضرورت تسریع در بازسازی محدوده طویر - مرزن آباد کندوان
  • ۲۰ دوربین ثابت عکس‌برداری در راه‌های استان قم نصب می‌شود