Web Analytics Made Easy - Statcounter

استاندار خراسان رضوی گفت: با تلاش‌های صورت گرفته، انسجام کاملی برای عدم برگزاری هرگونه اجتماع در خراسان رضوی شکل گرفته است.

به گزارش خبرگزاری برنا از مشهد، علیرضا رزم‌حسینی در گفت‌وگوی زنده تلویزیونی در برنامه «اشاره» که از سیمای استانی پخش شد، اظهار کرد: در راستای پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا اولین جلسه ستاد استانی مقابله با ویروس کرونا 28 بهمن ماه با حضور مدیران اجرایی و گروهی از متخصصین پزشکی در محل استانداری برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: بعد از اینکه مواردی از وجود افراد مبتلا به این ویروس در استان خراسان رضوی یافت شد در این راستا اقداماتی از جمله ابلاغ 25 پروتکل بهداشتی به همه طبقه‌های اجتماعی، لغو اجتماعات مختلف از قبیل تعطیلی دانشگاه‌ها، موسسات آموزش عالی، مدارس و ... در استان انجام شد.

استاندار خراسان رضوی با اشاره به وفاق نهاد‌های مرجع استان در خصوص مدیریت بحران کرونا، افزود: با جلسات مختلفی که در این زمینه برگزار شد همگرایی لازم در استان بوجود آمد و انسجام کاملی در برگزار نکردن هر گونه اجتماع در استان شکل گرفت.

وی ضمن اشاره به طرح «زیارت از منزل» تاکید کرد: ضمن عذرخواهی، از همه مردم ایران می‌خواهیم امسال از منازل خود حرم امام رضا(ع) را زیارت کنند تا از این بحران عبور کنیم.

استاندار خراسان رضوی با اعلام اینکه حدودا روزانه بین 2 الی 4 هزار نفر از مرزهای استان خارج می‌شوند، تشریح کرد: فقط تا امروز در استان 46 هزار نفر از اتباع به خارج از مرزها منتقل شده‌اند. برخی اتباع هم داخل استان نبوده‌اند اما از مسیر استان خراسان رضوی خارج می‌شوند.

وی با تشکر از کادر درمانی و پزشکی و پرسنل خدماتی بیمارستان‌ها هم گفت: تاکنون علاوه بر 45 میلیارد تومان که قبلا به دانشگاه علوم پزشکی استان تخصیص یافته، بالغ بر 20 میلیارد تومان نیز به این مجموعه کمک شده است.

رزم‌حسینی در خصوص کمبود ماسک بیان کرد: وقتی که یک اتفاق بحرانی یا اضطراری در یک کشور ایجاد شود، بهم خوردن چرخه عرضه و تقاضای یک محصول خاص طبیعی است و این مسئله در همه کشورها وجود دارد.

وی ادامه داد: بنا به تصمیم وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با توجه به کمبود ماسک و مواد ضدعفونی کننده، قرار شد، تامین این اقلام به صورت متمرکز از مرکز توزیع شود و اینکار با اولویت بیمارستان‌ها و مراکز درمانی صورت گرفت.

استاندار خراسان رضوی، افزود: در حال حاضر نیاز بیمارستان‌ها و درمانگاه‌ها به ماسک تامین شده و در چند روز آینده نیز در اختیار داروخانه‌ها قرار خواهد گرفت؛ لذا وضعیت نسبتا خوبی در این زمینه وجود دارد.

رزم‌حسینی با اشاره به تولید و توزیع 300 هزار لیتر مواد ضدعفونی کننده در خراسان رضوی اضافه کرد: تاکنون بیش از 738 هزار ماسک در استان توزیع شده که 50 درصد آن به صورت رایگان در مراکز درمانی و علوم پزشکی بوده است. همچنین امروز محموله قابل توجهی الکل از استان خوزستان وارد خراسان رضوی شد که باعث افزایش ظرفیت تولید مواد ضدعفونی کننده استان نیز شده است.

وی خاطرنشان کرد: حدود 50 معین اقتصاد مقاومتی سراسر استان هم در این راستا یا تامین اعتبار کرده و یا خدمات لازم را ارائه کردند و حتی برخی در راستای تولید ماسک با تایید دانشگاه علوم پزشکی اقداماتی را انجام دادند.

استاندار خراسان رضوی با بیان اینکه اگر مردم توصیه‌های ماندن در منزل را جدی نگیرند و زائران و مسافران هم به استان سفر کنند شرایط استان شرایط خوبی نخواهد بود، گفت: مردم عزیز خراسان اگر حفظ جان عزیزانشان را می‌خواهند، اگر سلامتی‌شان را می‌خواهند باید دستورالعمل‌های بهداشتی و پزشکی متخصصین و مسئولین را در نظر داشته باشند. مردم باید همراهی کنند تا از این بحران بگذریم در غیر این صورت ممکن است وضعیت استان از گیلان و قم هم بدتر شود.

رزم‌حسینی با اشاره به اینکه ارتباط بسیار زیادی بین استان و وزارت بهداشت وجود دارد افزود: هر روز تقریبا با وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در ارتباط هستم و سعی می‌شود برای اقدامات انجام شده در استان با ایشان هماهنگی لازم به عمل آید.

وی با اشاره به راه‌های ورودی استان هم گفت: یکی از اقدامات استان که منجر به مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا شد، کنترل ورودی استان‌ها بود، بر همین اساس در 14 نقطه ورودی استان کنترل‌های ویژه و محدودیت‌های خاصی اعمال می‌شود و در کنار این اقدامات نیز توسط گروه‌های هلال احمر غربالگری انجام خواهد شد.

استاندار خراسان رضوی ادامه داد: سعی بر این است که به خودروهایی با پلاک‌های غیربومی که قصد ورود به استان را دارند حتی‌الامکان تذکر جدی داده و یا برگردانده شوند و اگر چنانچه علائمی مشکوکی هم داشته باشند طبق مقررات بهداشتی و پزشکی با آن‌ها برخورد شود.

رزم‌حسینی افزود: همچنین از طریق پیامک به مالکان خودروهایی که از مسیرهای مختلف به عنوان مثل سمنان قصد حرکت به سمت مشهد را دارند هشدارهایی ارسال خواهد شد و وضعیت قرمز شهر مشهد را یادآوری خواهیم کرد.

وی گفت: در 6 نقطه ورودی به شهر مشهد از فردا اعمال محدودیت صورت خواهد گرفت و از مسیرهای شهرستان‌‌هایی که منتهی به شهر مشهد می‌شوند خودروها حق ورود به شهر مشهد را نخواهند داشت و به مسیرهای دیگر هدایت خواهند شد.

وی ادامه داد: بستن مرزها از دیگر اقداماتی بود که در سطح استان برای پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا انجام شد. بر همین اساس در مرز دوغارون مرکز قرنطینه و کنترل افراد برای معدود افرادی که با نظارت‌های مشخص در حال تردد هستند وجود دارد.

رزم‌حسینی با اشاره به پیش بینی‌های مربوط به جابه‌جایی جمعیت داخل استان، تصریح کرد: به فرمانداران ابلاغ شده که حداکثر محدودیت در جابه جایی جمعیت اعمال شود و همه نهادها نیز به این مهم باید کمک کنند.

رزم‌حسینی در خصوص اعمال محدودیت برای ترددهای درون شهری گفت: در شورای تامین به فرمانده نیروی انتظامی ماموریت داده شد تا در برابر بی‌مسئولیتی‌ها در این زمینه بعد از بررسی جوانب قانونی بر اساس مقررات برخود شود.

استاندار خراسان رضوی با تاکید بر ضرورت رعایت مسئولیت‌های فردی توسط همه مردم، افزود: همه ما مسئولیت‌های فردی نسبت به جامعه داریم که مردم باید در این راستا همراهی کنند البته با تعداد معدودی که همراهی نمی‌کنند نیز برخورد خواهد شد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود متذکر شد: خوشبختانه بر اساس آمارهای موجود، از 28 بهمن ماه تاکنون حمل و نقل هوایی استان 62 درصد و حمل و نقل ریلی 67 درصد کاهش پیدا کرده است هر چند که اقدامات مورد نظر هنوز هم کافی به نظر نمی‌رسد.

رزم حسینی در همین راستا افزود: به ناچار برای حفظ سلامت مردم اجازه ورود افراد در قالب گردشگر، مسافر، زائر به استان را نخواهیم داد، چرا که ما مسئول حفظ جان مردم هستیم.

استاندار خراسان رضوی خاطرنشان کرد: خوشبختانه وزرای کشور و بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با این سیاست‌های استان موافق هستند در همین راستا رئیس جمهور هم در تماس چند روز اخیر، از این اقدامات استقبال کردند.

استاندار خراسان رضوی، اضافه کرد: علاوه بر مراکز سلامت سپاه پاسداران و 110 مرکز درمانی دانشگاه علوم پزشکی، تعداد 30 مرکز سلامت در حاشیه شهر، سلامت مردم را ارزیابی خواهند کرد.

وی ضمن تشکر از همه نخبگان خراسان رضوی، پزشکان و متخصصان که با دغدغه نامه‌ نوشتند و پیگیر موضوعات سلامت مردم بودند، گفت: کلید موفقیت در برابر کرونا در کاهش هر چه بیشتر اجتماعات در استان است.

استاندار در پایان ضمن تشکر از شبکه استانی خراسان رضوی، اهالی رسانه، فعالان فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی گفت: ما از رسانه ملی انتظار داریم که به خوبی موضوع سفر نکردن مردم به خراسان رضوی را اطلاع‌رسانی کنند.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: مشهد استاندار خراسان رضوی رزم حسینی شهر مشهد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۲۹۵۱۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فعالیت‌های مشاوره‌ای آستان قدس رضوی در ۱۷ نقطه حاشیه شهر مشهد

  به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خراسان رضوی مدیر مرکز جامع مشاوره آستان قدس رضوی گفت: این مرکز در راستای انجام وظایف اجتماعی و عام المنفعه خود به ارائه خدمات رایگان مشاوره‌ای در نقاط کم برخوردار مشهد می‌پردازد. دکتر رضا آذریان افزود: مرکز جامع مشاوره آستان قدس رضوی بنا مسئولیت‌های خود، اقدام به توسعه خدمات روان شناختی در مناطق کم برخوردار مشهد کرده است. وی افزود: این مرکز علاوه بر ایجاد کلینیک‌های ۴ گانه در حرم مطهر رضوی (باب الهادی علیه السلام)، غدیر (حرم مطهر- ورودی بازار غدیر)، بعثت (بلوار شهید منتظری مشهد) و موسسه تربیت بدنی، اقدام به توسعه خدمات به صورت عام المنفعه در ۱۷ پایگاه کم برخوردار شهر مشهد کرده است. آذریان تصریح کرد: مرکز جامع مشاوره آستان قدس رضوی به منظور آموزش و پیشگیری از مداخلات روانی و کاهش مشکلات روحی ساکنان مناطق کم برخوردار مشهد از آبان ماه سال ۱۳۹۹ توسعه خدمات روان شناسی و مشاوره در دستور کار قرار داده و ارائه خدمات در حال حاضر در ۱۷ پایگاه به ارائه خدمات مشغول است. مدیر مرکز جامع مشاوره آستان قدس رضوی بیان کرد: ارائه بیش از ۶ هزار خدمت در سال ۱۴۰۲ به مخاطبان حاشیه شهر به صورت مشاوره فردی و آموزش‌های گروهی در موضوعات خانواده، تربیتی و تحصیلی با مشارکت کتابخانه‌های آستان قدس رضوی، مدارس، مساجد و حسینیه‌ها و همچنین پایگاه‌های بسیج انجام پذیرفته است. شایان ذکر است مرکز جامع مشاوره آستان قدس رضوی در سال ۱۳۹۷ با عنایت تولیت معظم وقت آستان قدس رضوی و با تجمیع دو مرکز مشاوره حرم مطهر و آستان مهر رضوی افتتاح گردید. این مرکز با هدف توسعه کمی و کیفی ارائه خدمات مشاوره‌ای و پاسخگویی به نیاز‌های مشاوره‌ای زائران و مجاوران، مبتنی بر مدل‌های مشاوره و آموزه‌های دینی به ارائه خدمات می‌پردازد.

دیگر خبرها

  • دشت ارغوان طرقبه مشهد در یک روز بارانی + فیلم
  • ثبت بیش از ۲۰ هزار حیوان گزیدگی در خراسان رضوی
  • مردم و تشکل‌های اجتماعی از «طرح نور» حمایت و پشتیبانی کرده‌اند
  • تاکید معاون استاندار خراسان رضوی بر راه اندازی مرکز ملی داده‌های زیارت
  • تأثیر زیارت قبور ائمه اطهار(ع) در بخشش گناهان
  • حریق منزل مسکونی در بولوار شهید چراغچی مشهد مقدس اطفا شد 
  • فعالیت‌ های مشاوره‌ای آستان قدس رضوی در ۱۷ نقطه حاشیه شهر مشهد
  • فعالیت‌های مشاوره‌ای آستان قدس رضوی در ۱۷ نقطه حاشیه شهر مشهد
  • تزریق ۵۸۴ هزار دز واکسن فلج اطفال در خراسان رضوی
  • انقلابی ماندن در گرو تداوم فرهنگ دفاع مقدس است