Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ، به نقل از روابط عمومی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کردستان، سهیلا شیخی گفت: در پی تعطیلی مراکز فرهنگی هنری با هدف مبارزه با ویروس کرونا و حفظ سلامت اعضا و مربیان و در راستای محتوا سازی برنامه‌های فرهنگی، هنری و ادبی مسابقه امید، نشاط و آرامش در کانون کردستان طراحی شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او افزود: این مسابقه به دنبال آن است تا فرایند فعالیت اعضا در خانه متوقف نشود و رسالت کانون در پر کردن اوقات فراغت کودکان و نوجوانان در این شرایط نیز انجام شود.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کردستان ادامه داد: امروز کشور ما در شرایط خاصی از نظر تهدید بیماری قرار گرفته است و ارتباط مستقیم با مخاطبان امکان پذیر نیست، اما تولید محتوای فرهنگی برای کودکان و نوجوانان یکی از نیاز‌های کشور در موضوع‌های مختلف است.

شیخی یادآور شد: با این کار می‌توان علاوه بر آموزش به شکل غیر مستقیم امکان کم کردن آسیب‌ها را فراهم آورد و امید و نشاط را به جامعه خصوصاً مخاطبان کودک و نوجوان هدیه کرد.

او بیان کرد: طرح قصه گویی ۹۰ ثانیه‌ای با موضوع امید، نشاط و آرامش و در محور‌های معرفی کتاب و روخوانی کتاب و قصه خوانی، بازی و سرگرمی‌های خانگی و آموزش کاردستی، شعرخوانی و نمایشنامه خوانی و نامه‌ای به ویروس کرونا (طنز)، برگزار می‌شود.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کردستان گفت: دیگر محور‌های این مسابقه شامل، کارگاه مجازی داستان نویسی، شعرسرایی و دلنوشته با موضوع‌های کرونا شکستت می‌دهیم، زیر چتر مهربانی خدا، من به آینده امیدوارم، چون … و کتابخانه من (عکس از کتابخانه‌های شخصی) است که به صورت مجازی از طرف کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کردستان برای بچه‌ها به اجرا در می‌آید.

شیخی اظهار داشت: در همین راستا اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان بعد از جمع آوری آثار ارسالی، آثار منتخب را در صفحه‌ای در زیر دامنه پرتال اینترنتی کانون به نشانی www.omid.kpf.ir که به همین منظور راه‌اندازی شده است، منتشر می‌کند.

او افزود: برای دسترسی آسان‌تر کودکان و نوجوانان به فایل‌هایی که مربیان کانون برای همراهی با بچه‌ها تولید و منتشر می‌کنند، علاوه بر این پایگاه، هشتگ‌هایی در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی با عنوان‌های در دل دارم امید، کانون امید و پیک امید طراحی شده است.

انتهای پیام/م

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: کرونا ویروس کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کردستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۲۹۵۳۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لزوم اختصاص فضایی در بافت تاریخی برای دبیرخانه قصه گویی

  به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز یزد، مدیرکل کانون استان یزد،  یزد را خاستگاه ادبیات کودک و نوجوان ایران و مهد مهدی آذر یزدی برشمرد و از قصه‌گویی به عنوان آسان‌ترین، ارزان ترین، در دسترس‌ترین و موثرترین ابزار تربیتی و پرورشی یاد کرد.   قوامی اضافه کرد: ۲۳ خرداد همزمان با روز ملی قصه‌گویی ایرانی از پوستر بیست و ششمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی رونمایی خواهد شد و این حرکت فرهنگی تا ۱۸ تیر، سالروز وفات دیر نیک اندیش استاد مهدی آذر یزدی و روز ملی ادبیات کودکان و نوجوانان ایران و سالروز ثبت جهانی یزد در یونسکو ادامه خواهد داشت.   رییس دبیرخانه جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، کارنامه درخشان کانون استان یزد در حوزه قصه و قصه‌گویی، استقبال و حمایت مسئولان استانی، زادگاه پدر ادبیات کودکان و نوجوانان ایران و اولین شهر ثبت تاریخی جهان در ایران را از عوامل انتخاب یزد به عنوان " پایتخت قصه ایران" دانست و این مقوله را پیوست فرهنگی برای گردشگری و جذب گردشگران داخلی و خارجی عنوان کرد.     ارتباط با خواهر خوانده‌های یزد و ارسال فراخوان و جذب قصه گو از سایر کشور‌ها و هفته‌های دوستی کانون از دیگر موضوعات مطرح شده دراین نشست بود.     اعضای کمیسیون گردشگری شورای اسلامی شهر یزد با استقبال از این پیشنهاد موضع خود را مثبت اعلام کردند و پیشنهاداتی نیز ارائه کردند.     فخرالسادات خامسی عضو شورای اسلامی شهر و کمیسیون گردشگری ضمن ابراز خرسندی از ایجاد چنین فرصتی اشاره کرد: اگر در هر حوزه‌ای کودکان را مرکز توجه قرار دهیم مسیر را درست انتخاب کرده ایم.     فاطمه زارع دیگر عضو شورا و نایب رییس کمیسیون گردشگری نیز از این فرصت برای آموزش‌های شهروندی و پیوست فرهنگی ثبت جهانی یزد یاد کرد و برای اختصاص فضایی مناسب در بافت تاریخی و گردشگری یزد پیشنهاداتی ارائه نمود.      

دیگر خبرها

  • تولید روزانه ۹۰۰ تن پسماند شهری و خانگی در استان مرکزی
  • اهدای ۴۵ قفسه کتاب به مدارس ۱۰ استان
  • حمایت از نویسندگان ادبیات کودک و نوجوان در لرستان
  • برترینهای مرحله استانی نوزدهمین جشنواره هنرهای نمایشی در کرمان
  • رونمایی از دو عنوان کتاب در لرستان
  • ارسال ۶۶ هزار و ۷۸۰ جلد کتاب به مراکز کانون پرورش فکری
  • انتشار فراخوان جشنواره ملی عکس "یاریگران زندگی" 
  • احیای رصدخانه نجوم ایلام پس از ۱۳ سال تعطیلی‌
  • سمیه‌سادات ابراهیمی مدیر‏کل‏ حوزه مدیرعامل، روابط عمومی و امور ‏‏بین‌الملل کانون شد
  • لزوم اختصاص فضایی در بافت تاریخی برای دبیرخانه قصه گویی