Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آنا»
2024-04-25@02:20:19 GMT

۱۲ دانشگاه برتر در برنامه پسادکتری ویژه همکاری می‌کنند

تاریخ انتشار: ۲۷ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۲۹۵۸۵۵

۱۲ دانشگاه برتر در برنامه پسادکتری ویژه همکاری می‌کنند

پسا دکتری ویژه برنامه جدیدی است که در سال جاری اجرای آن توسط صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران معاونت علمی آغاز شد. در این برنامه با ۱۲ دانشگاه برتر کشور تفاهم‌نامه همکاری امضا شد.

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری آنا از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، برنامه پسا‌دکتری ویژه اکنون در صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران معاونت علمی در مرحله اجرا قرار دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این برنامه حمایتی بسته‌هایی به محققان تعلق می گیرد تا طرح پژوهشی خود را بر اساس آن پیش برند.

این بسته‌ها شامل حق التحقیق و پژوهانه ای برای فعالیت های پژوهشی و سفرهای علمی است که در اختیار پژوهشگر قرار می‌گیرد. 

از سویی بر اساس تفاهم نامه با مراکز علمی افراد برجسته و دارای صلاحیت که عملکرد درخشانی در این دوره دارند، جذب دانشگاه می‌شوند.

صندوق در سال‌های فعالیت خود همواره سعی در گسترش چتر حمایتی خود از پژوهشگران و محققان کشور دارد بنابراین با افزودن بسته‌های حمایتی به برنامه‌های خود در این مسیر قرار گرفته است. در سال جاری نیز گرنت‌های متنوعی  در لیست برنامه‌های صندوق قرار گرفت که اجرای آنها حمایت بیشتری را از محققان به دنبال دارد.

انتهای پیام/4112/

منبع: آنا

کلیدواژه: دانشگاه پسادکتری صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۲۹۵۸۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تقویت همکاری انجمن‌های علمی دانشجویی علوم پزشکی و کمیته تحقیقات دانشجویی

  به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ؛ ­اسماعیل عجم افزود: انجمن‌های علمی و کمیته تحقیقات دانشجویی همواره می‌بایست در تعامل با یکدیگر و دوشادوش هم در مسیر گسترش فعالیت‌های علمی و پژوهشی در سطح دانشگاه‌های علوم پزشکی حرکت کنند. وی گفت: در راستای نقش آفرینی علمی دانشگاه‌های علوم پزشکی در تحقق شعار سال ۱۴۰۳ با عنوان جهش تولید با مشارکت مردم و ضرورت جهش علمی و تحقیقاتی کشور و ظرفیت توسعه انجمن‌های علمی دانشجویی در تامین این هدف با توجه به تقویت اعتبارات کمیته‌های تحقیقات دانشجویی در دولت مردمی، طی تفاهمنامه‌ای میان معاونت تحقیقات و فناوری و معاونت فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت مقرر شد از این پس از اعتبارات کمیته‌های تحقیقات در حمایت مالی برنامه‌ها و فعالیت‌های انجمن‌های علمی استفاده حداکثری شود. این مقام مسوول افزود: از آنجایی که جهش تولید از طریق توسعه تولیدات علمی امکانپذیر خواهد بود، از معاونت فرهنگی و دانشجویی دانشگاه‌های علوم پزشکی خواسته شده شورای مرکزی انجمن‌های علمی را در زمینه نگارش مقالات علمی و پژوهشی راهبری کنند. مدیرکل فرهنگی وزارت بهداشت اظهار کرد: از عرصه‌های پنجگانه فعالیت‌های انجمن‌های علمی دانشجویی می‌توان به فعالیت‌های علمی و پژوهشی از یک سو و فعالیت‌های نوآورانه از سوی دیگر اشاره کرد لذا دانشجویان علاقه مند می‌توانند از این فرصت بی سابقه نهایت حسن بهره برداری را در جهت ارتقای علمی خود و دیگر عزیزان داشته باشند. ضمنا در این طرح مشترک اولویت استفاده از دانشجویان به عنوان همکار پژوهشی، بر اساس یکی از مشخصات ذیل است: دانشجویان نخبه، دانشجویان مقطع دکتری و دانشجویان متاهل عجم ابراز امیدواری کرد، با عنایت خداوند متعال، مشارکت وسیع دانشجویان دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور و اهتمام همکاران دو معاونت در دانشگاهها، اتفاقات مثمر و بی سابقه‌ای را در ارتقای دانش و پژوهش جامعه شاهد باشیم.

دیگر خبرها

  • جذب نخبگان «کانکت» در دانشگاه‌ها/وزارت علوم همکاری می‌کند
  • تصویب کمک ۹۵ میلیارد دلاری برای اوکراین و اسرائیل در سنا
  • حمایت از بیماران سلیاکی با بسته‌های حمایتی
  • اول خرداد آخرین مهلت استفاده از بسته حمایتی ویژه مادران
  • روز پرکار دانشگاه آزاد کرمانشاه با امضای ۲ تفاهم‌نامه همکاری
  • بهادری جهرمی: دولت پیگیر حقابه هیرمند بوده و خواهد بود/ توسعه و تقویت همکاری‌های امنیتی بین تهران و اسلام آباد یکی از اهداف سفر رئیسی به پاکستان / تداوم برنامه‌های حمایتی دولت از کشاورزان در سال جاری / آخرین تصمیمات درباره افزایش تعطیلات آخر هفته
  • کمک ۲۳ میلیاردی موسسه خیریه‌ای شیرازی به سیل سیستان‌وبلوچستان
  • اولین نشست همکاری‌های علمی دانشگاه‌های ایران با کشورهای حوزه بریکس
  • تقویت همکاری انجمن‌های علمی با کمیته تحقیقات دانشجویی
  • تقویت همکاری انجمن‌های علمی دانشجویی علوم پزشکی و کمیته تحقیقات دانشجویی